Volledige versie bekijken : Veel te traag internetverkeer oplossen?



Alviarin
26 May 2006, 17:25
Hallo, ik zit met het volgende probleem:

Ik heb Scarlet ADSL (vroeger Tiscali) met een downloadlimiet van 15 GB. Daar zit ik over, maar ik heb mijn limiet verlegd naar 25 GB.
Maar mijn internetverkeer gaat ontzettend traag, het duurt soms een ganse minuut eer alles ingeladen is op websites, en als je iets downloadt (zoals bvb een progje zoals Spaminhilitor) breekt die download af.

Waar het niet aan ligt (volgens mij): de stekkers van de ADSL verbinding, want die zitten goed.
Volgens Scarlet (vandaag nog gebeld) zou mijn dataverkeer aan de normale snelheid lopen.
Ik heb mijn windows XP firewall al eens afgezet, het probleem blijft.
Mijn modem geherconfigureerd: het probleem blijft.
Mijn antivirus (Norton) uitgeschakeld: het probleem blijft.

Weet iemand een oplossing? Zijn er programma's waarbij ik bv mijn PC kan analyseren op een of ander verdoken programmaatje dat ergens roet in het eten gooit (in het overzicht van geinstalleerde programma's vind ik geen vreemde programma's terug)?

Het is frustrerend met een ADSL verbinding te zitten en te surfen aan snelheid van een klassieke telefoonlijn:wall: :wall: :wall:

eventure
26 May 2006, 18:37
en je hebt dit sinds je over je limiet gegaan zeit?

Kokki
26 May 2006, 19:03
en voordat je over de limiet ging, was de snelheid toen normaal?
Wat snelheden krijg je als je een snelheidstest doet? Vb op www.speedtest.nl (http://www.speedtest.nl)

ciriel
26 May 2006, 19:13
tune up utilities 2006 eens proberen

Milo
26 May 2006, 20:02
Clean u pc'ken es van Spyware
En een vraagje , zi gij ver van de telefoonstekker ????

Zoniet , euhm een HJT logsken plaatsen da de mannen der eens kunnen naar zien ;)

Alviarin
27 May 2006, 15:29
Bedankt allen,

Ik heb de speedtest uitgevoerd zoals Kokki voorstelde uitgevoerd, downloadsnelheid 6,9 Kbyte/sec of 55 kbps en uploadsnelheid 3,5 kbyte/sec of 28 kbps. Dus bedroevend laag...

Ik heb zoals Ciriel voorstelde Tune Up utilities laten lopen en een en ander laten "uptunen".

Ik heb de telefoonstekkers nagekenen, zoals Milo voorstelde. De PC staat boven, de telefoonaansluiting is beneden, maar er is een extra aftakking of zoiets getrokken naar boven toe. Dat ging altijd goed. Nu heb ik alle mogelijke combinaties geprobeerd: rechtstreeks de lijn van de modem aangesloten op de aansluiting beneden, de telefoons weggenomen etc.

Het probleem blijft helaas hetzelfde. Wat is een "HJT logsken"? Allez nu een minuutje wachten eer dit berichtje is ge-upload...

Alviarin
27 May 2006, 15:31
@ Eventure: inderdaad, sinds dat ik over de limiet ben gegaan heb ik dit probleem. Maar bij Scarlet zeiden ze dat alles normaal zou moeten verlopen. Desnoods moet ik maar wachten tot 1 juni....

Kokki
27 May 2006, 18:28
Als je snelheid voorheen normaal was, en nu maar 55 kbps. Dan zou ik toch nog eens gaan zagen bij die mannen van Scarlet, want dit is echt een "smalbandsnelheid".
Heb je sinds je dat volume hebt bijgekocht de verbinding verbroken gehad? Eventueel de modem uittrekken? Bij sommige providers is het zo dat ze de snelheid pas aanpassen nadat je de verbinding verbroken hebt.

Hoe een logje plaatsen lees je hier: http://www.ivanhoejupiler.be/t37-lees-dit-vooraleer-je-een-hijackthislog-plaatst.html

Alviarin
27 May 2006, 19:46
Inderdaad, daags nadat ik de limiet overschreed, ging die verbinding traag. Ik dacht dat er spyware op zat of een of ander progje dat de boel vertraagde, maar zelfs nu ik zo een hijacklog heb laten lopen ben ik er zeker van dat er geen spyware op staat. Er staan alleen maar processen op van zaken waarvan ik zeker ben dat die zouden moeten draaien.

Heb alles al gedaan na telkens heropstarten en het blijft hetzelfde. Dus ik denk dat ze me daar bij Scarlet afgescheept hebben. Maandag dus nog eens bellen zeker? Tenzij iemand hier het probleem weet te vinden...

Alviarin
27 May 2006, 20:14
Alsof de duivel ermee gemoeid is. Plots gaat alles zoals het moet!!!!

gabriel
28 May 2006, 11:09
hey
internet providers zijn zoals de FBI die gaan overal spioneren en als ze iemand vinden op een site die probs heeft gaan ze die snel bijsturen maar " ze " wensen u dit ook niet kenbaar te maken , zo slim zij ze wel