Volledige versie bekijken : blauw scherm na 2 dagen



hartenboer
15 May 2006, 19:07
Heb mijn pc nu 2 dagen en heb al probleem mat blauw scherm .
Als ik een paar minuten in een spel zit slaagt mijn pc op blauw scherm of slaagt het spel uit . mijn grafische kaart is een geforce 7600 GT.

kan er iemand helpen ?

Kokki
15 May 2006, 19:09
Is het een pc die je zelf ineengestoken hebt, of heb je deze in een winkel gekocht? Als je deze in de winkel gekocht hebt, zou ik naar hun teruggaan.
Valt ie alleen uit als je aan het spelen bent?
Hoe zit de rest van de pc eruit? Processor, moederbord, hd,....

g_man
15 May 2006, 19:16
Samen met dan BSOD komt een foutboodschap. Vermeld die hier eens... :)

hartenboer
15 May 2006, 19:18
nee heb deze zo laten samenstellen :
asus -AN5X nForce4 Glan Raid/sata/2xpci-E
AMD Athlon 64 x2 3800+
en harde schijf is maxtor 250 gb16 mb S-Ata

en hij valt alleen uit tijdens het spelen

hartenboer
15 May 2006, 21:08
niemand een idee ?:cry:

Kokki
15 May 2006, 21:34
wat is de foutmelding die je krijgt?

Wayne
15 May 2006, 22:53
Handel inpakken en terug doen naar de persoon die het voor u heeft geasembleerd.

bike devil
16 May 2006, 08:10
wat voor voeding zit er in?

Ché
16 May 2006, 08:23
Wijst volgens mij op een hardwareconflict. Als je er nog garantie op hebt, direct terug binnen brengen. Heb dat ook ooit voorgehad met een nieuwe pc. (na 1 week nieuw Mobo.)

Spoorzoeker
16 May 2006, 18:25
Wel, ik heb het ook gehad en op een gegeven moment gaf hij in de BSOD wél een foutmelding. Het bleek over de geluidskaart te gaan. Toen ik op internet ging zoeken naar die foutmelding (weet helaas niet meer welke dat was) bleek het inderdaad de boosdoener voor een BSOD in en spel.

Ik heb toen wat drivers geladen en het probleem is over. Je moet namelijk de drivers van de geluidskaartmakers installeren en NIET die van windows.
Het zal wel net als bij mij een AC97 of zo zijn. Onboard.

vanic
16 May 2006, 18:56
het uitvallen van je pc heb je dit met alle spellen of met één bepaald?
anders een proberen met de hardwareversnelling van je geluid " lager " zetten...

start>uitvoeren>dxdiag ingeven> tabblad geluid> midden in het tabblad zie je een schuivertje; dit naar links verplaatsen... je kan maar eens proberen.

zou het niet kunnen dat het een A8N5X mobo is?
dan is het een realtek ALC 850

Danny_506
17 May 2006, 10:43
Ik vermoed dat het de 7600GT is,namelijk zit er in het bios van deze kaart een foutje,de kaart wordt zonder probleem vervangen in de winkel.

Rob_D
18 May 2006, 13:15
Heb een idee dat het aan je geheugen licht
kijk eens of er een of twee bankjes geheugen inzit
als het er twee zijn haal er eens eentje uit en kijk eens of het dan goed is zo niet wissel het geheugens eens om en probeer het opnieuw
als je geheugen niet goed is en je speeld een spel die veel geheugen gebruikt krijg je problemen:)

gabriel
19 May 2006, 17:20
hey hartenboer
velen voor mij hebben gevraagd om de foutmelding te geven van het BSOD
kan je deze vermelden ??? als je dit blauw scherm krijgt STAAT er altijd een fout meldig bij , dewelke ???

g_man
19 May 2006, 17:33
hey hartenboer
velen voor mij hebben gevraagd om de foutmelding te geven van het BSOD
kan je deze vermelden ??? als je dit blauw scherm krijgt STAAT er altijd een fout meldig bij , dewelke ???
Dat denk ik er ook van...:p