Volledige versie bekijken : vraag over bieptoon



coopman
15 May 2006, 21:50
ik heb eigenlijk een rare vraag:
kan het kwaad als je het luidsprekertje waaruit de bios biep komt afsluit ?
of kan je dit uitschaekelen op een andere manier ?

Kokki
15 May 2006, 22:07
het kan volgens mij geen kwaad, maar als er iets scheelt aan je pc dan ga je de biepjes van de bios niet horen en dan kan je die ook niet gebruiken bij het foutzoeken. Wat je in dat geval natuurlijk wel kan doen is dat luidsprekertje terug inschakelen :)

coopman
15 May 2006, 22:33
heeft nog iemand ervaringen hiermee ?
ik zou wel zeker willen zijn dat het geen kwaad kan

g_man
16 May 2006, 06:44
Gelijk als Kokki zegt, je gaat de eventuele fotmeldingen niet te horen krijgen, maar dat is dan ook alles. Vraag mij echter wel af welk nut het heeft dat speakertje uit te schakelen /af te koppelen...

Ché
16 May 2006, 08:16
Niet alleen bij eventuele fouten, maar ook bij de POST (Power On Self Test) zal je geen seintje meer krijgen dat je pc correct werkt. En ik stel me eigenlijk net als g_man de vraag wat je ermee wil bereiken door het af te zetten.

Milo
16 May 2006, 13:42
ja ik ook , best van al van die speaker niet af te koppellen , ok , meestal is hij unusefull , maar als hij ergens een waarschuwing moet geven , wat dan uiterst belangrijk is voor u en de pc , nja dan krijgt ge die niet meer , en kan het zijn nja dat er nog meer schade aan et machineken gemaakt word dan er op dat moment mss is.

coopman
16 May 2006, 17:32
nee het is om als ik snachts op de pc wil dat nogal redelijk geluid maakt bij opstarten en dat stoort sommige mensen hier in huis:)

Snuifje
16 May 2006, 18:12
ik heb dat ook ik heb er gewoon klein schakelaartje tussen gezet :P kan ik hem zo uit zetten omdat ik ook zit met dat piepje snachts vinde me ouders niet zo leuk :P

coopman
16 May 2006, 18:55
en waar heb je dat schakelaartje gestoken en hoe ?
zou dit ook wel handig vinde


onderbreek je beide draden of 1?
welk schakelaartje?

Snuifje
16 May 2006, 21:55
ja gewoon zoon goedkoop schakelaatje en gewoon 1 draad

http://www.flipperwinkel.nl/winkel/media/miniatuurschakelaar.jpg

Milo
17 May 2006, 13:47
nee het is om als ik snachts op de pc wil dat nogal redelijk geluid maakt bij opstarten en dat stoort sommige mensen hier in huis:)

Da kan ook komen van uwen cooler ...
Neem eens ne stofzuiger ..... Hang een kous rond die buis ... en stofzuig die pc eens , gaa ook eens in die coller ....
En euhm ik denk da u lawaai al stukken mider gaat zijn ...

coopman
17 May 2006, 15:26
nenee het is enkel de bios biep die stoort hoor

dus topic mag gesloten worden