Volledige versie bekijken : Activatie



yvansoftware
15 May 2006, 20:38
Ik heb dus een Windows XP home gekocht, een licentie voor 3 of 4 PC's, maar ik heb een probleempje: Toen ik moest activeren (tegen den idioot die dat heeft uitgevonden: bedankt!) kon ik geen verbinding met het internet maken, dus heb ik maar gebeld. Toen vroeg zonen telefoonrobot de nummer op mijn scherm, maar blijkbaar is er iets misgelopen, want hij zegt altijd dat je word doorverbonden met een medewerker. Na een kwartier aan de telefoon te hebben gevangen, heb ik het opgegeven...
Is er een (legale) manier om onder die registratie uit te komen?

Mvg,
YvanSoftware

cruwero
15 May 2006, 20:47
Ja je heb legale en illegale: de legale staat hier.
http://www.digiweetjes.com/Besturing/WinXP/WindowsXP67.html
Henk

Kokki
15 May 2006, 20:55
dat klopt Cruwero, maar hij heeft wellicht geen wpa.dbl die hiervoor in aanmerking komt. Die wpa.dbl moet afkomstig zijn van de pc (of identiek dezelfde pc) die al geregistreerd is geweest.
Volgens mij is het enige opnieuw bellen. Ik heb vorige week ook gebeld, en moest ook worden doorverbonden en dat lukte wel.
Volhouden dus zou ik zeggen.

cruwero
15 May 2006, 21:36
Dit is correct Kokki
Henk

Wayne
15 May 2006, 22:52
Als je moet bellen is dat niet op een gratis nummer.
Want stel je dat een nieuwe pc ineensteekt en je wilt je bestaande versie gebruiken dan kan hetzijn dat deze niet word aanvaard

Of is dit ook al veranderd.????

Kokki
16 May 2006, 08:42
Het nummer is wel gratis (0800/40 758)
Wat bedoel je met "bestaande versie" Wayne? Een bestaande versie van dat wpa.dbl bestand werkt alleen maar als er identiek dezelfde hw in zit.
Een activatienummer krijgen van Microsoft kan wel lukken denk ik. Tenzij dat de code die jij moet doorgeven ergens gelinkt is met de hardware die je gebruikt en dat ze zo kunnen zien dat ie al ooit geactiveerd is met andere hw. Ik heb het nooit geprobeerd dus ik zou het je niet kunnen zeggen.
Ze vroegen me toen wel of ik een officiele cd had, en of die al op andere pc's gebruikt was geweest. Dat wist ik niet met 100% zekerheid omdat die pc en cd niet van mij waren. :) maar ze deden er niet moeilijk over.