Volledige versie bekijken : backup van e-mails



brۍht
23 May 2006, 16:53
Besten,
ik zoek een manier om mijn mails op een cd-rom of usb stick op te slaan.
Ik wil namelijk mijn pc formatteren maar deze mails niet kwijtraken.
Ik wil ze dus na het formatteren terugzetten in Outlook.
Ik zou willen weten hoe dit werkt zowel in Outlook als in Outlook Express (waarschijnlijk is het wel hetzelfde).
Alvast Bedankt.

g_man
23 May 2006, 17:08
Met outlook express weet ik het wel: http://www.outlook-express-backup.com/

Edit : of outlook express backup factory. :) ;)

Kokki
23 May 2006, 17:15
en bij outlook (2003) kan je importeren en exporteren.
Bestand - exporteren - naar bestand exporteren - bestand met persoonlijke mappen (pst)- map selecteren - opslaan als kiezen - voltooien.
Dit kan je herhalen voor elke map die je hebben wil.
Tip: zorg dat de files niet te groot worden, want anders kan je achteraf problemen krijgen als je ze wil openen. Ik heb zelf ooit een backup gehad die 100 MB groot was. Toen ik die wilde terugzetten kreeg ik telkens de fout dat er een fout in het bestand zat. Ik heb deze file nooit meer geopend gekregen :(
Hoe groot te groot is weet ik ook niet.
Terugzetten is dus gelijkaardig. Bestand - exporteren - gegevens uit een ander programma of bestand importeren - bestand met persoonlijke mappen - locatie van bestand opgeven

g_man
23 May 2006, 17:22
Kokki, moet je daarvoor niet Microsoft Exchange hebben?? Allée als ik dat probeer met OE vraagt ie daar toch achter...daarmee dat ik in de tijd op zoek ben gegaan naar een alternatief. :)

compuchrisje
23 May 2006, 18:17
http://www.ivanhoejupiler.be/showthread.php?p=209611#post209611

Kokki
23 May 2006, 18:35
Kokki, moet je daarvoor niet Microsoft Exchange hebben?? Allée als ik dat probeer met OE vraagt ie daar toch achter...daarmee dat ik in de tijd op zoek ben gegaan naar een alternatief. :)
:shy: Euuh, weet ik niet. Bij mij doet ie het zo. Ik heb dus Outlook 2003 .

brۍht
23 May 2006, 20:10
Ok, ik weet nu wat te doen.
Bedankt allemaal!!