Volledige versie bekijken : e-mail bedreiging



kwakkwak
15 May 2006, 22:35
Hoi iedereen,

Wie kan er mij helpen. Heb nu al twee keer een mail gehad met bedreigingen

- mail1: ik ga je kapotmaken voor al hetgene je me hebt aangedaan. mailadre: kutbelg(@)kutbelg.be . Is een adres dat ik niet ken.

- mail2: je bent nog niet van me af hahahahahaha...... mailadres: het juiste weet ik niet weer maar het was anders als het eerste.

Ik krijg dan elke mail ook meer dan 300 keer. Is wel frustrurend. Ik heb op mail wel een spamfilter van zonelarm.

Hoe kan ik dit voorkomen of wat kan ik er tegen doen. Kan ik vb ip-adres en daarmee adres achterhalen?

Greetz

Martijnc
15 May 2006, 22:38
Het IP adres kan je uit de headers halen.
Als jij dit niet vertrouwd kan je dit aangeven bij de politie of de FCCU.
Je kan ook eens op dns.be een whois doen naar het domein om zo de eigenaar te achterhalen, het e-mailadres kan wel vervalsd zijn.

Krikkie
15 May 2006, 22:44
Mailwacher is een oplossing.
Maar je kan ook meestal je provider instellen bepaalde e-mails te verwijderen.
Ook kan je klacht neerleggen...
Je hebt zonzAlarm, laat deze eens nakijken waarvan deze mails komen, bij de firewall kunnen ze het nauwkeurig bepalen, wie weet bij mails ook... Je provider moet dat ook kunnen...

Groetjes Krikkie

Mp3Tjoeper
15 May 2006, 22:45
Probeer eens Mailwasher

Je kan dan zien wie of wat je bereiken wil

Ken je het niet of vertrouw je het zaakje niet, Blokken die handel :good:

http://www.ivanhoejupiler.be/downloads.php?do=file&id=187

g_man
16 May 2006, 06:49
Mss best al een klacht indienen tegen onbekenden...je weet nooit waarvoor het goed is.

Milo
16 May 2006, 14:06
hmmmm ... Het kan ook zijn da je lastig gevallen word door een informaticus duie via de Telnet servers een mail verstuurd naar u adres .
Dit kan dan met om het even welk adres da ge maar indenken kunt .
....ask maar na .
Soms problemen met een informaticus ? ? ? ?

Spoorzoeker
16 May 2006, 18:28
Gebruik je Outlook ? Klik dan eens 1 keer op het mailtje, dan linksboven in Outlook naar bestand en dan eigenschappen.
Daarna op details. Daar staat meer informatie. Post dat hier eens.

Wayne
16 May 2006, 19:28
Blokkeer die mail toch gewoon als ongewenste e-mail
Dit kan je enekle dacht ik met microsoft outlook.
Anders best de info van spoorzoeker opvolgen.

compuchrisje
16 May 2006, 20:08
Kan ook in outlook express wayne, het bericht selecteren en in snelmenu "afzender blokkeren" aanvinken. De mails met dat adres worden dan niet meer weergegeven.

Milo
17 May 2006, 13:26
Als die mails worden gestuurd via een Telnet .... nja dan moogt ge nog blokeren wa ge wilt .......... ze gaan blijven komen
En mijn gedacht is , een informaticus die op de Telnet server bezig is

master_D
17 May 2006, 13:39
wat je ook kan doen is ervoor te zorgen dat je je outlook (express) zo instelt dat je enkel mail ontvangt van mensen uit je adressenbestand,ik weet dat dit kan maar hoe weet ik zelf ook niet.

Kokki
17 May 2006, 13:49
Blokkeren kan ja, maar dit lijkt me echt op iemand die aan het pesten is.
Wat je ook eens kan proberen is een nieuw emailadres aanmaken. Dat aan je contactpersonen meedelen en dan zien of je op dat adres ook van die mails krijgt. Als dat zo is, dan is het iemand van die contactpersonen.
Als je nog een gmailadres wil, stuur dan maar even een pm met je emailadres. Ik beloof je dat ik je geen pestmails of bedreigingen stuur :)

gabriel
18 May 2006, 17:48
hey
al even gedacht aan de site ven Beamerke ???
http://www.malwarecomplaints.info/viewforum.php?f=33

Milo
19 May 2006, 13:39
hey
al even gedacht aan de site ven Beamerke ???
http://www.malwarecomplaints.info/viewforum.php?f=33

Dit is als er een user word geteisterd door Malware , daar heeft deze topic niets mee te zien .
Euhm ..... lees mijne vorige post nog eens .... Heb je ergens een Informaticus die problemen heeft met je of ergens wrok koestert ten opzichte van u ????
Er is een mogelijkheid (TELNET) om onder het even welk zelf uitgevonden e-mail adres een mail te sturen naar jou adres ... je kan daar vb Politie@Brussel.be ingeven ..... of whatever .... Euhm ik heb zo al ooit eens iemand naar de politie doen stappen , en euhm laat ons zeggen : ik lag te rollen van het lachen de moment dat em is buitengestapt met een rood hoofd ;-)

Check echt eens eventjes na ... als ge nen informaticus in de buurt hebt ligt wss daar u probleemoorzaak

Greetingz

compuchrisje
19 May 2006, 17:58
Informaticus of niet, poster meldt dat elk bericht zowat 300 keer binnenkomt, dàt kan niet meer he. Mélden dus, ook aan je internetprovider en via de site van Beamerke.

Milo
20 May 2006, 13:00
Informaticus of niet, poster meldt dat elk bericht zowat 300 keer binnenkomt, dàt kan niet meer he. Mélden dus, ook aan je internetprovider en via de site van Beamerke.

Hmm een spoofing , da kan niet anders of er word op Telent of zo gewerkt ...
Aangeven die boel en laten onderzoeken .
EN vermeld er maar bij da ik denk da er een telnet sessie word gebruikt

spruit
20 May 2006, 13:22
wat je ook kan doen is ervoor te zorgen dat je je outlook (express) zo instelt dat je enkel mail ontvangt van mensen uit je adressenbestand,ik weet dat dit kan maar hoe weet ik zelf ook niet.

dat denk ik niet hoor ;)