Volledige versie bekijken : gebruiker verwijderen in msn explorer



bazeke
15 May 2006, 21:46
Hoi allemaal,

Even een moeilijk probleem, althans voor mij.
Hier zijn verscheidene gebruikers aangemeld via msn explorer.
Nu was de vraag , bijvoegen is gemakkelijk en als gast ook,
maar hoe kun je nu een bestaande verwijderen ?

Ik heb al een beetje gegoogled en kwam bij het verwijderen van een map met daarin "credentials" , wat niks opleverde.
Vervolgens het aanpassen van een registersleutel, maar weer noppes.
Al zou het hierdoor (bij beiden) moeten lukken.
Maar nothing....
Zelfs het verwijderen van msn explorer en opnieuw installeren geeft geen oplossing,
ze staan er nog steeds.
Ik heb zelfs al enkele bestanden verwijderd, maar dan kreeg ik enkel een andere naam.... :wall:

Iemand een oplossing hiervoor ???

groeten.

bazeke
18 May 2006, 17:04
Niemand een idee ?!!!!

compuchrisje
18 May 2006, 17:53
Heb je bij het opzoeken van de map met credentials ook aangevinkt bij de zoekactie: Geavanceerd? verborgen en systeembestanden inclusief? heb je wel degelijk alle mappen gewist?
Welke versie messenger heb je? Als je nog Msn messenger 7.5 hebt kan dit eenvoudig door op de knop "Vergeet mij" te selecteren bij het inlogvenster.

bazeke
19 May 2006, 17:39
Ik heb inderdaad alle verborgen en systeem bestanden gebruikt, en ik heb de hele map met het bestand "credentials" en de overige ook (met lange cijfers)
verwijderd. Vervolgens zelfs opnieuw opgestart.
Het is niet bij msn messenger dat ik de user wil wissen, maar bij msn explorer zelf (het aanlogscherm)....

Ik kan me moeilijk voorstellen dat niemand zich deze vraag eens heeft gesteld ?

bazeke
19 May 2006, 18:21
Compuchrisje, nogmaals bedankt voor de moeite...
Ik heb het , vermits ik het ook niet op allerlei search engines gevonden heb,
gewoon geprobeerd door enkele sleutels in het register te verwijderen.
Lijkt me wel niet de veiligste oplossing, maar in elk geval is het me gelukt om
hierdoor mijn gebruiker op het msn exploreraanlogscherm te verwijderen.

Mocht er iemand toch nog een betere oplossing hebben, shoot me, maar ik vrees
dat ik niet wijzer ga worden, vermits deze topic toch al een vier dagen online is,
en weinig reactie hierop komt...
Maar toch bedankt....

groeten.

compuchrisje
19 May 2006, 19:14
Toch nog zoekwerk gedaan en misschien kan dit je helpen, blijkbaar zouden alle gebruikers er dan wel uit zijn:
Start --> Uitvoeren -->typ regedit
Zoek HKEY_LOCAL_MACHINE --> SYSTEM --> CurrentControlSet --> Control --> Lsa. Daar staat een regel met disabledomaincreds. Rechtsklikken --> wijzigen en de waarde van 0 in 1 veranderen. PC opnieuw opstarten.

bazeke
21 May 2006, 11:39
Toch nog zoekwerk gedaan en misschien kan dit je helpen, blijkbaar zouden alle gebruikers er dan wel uit zijn:
Start --> Uitvoeren -->typ regedit
Zoek HKEY_LOCAL_MACHINE --> SYSTEM --> CurrentControlSet --> Control --> Lsa. Daar staat een regel met disabledomaincreds. Rechtsklikken --> wijzigen en de waarde van 0 in 1 veranderen. PC opnieuw opstarten.

Nogmaals bedankt compuchrisje, maar zoals reeds vermeld bij mijn eerste post,
heb ik ook dit gedaan, en dit zou inderdaad moeten werken, maar bij het heropstarten, en nadien opnieuw opstarten van msn explorer blijven bij mij de gebruikers staan....
Vind het wel raar dat zowel het aanpassen van register als het verwijderen van de mappen met het bestand credentials niks uithaalt terwijl ik op internet lees dat dit de remedie is..... ?
Ik heb het uiteindelijk letterlijk gedaan zoals genoteerd op internet (zelfs meerdere keren)....

Maar zoals gezegd, hartelijk dank voor de moeite... ! :good:

compuchrisje
21 May 2006, 21:50
Ben benieuwd of we daar ooit iets op zullen vinden, wel intrigerend he.