Volledige versie bekijken : wachtwoord



dagini
23 May 2006, 08:26
ik heb een netwerk tussen 2pc en heb nooit een wachtwoord ingesteld omdat ik de enige gebruiker ben.
sedert een paar dagen word er een wachtwoord gevraagd door een pc terwijl ik geen heb en bij de andere niet
hoe kan dit verhelpen?

PeterN
23 May 2006, 09:55
Ga eens naar instellingen, configuratiescherm en kies daar voor gebruikersaccount. Selecteer uw account en dan moet je links bovenaan de link zien staan 'netwerkwachtwoorden beheren'. Kijk daar eens als dat leeg is?

dagini
23 May 2006, 11:44
dat is leeg

PeterN
23 May 2006, 15:01
Kan je mss even zeggen wanneer en waar hij juist het paswoord vraagt, niet dat we ergens in de verkeerde richting zoeken;) Het gaat toch over pc's met win xp?

dagini
23 May 2006, 15:19
het gaat inderdaad over win xp
derect na het aanklikken van de snelkoppeling verschijnt het venster met de vraag voor het wachtwoord

PeterN
23 May 2006, 23:48
Ik heb niet direct een idee, maar kijk eens op de pc waar je de map deelt als daar geen wachtwoord op de map staat ingesteld? Ik wil ook even wijzen op het feit dat net in delen en beveiligen van mappen een verschil zit tussen xp home en xp pro. In de home versie kan men enkel eenvoudig delen en geen toelatingen per persoon instellen.

lucske
24 May 2006, 06:21
kijk ook eens of er een spyware geen account maakte op je pc je klikt hiervoor op gebruikersaccounts en kijk of je gastaccount uitgeschakeld is zoniet zal spyware een account hebben op je gastaccount beveiligd met wachtwoord deze kan je zonder meer verwijderen en kies ook om alle mappen te verwijderen. de account wordt meestal aangemaakt door asp new dot net

dagini
24 May 2006, 08:34
de gastaccount is uitgeschakeld,
in de gedeelde map zie ik ook geen wachtwoord staan.
mischien is de oplossing de netwerkverbinding verwijderen en een nieuwe aanmaken?
wat denken jullie?

PeterN
24 May 2006, 12:08
Dat kan je altijd proberen. Gewoon de verbinding verwijderen en terug de wizard draaien en verbinding maken. Kijk daarna als de 'sharedocs' of gedeelde map die standaard aanwezig is in xp al gewoon gedeeld kan worden.

dagini
26 May 2006, 08:49
Sorry maar vind niet hoe dit moet gebeuren, kan iemand mij hiervoor raad geven?

dagini
28 May 2006, 08:26
ik had wel gehoopt dat iemand bereid zou zijn mij te helpen!!!

zariash
28 May 2006, 08:31
systeemherstel van een datum toen je dit nog niet had proberen.
of heb je soms microsoft net framework geinstalleerd.
grtjs

PeterN
28 May 2006, 11:39
ik had wel gehoopt dat iemand bereid zou zijn mij te helpen!!!

Srry maar dezer dagen is het hier druk ;)
Om een verbinding te verwijderen moet je zorgen dat de verbinding niet meer in gebruik is. Zoland de verbinding in gebruik is kan je deze niet wissen. Dus gewoon eerst even uitzetten en dan wissen. Dan terug de wizard uitvoeren en installeren;)

dagini
29 May 2006, 10:47
systeemhersel al gedaan maar is niet opglost!
voor de rest raak ik er ook niet uit , in mijn pc zitten twee netwerk kaarten, een als ik mijn netwerkverbindingen uitschakel kan ook niet meer op het net
grraag meer uitleg over het uitschakelen en verwijderen?
sorry maar heb hier geen ervaring van
alvast dank

PeterN
29 May 2006, 11:16
systeemhersel al gedaan maar is niet opglost!
voor de rest raak ik er ook niet uit , in mijn pc zitten twee netwerk kaarten, een als ik mijn netwerkverbindingen uitschakel kan ook niet meer op het net
grraag meer uitleg over het uitschakelen en verwijderen?
sorry maar heb hier geen ervaring van
alvast dank

Logisch dat je na uitschakeling niet meer op het net kan. De verbinding is dan niet meer actief.
Daarom schakel de netwerkverbinding uit zodat je niet meer op het net kan. Verwijder dan deze netwerkverbinding. Om te verwijderen moet de netwerkverbinding niet meer actief zijn, anders krijg je deze optie niet (selecteer de netwerkverbinding en dan rechts klik, verwijderen).
Het kan zijn dat als je de netwerkverbinding op disable(uitschakelen) hebt gezet dat je de optie verwijderen nog steeds niet kan selecteren. Ga dan naar instellingen/configuratiescherm/systeem en zoek in de lijst uw netwerkkaartjes. Selecteer deze en verwijder ze. Start niet terug op en probeer nu eerst de netwerkverbinding te verwijderen. Na herstart van uw pc zal de netwerkkaart terug automatisch gevonden worden en de melding 'nieuwe hardware gevonden geven'. De drivers worden dan terug automatisch geladen. Ga nu verder met terug een netwerkverbinding te maken met de wizard.

Installeer dan terug deze netwerkverbinding via de wizard. Na deze installatie via de wizard zou je terug wel op het net moeten kunnen.
Kijk dan als het probleem nog steeds aanwezig is.

succes ;)

dagini
29 May 2006, 14:58
hallo Peter,
heb zoals door u opgegeven de verbindingen uitgeschakeld en wanneer ik de netwerkkaarten verwijderd heb staan er geen netwerkverbindingen meer op en kan ze dus niet verwijderen , heb registercleaners laten draaien , dan opnieuw opgestart en zie mijn netwerkkaarten terug.
ik maak een nieuw netwerk en wanneer ik verbinding wil maken met de andere pc vraag hij opnieuw een wacht woord.
sorry maar het lukt niet ,weet u soms nog raad?
in alle geval dank voor de moeite

PeterN
29 May 2006, 15:18
Ik bedoelde wel dat je dit moet doen op de pc met de gedeelde map. Dus niet de pc die de melding geeft om een paswoord in te geven. De pc die via een venstertje het paswoord vraagt krijgt geen toegang tot de gedeelde map van de andere pc. Dus het is de pc met de gedeelde map op die blijkbaar om een paswoord vraagt.
Moeilijke uitleg, maar ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel. Dus probeer het op de andere pc. Kijk ook de andere dingen die al gezegd zijn even na op die andere pc ;)
Als het niet lukt, laat maar weten, alhoewel ik dan niet echt een gedacht heb wat er loos is dan ;)
Ter info, het gaat toch over beide pc's met win xp op. Pro of home versie? Hoe zijn de pc's gekoppeld? Via een router of via een gekruiste netwerkkabel?

boneless
29 May 2006, 16:15
niet per ongeluk een router die een wachtwoord vraagt?..
standaard dingen al geprobeerd? admin, 1234 etc?..

dagini
30 May 2006, 15:34
het was inderdaad de andere pc die de oorzaak was en nu is het opgelost.
dank aan allen die moeite gedaan hebben om mij te helpen

PeterN
31 May 2006, 20:08
Opgelost, dan gaat ie opslot ;)