Volledige versie bekijken : S-ata schijven



paep
23 May 2006, 21:02
Na een Windows(hard-ware) update te hebben gedaan (war ik nu al dik spijt van heb) vind mijne pc mijn 2 S-ata HD niet meer. Mijn 2 andere (gewone) Hd vind die probleemloos. Vanalles al uitgeprobeerd maar het lukt niet. Ten einde raad ging ik mijn C schijf (gewone HD) formateren en Windows XP er terug opzetten maar dat lukt niet omdat bij het begin van de instalatie ik verplicht ben bij het begin van de instalatie op F3 te duwen en af te sluiten. Verschijnt dan een berichtje dat de pc geen HD vind om op te instaleren. Opstarte in Windows (C schijf) lukt anders wel prima.
Wie kan me raad geven. Dank bij voorbaat

cruwero
23 May 2006, 21:21
Je moet minimaal de drivers voor deze controller installeren eer je de daarop aangesloten schijven kan aanspreken.
Kijk eens in appraatbeheer.
Alle ATA/SATA/RAID controllers staan in de Windows apparaatbeheer onder SCSI devices.
Wat betreft formateren begrijp ik niet aangezien je van je c schijf opstart.
Henk

fews
24 May 2006, 19:00
Na een Windows(hard-ware) update te hebben gedaan (war ik nu al dik spijt van heb) vind mijne pc mijn 2 S-ata HD niet meer. Mijn 2 andere (gewone) Hd vind die probleemloos. Vanalles al uitgeprobeerd maar het lukt niet. Ten einde raad ging ik mijn C schijf (gewone HD) formateren en Windows XP er terug opzetten maar dat lukt niet omdat bij het begin van de instalatie ik verplicht ben bij het begin van de instalatie op F3 te duwen en af te sluiten. Verschijnt dan een berichtje dat de pc geen HD vind om op te instaleren. Opstarte in Windows (C schijf) lukt anders wel prima.
Wie kan me raad geven. Dank bij voorbaat

waarschijnlijk zijn door die update je S ATA drivers piepedada:wall: (dit kan je nakijken bij aparaatbeheer )
je moet eens kijken op de cd van je moederbord daar zullen die waarschijnlijk wel bijstaan. deze eens opnieuw instaleren en alles zou weer normaal kunnen werken .

wat betreft het niet vinden van je HD voor op te instaleren => zelfde probleem
bovengenoemde drivers op diskette zetten deze diskette station steken en de instalatie starten en wanneer Windows er om vraagt op "ik dacht" F6 rammen
( is zo een vraag in de aard van " als je derde-partij stuurprogramma's hebt moet je
NU op F6 drukken)

mvg
:evil: fews:evil: