Volledige versie bekijken : Driver probleem Radeon 9250



sonja6373
29 May 2006, 14:26
Hoi,
Omdat mijn Aldi pc al enkele malen in rep is geweest,en enkele weken zonder pc zat ,heb ik een 2 de systeem gekocht. Het betreft een AMD Athlon 1700+ met een Radeon 9250videokaart van 128 MB. Dit systeem geleverd zonder OS. Na installatie van Windows XP prof ,de drivers van het moederbord met de bij geleverde cd geinstalleerd. De bij geleverde CD van de video kaart starte niet automatish op, zodat dit handmatig is gebeurt.Nu heb ik bij het scrollen van depagina,s golvende beelden, en de tekst gaat hortend en stotend met 3 tot 4 regels tegelijk.Nu is het zo dat ik de software kan installeren,maar zodra de drivers geinstalleerd worden,krijg ik de melding, probeer de weergave adapter in te stellen met een standaard stuurprogramma, alvorens de set up uit tevoeren. Ook met de drivers cathalist 6,5 op de ATI support site,krijg ik dezelfde melding. Ter infomatie Moederbord PC Chips K7 811, ATI Radeon 9250 128MB videokaart AMD Athlon 1700+ 1400MHZ. Wie heeft de oplossing voor dit probleem? Bij vorbaat dank !!

Groeten Wiel.

cruwero
29 May 2006, 15:37
De kaart is officieel inderdaad NIET DirectX9 compatible <!--emo&:(-->http://www.xpmce.nl/ipb/style_emoticons/default/sad.gif<!--endemo-->
De ATI website rept alleen over DirectX8.1:
("supports Microsoft® DirectX® 8.1", "Full support for DirectX ® 8.1 programmable pixel and vertex shaders in hardware")

Echter er zijn velen die deze kaart zonder problemen gebruiken.....als je de waarschuwing weg klikt, start MCE dan wel gewoon op? En lijkt ie wel gewoon te werken? Heb je de laatste updates gedraaid? En de laatste MCE Catalyst drivers van ATI? (www.ati.com-drivers&software-Windows XP Media Center Edition, de: Catalyst 6.1 Windows XP Media Center Edition - Driver Download)

Er is ook een proggie (MCE Customizer (http://www.xpmce.nl/ipb/index.php?showtopic=1798)) waarmee je die bewuste DirectX waarschuwing/check uit kunt zetten.
Dit heb ik gevonden voor je Misschien voor jou:
Henk<!--IBF.ATTACHMENT_16389-->

sonja6373
29 May 2006, 18:12
Hoi Cruwero,

Bedankt voor het snelle reageren! Volgens mij zit er geen MCE programma op de kaart,ik ben het nog niet tegen gekomen.De laatste update is gedownload van de ATI site,met het zelfde resultaat. Hopelijk nog meer sugestie,s.

Groeten Wiel.

zariash
29 May 2006, 18:43
ik heb dezelfde kaart en gebruik deze driver
https://support.ati.com/ics/support/default.asp?deptID=894&task=knowledge&folderID=27
grtjs

sonja6373
29 May 2006, 19:26
Zariash
Deze drivers heb ik ook gedownload zonder resultaat.
Groet W@iel

Heezy
30 May 2006, 22:26
Is het een Medion kaart? Zoja, probeer de Medion drivers zelf dan eens.

sonja6373
30 May 2006, 23:05
Hoi,

Nee het is geen Medion! Het betreft een nieuw systeem, niet het modernste, maar als reserve Pc voldoende.
Groet Wiel.

sonja6373
3 June 2006, 19:11
Na het formateren van de harde schijf, en opnieuw windows installeren,is het probleem opgelost.
Kan slotje op!