Volledige versie bekijken : GPS dvd kopiëren



freewilly
25 May 2006, 12:00
Heb een gps dvd van teleatlas gekopiërd met alcohol, is gelukt, maar mijn navigatiesysteem werkt veel trager dan met de originele dvd,(staat langer te draaien voor het resultaat bekend is) weet hier iemand de reden van?

Mp3Tjoeper
25 May 2006, 12:05
Kopiëren ??? :foei:

Backup ??? :good:

hihi ik zou het niet weten vriend

freewilly
25 May 2006, 12:13
Heb een nieuwe mercedes gekocht met gps, maar wil inderdaad werken met een copie van de dvd, zodat ik de originele niet hoef te gebruiken in de wagen

Clioke16V
25 May 2006, 21:35
Heb een gps dvd van teleatlas gekopiërd met alcohol, is gelukt, maar mijn navigatiesysteem werkt veel trager dan met de originele dvd,(staat langer te draaien voor het resultaat bekend is) weet hier iemand de reden van?

Schrijf de backup dvd eens op de laagste snelheid > 1X ( snelheid 1 als dit gaat anders 2X ), zoveelte sneller je schrijft, zoveelte minder diep de laser op je dvd gaat branden, dit kan problemen geven voor sommige lezers, waardoor ze langer moeten zoeken en/of helemaal niks meer vinden.

Dus ik zou eens proberen de dvd op de laagste snelheid te schrijven.

( hou ons op de hoogte )

Ché
26 May 2006, 12:38
Is misschien de reden waarom mijn dvd niet gelezen wordt door mijn naviagatiesysteem (nochtans copie van een originele)

Passat TDI
31 May 2006, 19:32
Is dat die van travelpilot DX ???
En hoe groot is die , en welke kaart is het .
Als ik vragen mag .

freewilly
31 May 2006, 19:53
De dvd opnieuw gekopieerd met alcohol aan snelheid 2.4, lager kon niet, nog steeds problemen bij het lezen, soms wel soms niet, kan het aan het merk dvd liggen? plus of min?
Is origineel van mercedes en de kaart is van tele atlas, is een kleine 3gb en is gans Europa

Clioke16V
1 June 2006, 16:51
Ja + of - kan het ook nog aan liggen. Je kan het eens proberen he, dvd'tje kost niet zo veel

vanic
1 June 2006, 19:01
Eerlijk gezegd.
ALs je u een mercedes kan permiteren dan zou eventueel een 2 dvd'ke toch niet het verschil maken he.
Klint cru maar zo denk ik erover.

eerlijk gezegd.... of reed die kerel ( of vrouw) met ne Ferrari... dit heeft niks te maken met het probleem...

btw ik rijd ook maar met ne Opel...

Wayne
1 June 2006, 19:57
Toch effe op reageren.
Als ik dan al die luxe wil in mijn wagen en ik wil dan een 2 de dvd ke om de eerste te sparen of weet ik wat dan ook dan zou ik ervoor zorgen dat ik dit bij de verkoop besproken had en rond gekregen had.
Oke dit is ter zijde van het oorspronkelijketopic betreffende het lezen.
Voor zover ik kan volgen heeft hij met de orginele dvd geen probleem.
Trouwens was die dvd niet beveiligd tegen kopieeren.???

freewilly
1 June 2006, 20:29
Inderdaad, wat heeft dit te maken met welke wagen ik rijd!! een mercedes is niet duurder of een bmw of een audi, maar alvast bedankt voor de hulp, zal nog eens proberen met een ander merk dvd

vanic
1 June 2006, 20:32
@Wayne
wordt eens wakker ... bijna iedere wagen heeft nu op de een of andere manier een GPS... ( bij sommige goedkopere modellen gaf men bv. een PDA of stand alone GPS ;) )
en als TS nu een Mercedez koopt hij doet nog altijd met zijn geld wat hij wil ( ik denk eerder dat je jaloers bent... )


btw. als je een originele DVD hebt dan mag je deze backuppen voor eigen gebruik... om bv. de originele te sparen...

de DVD is gekopiëerd... hij wordt alleen niet altijd gelezen... en dit kan inderdaad te maken hebben met de snelheid van schrijven of met de gebruikte media...

freewilly
1 June 2006, 21:01
De dvd kon ik gewoon kopiëren met nero, maar werkte niet, met alcohol wel, maar met problemen, zoals ik reeds gemeldt had, en inderdaad met de originele heb ik geen problemen, als je een computer hebt met dvd writer wil je ook wel weten of je dit kan kopiëren.
Ik wil tenslotte maar een kopie maken van iets dat ik gekocht heb, ik denk dat er meer illegale kopien gemaakt worden en gebruikt worden dan legale

Wayne
1 June 2006, 21:07
Stel dus voor om nog eens te proberen met een ander schrijfprogramma.
probeer anders is met clone dvd of golden hawk
te vinden op deze url's
http://nederland.softpicks.net/software/Clone-DVD_nl-2556.htm
http://www.goldenhawk.com/download.htm

zariash
1 June 2006, 21:17
ik toch maar voorzichtig zijn met die kopie want ik ken iemand die ook zo'n
systeem heeft en de verkoper heeft tegen hem gezegd als de navigatie blokkeert door het gebruik van een gekopieerde dvd (wat al voorgekomen is)
dan vervalt je garantie en zullen alle kosten aangerekend worden .hij heeft er wel bij verteld als je dvd beschadigd is hij hem wel kan laten vervangen .
maar heeft er ook bijgezegd dat je de dvd er niet steeds hoeft uit want heel europa staat toch op deze dvd.
grtjs

Clioke16V
2 June 2006, 12:29
ik toch maar voorzichtig zijn met die kopie want ik ken iemand die ook zo'n
systeem heeft en de verkoper heeft tegen hem gezegd als de navigatie blokkeert door het gebruik van een gekopieerde dvd (wat al voorgekomen is)
dan vervalt je garantie en zullen alle kosten aangerekend worden .hij heeft er wel bij verteld als je dvd beschadigd is hij hem wel kan laten vervangen .
maar heeft er ook bijgezegd dat je de dvd er niet steeds hoeft uit want heel europa staat toch op deze dvd.
grtjs
Als die blokkeerd, steek je gewoon de originele terug in, of je neem de originele mee naar garage om te bewijzen.

en van die 2de dvd erbij kopen omdat hij mercedes heeft. > denk je nu echt dat de garage die dingen zo maar meegeven tegen 100 en duur. > bij elke navigatie zit 1 exemplaar, dan zal jij er eens 2 gaan vragen, dus zouden ze voor u speciaal de dvd van een andere MERCEDES eruit nemen om u cadeau te doen. Die garagisten zijn geen kiekes hoor.

zariash
2 June 2006, 17:41
Als die blokkeerd, steek je gewoon de originele terug in, of je neem de originele mee naar garage om te bewijzen.

en van die 2de dvd erbij kopen omdat hij mercedes heeft. > denk je nu echt dat de garage die dingen zo maar meegeven tegen 100 en duur. > bij elke navigatie zit 1 exemplaar, dan zal jij er eens 2 gaan vragen, dus zouden ze voor u speciaal de dvd van een andere MERCEDES eruit nemen om u cadeau te doen. Die garagisten zijn geen kiekes hoor.
als hij blokkeert wil zeggen dat de dvd niet meer wordt uitgeworpen :D:D
grtjs

Clioke16V
2 June 2006, 20:43
Euh waarom dat ? de software kan ook haperen alleen > dan gaat de dvd er wel uit + als hij de originele heeft en dit kan bewijzen zal dit geen problemen geven.