Volledige versie bekijken : Office 2007



Martijnc
25 May 2006, 00:47
Microsoft Office 2007 (voorheen Office 12)

Grafisch & interface:

Grafisch zijn ze er een stuk op vooruit gegaan. De kleurencombinaties gaan goed samen. Het programma is gebruiksvriendelijker. Tekst opmaken gaat eenvoudiger en sneller omdat er een klein menu verschijnt bij het dubbelklikken op een stuk tekst. In dit menu kan je snel de meeste gebruikte opmaakfuncties toepassen op de tekst. Dit menu verdwijnd langzaam in de achtergrond als je de cursor van het menu verwijderd.

http://img156.imageshack.us/img156/2328/office15ns.jpg

Het menu is ook enorm verbeterd, hun doel is bereikt: "zoveel mogelijk functies met zo weinig mogelijk muisklikken". De meest gebruikte funties zijn onderverdeeld in verschillende catogorieen die snel toegangkelijk en overzichtelijk zijn.

http://img46.imageshack.us/img46/563/office27yw.jpg

Als ik het formaat wil aanpassen moest ik dit vroeger ergens diep in de menu' s gaan zoeken, dit is nu verleden tijd. Met slecht 2 muiskliken had ik het menu al gevonden

http://img479.imageshack.us/img479/7468/office46ip.th.jpg (http://img479.imageshack.us/my.php?image=office46ip.jpg)

De menu' s zijn vervagen ook langzaam in de achtergrond bij het verwijderen van de cursor.
Deze nieuwe versie is volledig vernieuwd, zowel de interface zelf als het design zijn volldig herzien en verbeterd, uiteraard vraagt dit ook wat meer van je computer. Zo raken we bij het volgende punt.

Systeemvereisten:

Deze versie vereist een Microsoft Windows XP Service Pack 2 of Microsoft Windows Server 2003 (or higher) besturingsysteem verder heeft hij nog een processor nodig met 500 MHz en 256 MB RAM. Ook een DVD drive is nodig.
Wil je ook met de Outlook Business Contact Manager werken dan heb je een procesor met 1 Ghz nodig en 512 MB RAM.
Je hebt 2 GB vrije schijfruimte nodig tijdens de instalatie, na de instalatie zullen de instalatiebestanden verwijderd worden.

Weetjes:


De volledig Office 2007 suite bevat Access, Excel, Groove, InfoPath, OneNote, Outlook, Outlook met Business Contact Manager, PowerPoint, Project, Publisher, SharePoint Designer, Visio, en Word
Het standaard lettertype is niet langer Times new roman maar cilibri.
http://img78.imageshack.us/img78/517/office35be.jpg
Een release datum is er nog niet. Wel is er net een nieuwe beta (http://www.microsoft.com/office/preview/beta/getthebeta.mspx?showIntro=n) verschenen.


Wat denk jij ervan? Post het hier.

g_man
25 May 2006, 09:47
Heb daar overtijd eens een hele "trailer" van gezien. Voor mij ongelofelijk vééél makkelijker om mee te gaan werken. Bijna alle "standaardbewerkingen" zitten in een soort templates gegoten waaruit je snel kan kiezen...:good:

archery_69
17 January 2007, 17:07
sorry ik ben niet overtuigd van office2007
de simpele knoppen in Word zoals "invoegen" en "opmaak"
waar zijn die naartoe?? geef mij maar de "normale" office

Baloeke
17 January 2007, 17:34
Dat is even wennen en zoeken, denk ik, archery 69. Eens je de pak weg heb zal je misschien niets anders meer willen.

g_man
17 January 2007, 17:40
Kijk maar eens naar de trailers (http://video.google.com/videoplay?docid=3733890326793618586&q=office+2007)...er is er een van 2min en één van 17min. Dan zal je wel overtuigd zijn..alles is weggewerkt in dropboxen...easy to use...

compuchrisje
18 January 2007, 00:03
Ik kijk vooral naar wat er op het scherm zou te zien moeten zijn: je werkblad, en wàt blijft daar van over met al die werkbalken en zijpanelen? Denk dat we op den duur monitor met drieluiken moeten gaan installeren. Blijven de sneltoetsen hier ook nog werken? Of krijg je er ontstekingsremmers bij tegen RSI?

PAUL
18 January 2007, 05:43
En wat kost me de nieuwe?

Mvg,
Paul

Red Wodka
18 January 2007, 10:01
ik ben overtuigd hoor heb hem trouwens al in bezit hihi

Simply
18 January 2007, 10:15
ik ben overtuigd hoor heb hem trouwens al in bezit hihi

Me too :D het is anders, maar op termijn een stuk gemakkelijker denk ik!!

delinquente
18 January 2007, 16:05
Ziet er wel goed uit, ik zou die ook wel willen hebben.
Maar op school gebruiken we de 2003...zou nu stoem zijn moest ik de 2007 thuis hebben staan en in school de 2003 gebruiken. Of zijn die bijna gelijk aan elkaar qua gebruik?

Booster
18 January 2007, 16:29
Ik heb een tijdje gewerkt met Office 2007 en inderdaad het is mooi en je kan er mooie dingen mee bereiken. Maar er is een keerzijde. Iemand die ver gevorderd is in MS Office gaat zich ergeren eraan. Ook oudere mensen die de interface nu gewoon zijn. Nu gaan ze terug lessen moeten volgen want ze vinden die ene functie niet meer.

Me pa ergert er zich ook soms aan. Hij zoekt een halfuur achter een functie... misschien een filmpje van: office 2003 en office 2007 samen , waar alles nu zit en waar de andere dingen zitten. Want de meeste dingen staan er niet op tenzij je op die pijltjes klikt van de secties....

Mijn mening: blijf nog maar een tijd bij de oude office. Het is mooi maar een beetje teveel van het goede als je het mij vraagt.

Buzze
18 January 2007, 16:36
Ja! Als ze maar om de 4 jaar een nieuwtje uitbrengen is het wel normaal dat er veel veranderingen zijn!Je hebt terug 4 jaar tijd om het allemaal van buiten te leren!En eigenlijk ben ik de 2003 wel beu gezien.
Ik zal mij deze toch aanschaffen! :good:

PAUL
19 January 2007, 06:00
En wat kost me de nieuwe?

Mvg,
Paul

Waar kan ik hem hem aan de beste voorwaarden (prijs o.a.) krijgen?


Mvg,

Paul

compuchrisje
19 January 2007, 10:11
'k Heb mezelf even overwonnen en heb een beta geïnstalleerd, waarom moeten die extensies zo nodig weer veranderen? Openen met vorige versies kan dus niet behalve als je expliciet laat opslaan als compatibel met... en dan werken die nieuwe functies al niet meer.
Het ziet er allemaal nogal futuristisch uit, maar vooral weer véél méér prefab en dàt steekt mij vooral. Als ik iets wil maken wil ik het naar mijn eigen zin, toch op mijn computer.
Het oogt wel mooi en fleurig, maar weet niet of het ergonomisch beter is, veel muisklikken bij alvast.
Ik heb nu niet het fermste systeem qua specs, maar ook niet het minste en je mérkt het heel goed dat met deze versie serieus wat méér wordt gevraagd van je machientje.
Voor wie het ziet zitten is het natuurlijk prima, vooral als je die trailer ziet, maar ik denk niet dat iemand in dat tempo zijn uren vol kan maken.

de jean
19 January 2007, 16:19
ik hebbem een tijdje gebruikt en weer verwijderd, lang leve 2003 pro !!

delinquente
19 January 2007, 20:32
ik hebbem een tijdje gebruikt en weer verwijderd, lang leve 2003 pro !!
hahaha! Ik vind 2003 Pro ook een zeer goede, het kan niet beter volgens mij! Ze kunnen er alleen maar aan knoeien voor niks...
De 2003 Pro was in vergelijking met de vorige versies al de beste:good:

de jean
19 January 2007, 21:20
idd ...

PAUL
20 January 2007, 09:33
Alléé ik zie hier dat er al een heel deel 2007 gebruiken dus ik brand van
verlangen om van jullie te horen waar ik hem het voordeligste kan aanschaffen.

Ik vermoed dat hem niet veel zal kosten omdat er zijn die hem al eens uitgeprobeerd hebben en terug naar 2003 zijn gegaan.


Mvg,

Paul

de jean
20 January 2007, 09:37
Alléé ik zie hier dat er al een heel deel 2007 gebruiken dus ik brand van
verlangen om van jullie te horen waar ik hem het voordeligste kan aanschaffen.

Ik vermoed dat hem niet veel zal kosten omdat er zijn die hem al eens uitgeprobeerd hebben en terug naar 2003 zijn gegaan.


Mvg,

Paul

waar em goedkoopst ( gratis ) is mogen we hier niet zeggen ! :p

PAUL
20 January 2007, 10:13
"waar em goedkoopst ( gratis ) is mogen we hier niet zeggen ! :p"

Wow,gratis: via PM mag da toch wel dacht ik?

Jean, op voorhand bedankt al en wachtend op een berichtje,

Mvg,
Paul

djeet
25 January 2007, 13:52
Deze nieuwe Microsoft office 2007 NL pro editie heb ik staan op mijn computer
Prachtig Programma en prachtig Design.. het design gaat meer naar de windows vista style. Maar Het valt ook makelijk mee te werken.