Volledige versie bekijken : gebruikersaccounts



peterus
31 May 2006, 13:42
Hallo leden
Wanneer je naar het configuratiescherm gaat zie je daar het icoontje van gebruikersaccounts.
Ik zou echter willen dat dit niet meer zichtbaar is.
Dus uitschakelen in het register.
Weet iemand waar ik dit kan vinden?

Dank bij voorbaat

Peterus

diedie
31 May 2006, 18:36
Weet niet wat u bedoeling is maar...
De registersleutels zijn opgeslagen onder de naam NTUSER.DAT. U kunt de persoonlijke registerinstellingen wijzigen door gebruik te maken van de registereditor. Het gaat daarbij om de sleutel HKEY_CURRENT_USER. ! <?xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" /><o:p></o:p>
<o:p>
Heeft u een probleem met een aangemaakte gebruikersaccount die u niet kunt verwijderen of maken?
doe dan liever dit: opent een command venster en kies Uitvoeren en typ CMD en maak dan gebruik van het commando NET USER.. Met dit commando krijgt u een lijst van alle aangemelde gebruikers. Met het commando NET USER NAAM /ADD kunt u een gebruiker toevoegen en met NET USER NAAM /DELETE kunt u een gebruiker verwijderen. Vooral de laatste kan nog wel eens van pas komen.
Mvg,
</o:p>

peterus
1 June 2006, 14:02
Hallo diedie de bedoeling is dat men geen accounts kan aanmaken of verwijderen.
Weet u toevallig welk het exacte pad is in het register naar de gebruikersaccounts?

dank bij voorbaat

Peterus

Mimosa
1 June 2006, 15:06
Je kan als beheerder of hoofdgebruiker toch ook werken met beperkte bevoegdheden voor de andere accounts? Is dat niet simpeler dan in 't register te prutsen? :shy:

peterus
1 June 2006, 20:37
Als je weet waar je mee bezig bent en je maakt vooraf een backup zou ik het niet prutsen noemen.
:)
Peterus

ps: maar nu weet ik nog steeds het excate pad niet :(

woepi
1 June 2006, 21:18
Heb dit gevonden op 't internet, weet niet of je dit bedoelt ???

Deze beschrijving en procedure zijn alleen bedoeld voor gebruikers van de Home Edition van Windows XP en voor gebruikers van Windows XP Professional met een werkgroepconfiguratie. Als u werkt met een versie van Windows XP Professional waarmee de computer aan een domein wordt gekoppeld, kunt u contact opnemen met uw netwerkbeheerder of gaat u naar Help en ondersteuning en zoekt u naar "gebruikersaccounts".

Ook als u alleen werkt en u de enige eigenaar en gebruiker van een computer bent, kunt u op de computer gebruikersaccounts instellen waarbij u zichzelf benoemt als computerbeheerder en u de account beschermt met een wachtwoord. Zo voorkomt u dat anderen zomaar toegang kunnen krijgen tot uw systeem als u de computer onbeheerd achterlaat terwijl u zich hebt aangemeld bij Windows XP. De computer is in dat geval echter alleen beschermd als u zich afmeldt bij uw account. U kunt de beveiliging verbeteren door de toegang van gasten tot de computer te blokkeren.

Toegang voor gasten uitschakelen

- Klik op Start en klik vervolgens op Configuratiescherm.
- Klik op Gebruikersaccounts.
- Klik onder of kies een account als u een account wilt wijzigen op Gast.
- Klik op de pagina Wat wilt u aan de gastaccount wijzigen? op De
gastaccount uitschakelen.

Wayne
1 June 2006, 22:04
ben je met de oplossing voorgedragen door WOEPI geholpen??

zomaar
2 June 2006, 05:03
Heb je toevallig norton systemworks 2005? Lucky u :-)
Extra voorzieningen/system optimizer/control panel/hide applets

peterus
2 June 2006, 10:07
Hallo leden
Al deze oplossingen kloppen wel maar het icoontje van gebruikersaccounts blijft dan nog steeds zichtbaar.
Ik wil het dus volledig uitschakelen en daar ik vermoed zit het ergens in het register.
Hier een voorbeeld: NoFind (functie zoeken)
HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Pol icies\Explorer

Data type Range Default value
REG_DWORD 0 | 1 0

Description
Removes or disables selected search features.

This entry stores the setting of the Remove Search menu from Start Menu Group Policy. Group Policy adds this entry to the registry with a value of 1 when you enable the policy. If you disable the policy or set it to Not configured, Group Policy deletes this entry from the registry, and the system behaves as though the value is 0.

When the value of this entry is 1, the following features are removed or disabled; when the value is 0, these features operate normally:
Je moet de D-word waarschijnlijk eerst aanmaken bij mij stond ze er niet maar ik heb ze aangemaakt en getest en het werkt (wel pc opnieuw opstarten).

Dus op deze manier wil ik de gebruikersaccounts(icoon) uitschakelen.

diedie
2 June 2006, 18:41
U kunt aanpassingen doen voor een specifieke gebruiker of voor alle gebruikers. Via deze weg:
één gebruiker: editeer HLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Expl orer\
alle gebruikers: editeer HCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Expl orer\
De onderstaande tabel geeft een overzicht van de mogelijkheden:
onderdeel Sub-sleutel
andere computer RemoteComputer\Namespace
bureaublad Desktop\Namespace
Configuratiescherm ControlPanel\Namespace
Mijn netwerklocaties NetworkNeighborhood\Namespace
Om een pictogram toe te voegen aan een bepaald onderdeel dient u een sub-sleutel toe te voegen aan de respectievelijke Namespace sleutel. De naam van deze sub-sleutel is de zogenaamde class identifier of class ID
Hier in ons geval:
Gebruikersaccounts {7A9D77BD-5403-11D2-8785-2E0420534153}
Om te verwijderen selecteer de sub-sleutel xxxx en voeg daaraan een nieuwe sleutelwaarde van het type REG DWORD toe. Geef als benaming de class ID van het te verwijderen pictogram, en 0x01 als hexadecimale waarde.
LET OP WEET WAT JE DOET!!!!!!!!! JE ZIT NAMELIJK IN HET HART VAN DE PC BEZIG
mvg,

peterus
3 June 2006, 13:19
Hallo diedie
Ziehier mijn ingevoegde sleutels ik heb beiden geprobeerd maar geen enkele werkte(ook niet na restart) zie jij mischien ergens een fout?
http://users.skynet.be/gerechten/gebruikers_verbergen.doc


Dank bij voorbaat

Peterus

Nikolas
3 June 2006, 13:38
1. http://www.wxp.mandersonline.nl/tip0026.htm
2. TweakUI (http://download.microsoft.com/download/f/c/a/fca6767b-9ed9-45a6-b352-839afb2a2679/TweakUiPowertoySetup.exe) downloaden,
dan 'Start' -> 'Uitvoeren' -> 'tweakui'

En dan autologon inschakelen, zoals op de screenshot.
http://users.telenet.be/nikolas/tweakui.PNG

3. Je .NET Framework deïnstalleren

Je moet niet alle drie de dingen doen, je moet gewoon zien welke helpt :)

peterus
4 June 2006, 13:51
Nikolas
Autologon gebruik ik al maar daarmee verwijder je niet het gebruikersaccount icoontje hoor.

Peterus

diedie
7 June 2006, 11:47
peterus
Ziehier mijn ingevoegde sleutels ik heb beiden geprobeerd maar geen enkele werkte(ook niet na restart) zie jij mischien ergens een fout?
http://users.skynet.be/gerechten/geb..._verbergen.doc (http://users.skynet.be/gerechten/gebruikers_verbergen.doc)



Sorry voor de late reaktie maar je weet wel ... examens hé!!!!
Op het eerste zicht zie ik idd. geen fout maar je moet wel geen restart doen maar op het bureaublad klikken en daarna (F5) om het te vernieuwen. Maar ik vermoedt in u geval dat je eerst moet klikken in de desbetreffende map (configuratiescherm) en daarna op F5. Je moet het maar eens proberen indien het niet lukt weet ik ook niet direct een oplossing maar ik zal wel eens uitkijken.
mvg,