Volledige versie bekijken : Windows opstartproblemen



nighthawk750
29 May 2006, 20:03
Ik heb al een jaar problemen met het opstarten van windows xp sp2.
Ongeveer 5 minuten nadat de pc opgestart is wordt mijn beeldscherm zwart met dunne witte strepen en start windows weer opnieuw op.
Dit is in het verleden zoveel malen achter elkaar gebeurd dat dit mij een harde schijf heeft gekost.
Na herhaaldelijk windows weer opnieuw installeren is het probleem nog niet weg, echter het treedt nu slecht 1 keer op na het opstarten van mijn pc.
Een terugkoppeling van microsoft was dat dit lag aan een driver in mijn tv kaart, maar een nieuwe kaart heeft geen soelaas gebracht.
Het programma MEMTEST biedt ook niets.
Wie kan mij op weg helpen de oorzaak te vinden.
Ik heb een Medion pc van 3 jaar oud, 2.66 GHz, 512 MB RAM, 320 GB harddisk
:wall:

compuchrisje
29 May 2006, 21:36
Ben niet meteen kenner, maar het doet me wel wat denken aan slechte contacten? Zou dat kunnen? Is daar naar gekeken bij herstelling?

PeterN
29 May 2006, 21:54
Je zegt dat je al een paar keer hebt opnieuw geformateerd. Kan je bevestigen dat dit enkel gebeurd nadat je sp2 hebt geinstalleerd. Kwestie van zoveel mogelijk info te verzamelen en te elimineren ;)

zariash
29 May 2006, 22:30
er is toch drie jaar garantie op die medion producten of zit je daar al over .
en geef het juiste type eens door , of je kan hier kijken
www.gsc.be

grtjs

Krikkie
29 May 2006, 23:01
'k Dacht ook aan garantie!!!
Ik hoop dat je nog niet te laat bent.
Waarschijnlijk zal CompuChrisje wel gelijk hebben, maar 't blijft garantie...

Groetjes Krikkie

diedie
31 May 2006, 20:06
is normaal wel gelegen aan een slechte driver. Ga eens via configuratiescherm naar apparaatbeheer en werkt daar eens uw stuurprogramma bij (rechtsklikken en eigenschappen kiezen)
Mvg,

nighthawk750
1 June 2006, 19:45
Ben even niet online geweest en reageer dus hierbij op alle racties:
Garantie is afgelopen december verlopen en heb daar dus niets meer aan.
Na installatie van SP2 begonnen inderdaad de problemen. Heb toen op aanraden van Medion SP2 er afgehaald en alleen beveiligingsupdates gedownload. Dit heeft echter niets gebracht.
Als ik bij hardwareprofielen de driver wil updaten krijg ik de melding dat ik de meesr recente versie van drivers heb.
Als foutmelding kreeg ik vandaag een blauw scherm met als tekst "fysical hardware dump"
Kan een bios update uitkomst brengen??

diedie
2 June 2006, 07:19
heeft waarschijnlijk te maken met uw CPU (= de snelheid) misschien iets te zwaar voor je moederbord?
Nu je kan FSB verlagen (= onderclocken) terwijl je het bij overclocken het verhoogt. Dus je maakt je CPU wat trager. Misschien nieuw moederbord?
U Chipset zit op het moederbord en zorgt ervoor dat de data bij het juiste onderdeel komt om het simpel te zeggen.
mvg,<?xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" /><o:p></o:p>

nighthawk750
3 June 2006, 22:19
heeft waarschijnlijk te maken met uw CPU (= de snelheid) misschien iets te zwaar voor je moederbord?
Nu je kan FSB verlagen (= onderclocken) terwijl je het bij overclocken het verhoogt. Dus je maakt je CPU wat trager. Misschien nieuw moederbord?
U Chipset zit op het moederbord en zorgt ervoor dat de data bij het juiste onderdeel komt om het simpel te zeggen.
mvg,<O:p></O:p>

Hoe kan mijn CPU te snel zijn voor mijn moederbord als de pc als complete set gekocht is?
Mocht het wel het moederbord zijn, hoe weet ik dat dan zeker voordat ik overga tot een nieuwe?

nighthawk750
3 June 2006, 22:22
Ben niet meteen kenner, maar het doet me wel wat denken aan slechte contacten? Zou dat kunnen? Is daar naar gekeken bij herstelling?
Slechte contacten heb ik gehad bij mijn ingebouwde cardreader, maar dat heb ik hersteld.
Vanavond na het opstarten ging de pc niet uit, maar liep vast waardoor ik toch weer opnieuw moest beginnen.
Begint tamelijk vervelend te worden, moet toch een oplossing voor zijn.