Volledige versie bekijken : hoe maak ik een website



Peter_J
17 May 2006, 10:54
een hele goede dag luitjes
ik heb eeb vraag en denk dat er wel meerdere zijn met een vraag daarover.
ik wilde graag een eigen website maken maar weet niet hoe ik dat moet doen en waarmee ik moet beginnen.ik hoop dat iemand van de mensen hier mij kan helpen ermee want ik kom er gewoon niet uit ook al naar zoeken van (hoe maak ik een eigen website).
ik hoop dat er iemand zo vriendelijk is om mij dat eens uitteleggen

Groetjes Peter_J:)

Icemar
17 May 2006, 11:13
http://www.ivanhoejupiler.be/t29004-de-webmaster-gids.html
lees eerst dit eens door

Peter_J
17 May 2006, 11:49
thnx voor de informatie heb het maar opgeslagen dan weet ik waar ik aan toe ben
groetjes

Icemar
17 May 2006, 11:53
als je dan nog vragen heb met het maken dan kan je de vraag neerzetten suc6 er mee

Peter_J
17 May 2006, 12:49
zal ik zeker doen he

boneless
17 May 2006, 15:17
voordat je begint, kijk eens goed rond. het is heel moeilijk om vanuit het niets een website te verzinnen.
schrijf eerst eens op wat je erop wilt hebben en schets een lay-out. dit werkt beter dan gewoon maar beginnen met plaatjes op een pagina te zetten.
:)

Spoorzoeker
17 May 2006, 16:50
Hmmm, zo werk ik anders al jaren hoor en het gaat nog steeds goed.
Ik weet namelijk nú nog niet wat er stráks op moet komen.

Joga
17 May 2006, 17:05
ik doe het ook zo spoorzoeker
en heb er ook geen problemen mee :p

boneless
17 May 2006, 18:35
well, dan moet ik maar zeggen, ieder zijn manier :).

elmago
17 May 2006, 19:50
om met html te beginnen om een website te bouwen start je misschien best met een html editor zoals HTML Kit, dit maakt het voor een beginner een stuk eenvoudiger dan in kladblok. Hier (http://nederland.softpicks.net/software/HTML-Kit_nl-20449.htm) kan je hem gratis downloaden. sjiek

Joga
17 May 2006, 20:00
wat hou dit in een html kit ??
en kladblok is toch niet moeilijk ??
ik ben er ook vanuit het niets mee begonnen
in kladblok m.b.v http://www.handleidinghtml.nl (http://www.handleidinghtml.nl/)
echt een goede site :good:

elmago
17 May 2006, 20:21
wat hou dit in een html kit ??
en kladblok is toch niet moeilijk ??
Het is niet 'een' html kit maar gewoon de naam van de editor (programma). Deze editors maken het gewoon een stuk eenvoudiger om te starten met html. Je kan bv met één klik een preview zien van je pagina en ook de colorpicker is handig plus het automatisch openen van tag opties. Probeer het maar eens uit, het is echt een handig prog. Ik heb het zelf als een zeer goede basis om met html te beginnen gebruikt en nu nog combineer ik html kit met kladblok en Dreamweaver 8. Kladblok is misschien niet moeilijk, maar een editor is stukken overzichtelijker en dat is voor een beginner toch belangrijk. :D

Spoorzoeker
17 May 2006, 22:51
Ik gebruikte eerst Coffeecup, maar sinds ik Acehtml ontdekt heb, hoef ik geen ander programma meer!. :good:

Kijk, heb ik vandaag de hele dag op m'n werk een beetje zitten pielen aan m'n nieuwe website (tussen m'n werk door, of m'n werk tussen die website door, dat hou ik even in het midden :D ), en wat blijkt nu ?, wat ik wilde gaan maken, daar is al genoeg van te krijgen op internet.

Phoei, ik zal daar maar eerst een layout en zo van gemaakt hebben!. :lol:

elmago
17 May 2006, 22:55
Kijk, heb ik vandaag de hele dag op m'n werk een beetje zitten pielen aan m'n nieuwe website (tussen m'n werk door, of m'n werk tussen die website door, dat hou ik even in het midden :D )
Tof jobke heb jij Spoor, nog gemotiveerd personeel nodig bij jullie? :D:p:D

Spoorzoeker
18 May 2006, 11:09
Ik heb een kantoorbaan en momenteel is het gewoon erg rustig hier vwb de projecten. Ik heb dus (gelukkig) wel even tijd voor andere dingen. :lol:

Nee we hebben niemand meer nodig, er zijn er juist een heleboel uitgegaan, met vroegpensioen en zo. We doen het werk nu met z'n tweeën. Moet je nagaan dat er hier eerst 3 zaten. :D

Joga
18 May 2006, 12:28
laat eens weten wnr je site af is :p

Spoorzoeker
18 May 2006, 17:26
Ik wilde een site maken met allerlei interessante linken van Googlemap. Maar ik ontdekte gisteren dat er al genoeg sites daarover bestaan, dus ik ga maar weer eens op zoek naar iets anders. Wordt vervolgd. ;)

zodiac
18 May 2006, 18:22
ik heb eeb vraag en denk dat er wel meerdere zijn met een vraag daarover.

gebruik es de zoekfunctie, dit is zeker niet de eerste keer dat zoeits wordt gevraagd...