Volledige versie bekijken : C:\windows>



halogeenlampje
27 May 2006, 09:14
besten

Deze ochtend kreeg mijn computer de foutmelding dat er een system-32 fout (system32\config\system) is opgetreden.
Met de XP-istallatiecd-rom heb ik de helpmodus kunnen opstarten, maar nu vraagt hij een commando om achter de C:\WINDOWS> te zetten.

Wt moet ik erachter invullen om mijn systeem te laten repareren? want als ik hetgeen probeer dat support.microsoft.com zegt, lukt dit langs geen kanten...


MVG

halogeenlampje

g_man
27 May 2006, 11:06
Typen in deze volgorde:
cd\ +enter
cd system~1 +enter
cd _resto~1 + enter

Edit : kijk ook anders hier (http://www.myfixes.com/articles/system) even... :)

halogeenlampje
27 May 2006, 11:08
maar als ik op enter duw, verchijnt een nieuwe regel, met als commentaar "ongeldige..."

halogeenlampje
27 May 2006, 12:25
"De opdracht wordt niet herkend. Typ help voor ondersteuning bij de mogelijke opdrachten":wall:

gabriel
27 May 2006, 13:56
hey
ik zal ook maar even een poging wagen , ga even naar
http://www.digitalwebcast.com/articles/viewarticle.jsp?id=8658-0
er zijn verschillende pagina's dus allen even lezen

halogeenlampje
27 May 2006, 14:00
hij is nu bezig een chkdsk /R te doen...

benieuwd wat dat uithaalt

g_man
27 May 2006, 15:33
Mss kan deze helpen (http://www.schrockinnovations.com/preventsys32config.php)

gabriel
28 May 2006, 10:39
hey
wel halogeenlampje is de oplossing gevonden ????vertel het ons aub ??

halogeenlampje
28 May 2006, 20:00
euhm neje

'k heb windows over men oude windows geïnstalleerd.

Kan ik op de een of andere manier nog bestanden recupereren??

compuchrisje
29 May 2006, 00:21
Welke versie windows heb je eigenlijk? en je eindwerk? Hoe wilde windows zich over de anderen installeren? Kreeg je geen vragen wàt je wou vervangen?

halogeenlampje
30 May 2006, 17:56
1. XP Pro
2. eindwerk??
3. C electeren, geen wijzigingen aanbrengen
4. nee

diedie
31 May 2006, 19:53
Bij een reparatie-installatie van Windows wordt Windows opnieuw geïnstalleerd over de huidige installatie en worden oorspronkelijke systeem(bestanden) hersteld. Beschikt u over een recente reservekopie van uw persoonlijke documenten en bestanden, dan is uw beslissing gemakkelijke genomen dan wanneer u geen back-up heeft. De kans bestaat namelijk dat tijdens de reparatiesessie uw persoonlijke bestanden of een gedeelte daarvan verloren gaan. Om de reparatie te starten, start u de pc opnieuw op met de Windows XP-installatie-cd. Vervolgens selecteert u de huidige installatie van Windows en drukt u op de R-toets om het het herstel te beginnen. Volg daarna de stappen op het scherm. Eventueel kunt u ervoor kiezen om een nieuwe installatie van Windows te voeren. Wat hier blijkbaar gebeurt is. Vervolgens kunt u proberen om vanuit deze nieuwe omgeving uw bestanden te benaderen. Houd daarbij rekening met de mogelijkheid dat uw bestanden niet toegankelijk zijn als ze zijn opgeslagen op een NTFS-schijf en zijn beveiligd met een wachtwoord!!
Let ook steeds op dat je bent aangemeld als administrator
Mvg,