Volledige versie bekijken : hier eens proberen



sjatoken
22 May 2006, 11:08
heb al eens geprobeerd de vraag te stellen maar er kwam geen reactie op zie forum : hardware-opslagmedia-nieuw element in zoektocht .:cry:


hoi mensen,
ik heb mss een nieuw element gevonden naar mijn zoektocht van mijn hangende pc.
ben daar al een tijd mee bezig , heb alles gecontrold op gebied van software en ook een logje geplaatst maar alles bleek in orde
Nu ben ik tot de constatatie gekomen , telkens wanneer ik een cd of dvd in mijn dvdrom plaats , blijft hij precies NIET hangen, dus maw als er iets in mijn dvd rom zit ook al maak ik er geen gebruik van , dan blijft hij niet hangen,,,,,, tot nu toe
Weet iemand hier raad mee of iets wat ik kan nakijken of doen
bedankt op voorhand
sjatoken

Milo
22 May 2006, 16:57
Hij blijft op alle andere momenten hangen ?
Euhm werk je met S-ATA Harddisk ?
Wat is de achterliggende hidstoriek ? Want met wat gij hier schrijft ben ik niet véél ...
Ne pc die niet blijft hangen als ge er nen Dvd in laat zitten...... Zucht . Srry voor de mss aanvallende repliek ... ma da is de bedoeling niet ;-)

sjatoken
22 May 2006, 18:40
Hij blijft op alle andere momenten hangen ?
Euhm werk je met S-ATA Harddisk ?
Wat is de achterliggende hidstoriek ? Want met wat gij hier schrijft ben ik niet véél ...
Ne pc die niet blijft hangen als ge er nen Dvd in laat zitten...... Zucht . Srry voor de mss aanvallende repliek ... ma da is de bedoeling niet ;-)

veel achterliggende historiek is er niet hoor, hij doet dit al van sinds ik heb hem gekocht en heeft al 2 keer terug naar de winkel geweest maar daar deed hij natuurlijk niets (misschien zat er wel een dvd in)
is verder gecontroleer op alles (geheugen, software, hijack this,....) tot dat ik op deze optie kwam
is echt zo hoor, als ik er die cd of dvd uithaal binnen de korste keren blijft hij hangen

cruwero
22 May 2006, 18:51
Er zijn gevallen bekend dat een DVD lezer en een CD brander op eenzelfde IDE kanaal niet altijd lekker wil werken. Probeer ze eens op een aparte kanaal aan te sluiten, bijvoorbeeld de DVD lezer op primary slave en de CD brander op de secondary master. Hiervoor is nog geen echte verklaring bekend.

Veel externe ATA/RAID controllers (Promise, Highpoint, etc) moeten niks weten van ATAPI apparaten en zijn daar in de eerste instantie niet echt voor bedoeld. Sluit alle CD/DVD lezers/branders dus zoveel mogelijk op de IDE controller van de southbridge (IDE0 en IDE1).
Het kan ook voorkomen dat een CD/DVD brander gewoonweg dienst weigert of veel misbaksels oplevert wanneer een voeding op haar grenzen zit
Henk

Milo
22 May 2006, 20:58
@ Cruwero : Jah khad ook al een vaag ermoeden van een te overladen IDE controler
...

@ sjatoken : Probeer ne keer uwen DvD drive op een appart slot te steken . en controleer eerst eens of in u bios de settings wel goe zijn
Da geeft mij ergens een vermeoden da uw Dvd Master sta over u harddisk

Of et moe zijn da u pcbouwer een verkeerd manoever heeft gedaan bij het overzetten van zijne ghost

Spoorzoeker
23 May 2006, 12:42
Koppel de cdspeler eens los van de ide kabel en stroomkabel. Treed het probleem dan nog steeds op ?.

Ik heb het vermoeden dat er ergens op de achtergrond iets draait wat een link naar de cdspeler heeft of zoiets.

Net zoals een spel controleert of de cdrom er wel in zit.

sjatoken
24 May 2006, 10:49
ok , bedankt mensen
ik zal iemand laten komen want dat is allemaal voor mij niet weggelegd hoor, of misschien toch, kweet nie , ik zal zien en hou jullie op de hoogte
bedankt