Volledige versie bekijken : laptop zwart beeld



zinar
30 May 2006, 21:32
hallo mensen,

ik heb een paar dagen geleden een fujitsu siemens E serie laptop gekocht (2e hands), omdat infrarood niet werkte heb ik via intel site een andere chipset gedownload en geinstalleerd ,na installatie kon ik voor even de windows opstarten maar na een paar minuten liep die vast ,toen probeerde ik via veilig modus weer te herstellen maar daar kon ik ook niks doen en kreeg een zwart beeld ,na pogingen opnieuw starten bleef scherm gewoon zwart en kon helemaal niks doen.ik kan ook niet in Bios komen.Mijn vraag is hoe kan ik mijn windows weer normaal laten opstarten.???


graag help....want ik kan er helemaal niks meer met deze laptop:wall:


alvast bedankt

kurt0015
30 May 2006, 22:11
Kan je wel opstarten vanaf een cd of dergelijk? Anders even een linux live cd erin steken en dan kan je bestanden die belangrijk zijn op een cd/dvd branden via een andere brander een externe ofzo. Ik denk dat er na dat je je bestanden gebackupt hebt niet veel meer opzit dan een format maar je kan eens proberen op te starten vanaf de windows cd en dan als hij alles geladen heeft op R te drukken voor windows te herstellen lees hier er meer over. (http://www.ivanhoejupiler.be/t158-hoe-repareer-je-windows-xp.html)
Hopelijk heb je hier wat aan.

zinar
30 May 2006, 23:18
hallo kurt0015 bedankt dat je gereageerd hebt,

mijn probleem is dat ik cd niet kan openen om de cd van windows xp erin te doen ,mijn laptop heeft alleen maar een cd speler verder geen diskette station en geen cd/dvd brander.laptop krijgt alleen maar stroom en verder alleen maar een zwart scherm je kan helemaal niks doen.Is er een manier om dit te herstellen of het is gedaan met mijn laptop??

talini
3 June 2006, 18:10
hallo kurt0015 bedankt dat je gereageerd hebt,

mijn probleem is dat ik cd niet kan openen om de cd van windows xp erin te doen ,mijn laptop heeft alleen maar een cd speler verder geen diskette station en geen cd/dvd brander.laptop krijgt alleen maar stroom en verder alleen maar een zwart scherm je kan helemaal niks doen.Is er een manier om dit te herstellen of het is gedaan met mijn laptop??

Normaal bevindt er in de dvd(cd)speler opzij een klein gaatje. Duw er een naald of iets dergelijks in en de lade zal zich openen !

surfer
4 June 2006, 12:00
Ik heb ook een probleempje met een zwart scherm en heb per ongeluk hier geplaatst in plaats van een nieuw bericht. Sorry maar ik weet niet hoe dit bericht volledig te verwijderen

zinar
5 June 2006, 14:24
bedankt talini, klopt het lade is open maar mijn probleem is nog steeds niet opgelost .ik krijg de zwart scherm niet weg hoe dan ook ik probeer, ik heb geprobeerd alle onderdelen los te maken van het moederbord en paar uurtjes zo gelaten en weer aangesloten maar ik krijg zwart scherm niet weg. weet iemand hoe ik dit op kan lossen a.u.b reageren..

zinar
8 June 2006, 23:27
Kan niemand wat tips geven wat ik moet doen???reageer a.u.b

Milo
9 June 2006, 00:01
Oei
Volgens mij ebt gij uwen bios verkeerd geflasched
En als ge sjans ebt is die nie euhm fixed
Ma ik vrees da ge u een nieuw laptop mobo gaat mogen laten steken

dannyma
9 June 2006, 08:05
heb je al is geprobeerd om bios te resetten als het mogelijk is ?
haal de jumper er af bij cmos en zet even op de andere pinnetjes en zet het dan terug en kijk dan eens terug .

zinar
10 June 2006, 23:06
heb je al is geprobeerd om bios te resetten als het mogelijk is ?
haal de jumper er af bij cmos en zet even op de andere pinnetjes en zet het dan terug en kijk dan eens terug .

ja ik heb het wel geprobeerd ,maar omdat dit de eerste keer is dat ik een laptop open wist ik niet of ik de bios batterij gereset hebt er zaten 2 batrijen in dus ik heb beide los getrokken en na paar uurtjes heb ik dan weer aangesloten maar de probeem bleef ,ik krijg het zwart beeld niet weg.:eek:

Milo
12 June 2006, 23:38
Is het een fixed Bios ?
Euhm Ik hoop echt van niet ....... Ge hebt euhm vrees ik echt onvrijwillig uw bios om zeep geholpen ........ En nja da is het wss ander mobo