Volledige versie bekijken : Zeer lichte xp



jekrussek
13 May 2006, 22:25
Het is mij gelukt om windows xp home op een pentium 1 166 mhz met 64 mb ram te krijgen en zeer vlot draaiend ik heb dat gedaan met nlite en daardoor gebruikt hij nu nog maar 39.5 mb ram .
Wat vinden jullie daarvan .

Booster
13 May 2006, 22:34
knap sjiek handig voor mensen die alleen pc nodig hebben voor internet en email. voor games etc zal je problemen hebben.

draaid office of openoffice etc daarop?

stijn

zariash
13 May 2006, 22:39
ik kan je het programma disk cleaner aanraden .omdat elke keer als je als je een programma gebruikt er een stukje wordt bewaard in windows prefetch map. met deze cleaner je map regelmatig leegmaken anders gaat je systeem steeds langzamer
grtjs

jekrussek
13 May 2006, 23:10
lap ik heb die windows vandaag geinstaleerd maar nu heb ik een probleem als xp wil uitschakelen dan start hij gewoon opnieuw op .

Wayne
13 May 2006, 23:15
stekker uit trekken is de simpelste oplossing. :)

jekrussek
13 May 2006, 23:18
dan valt de tijd enz elke keer weg .

guyke25
14 May 2006, 01:38
Denk dat je bij energie Amp of zoiets moet uitschakelen.
Dan herstart hij niet meer

pitbull.spikey
14 May 2006, 18:58
Kun je die lichte xp versie van je ergens als download plaatsen ?? ik heb wel intresse daarvoor

PeterN
14 May 2006, 19:57
Kun je die lichte xp versie van je ergens als download plaatsen ?? ik heb wel intresse daarvoor
Zal wel niet legaal zijn hé. Ook al is het een light versie, je zal nog altijd moeten registreren veronderstel ik. Dan hoort het ook niet hier thuis op dit forum ;)

Nikolas
14 May 2006, 20:06
lap ik heb die windows vandaag geinstaleerd maar nu heb ik een probleem als xp wil uitschakelen dan start hij gewoon opnieuw op .

Had ik je dat niet gezegd in één of ander topic, maar dan voor Win2000 ? :)
Maar hoe dan ook, zou ik wel eens willen weten wat je allemaal gedumpt hebt eruit...en hoe...

'k Heb nl. nog nooit met dat proggie gewerkt...

Kokki
14 May 2006, 22:08
Zal wel niet legaal zijn hé. Ook al is het een light versie, je zal nog altijd moeten registreren veronderstel ik. Dan hoort het ook niet hier thuis op dit forum ;)

Als hij zelf een officiele cd heeft met bijbehorende sleutel, dan is dat toch geen probleem of wel? Hij moet zijn eigen sleutel gebruiken bij de installatie, anders zal hij toch niet ver geraken bij de registratie en het ophalen van updates.

PeterN
14 May 2006, 23:35
Als hij zelf een officiele cd heeft met bijbehorende sleutel, dan is dat toch geen probleem of wel? Hij moet zijn eigen sleutel gebruiken bij de installatie, anders zal hij toch niet ver geraken bij de registratie en het ophalen van updates.
idd zo is dat. Daarom dat ik het vermelde en de post niet heb gewist ;)

Trax
15 May 2006, 09:50
Dat is een goed programma, maar je moet er heel goed mee uitkijken. Je kan soms (als je niet goed weet waar je mee bezig bent) teveel wissen en dan krijg je zoiets zoals dit. Verwijder dus best alleen wat je zeker weet dat weg mag of zoek een tutorial of dergelijke.