Volledige versie bekijken : Muziekbestanden rangschikken



Silverwing
31 May 2006, 20:20
Mijn pc heeft de onhebbelijke gewoonte om vooral in de map mijn muziek de bestanden steeds achterstevoren te rangschikken.Dus alfabetisch is het eerste bestand met de letter z en nummeriek is het eerste bestand de hoogste nummer.
Let wel,de mappen in mijn muziek worden WEL automatisch gerangschikt,het is de inhoud van de mappen die achterstevoren blijft staan,ongeacht hoe de nummering is,vb.track01,02,03 of track 1,2,3...en ik ben het beu om ze manueel goed te zetten.
Als ik rechts klik op een lege plaats in de map staat in het menu,rangschikken op naam en automatisch rangschikken aangevinkt,en bij mapopties staat de weergaveinstellingen van elke map opslaan ook aangevinkt

Een kennis heeft me het volgende aangeraden maar dat geeft geen verschil
Zoek naar het bestand autoexec.bat (is een verborgen bestand)
klik met de rechtermuisknop op het bestand en kies voor bewerken
Voeg volgende regel toe SET DIRCMD= /P /O:GNE
sla het bestand op
herstart de pc

Deze regel zorgt in dos dat het overzicht van de bestanden op je pC, met het dir commando je schermper scherm een overzicht geeft , eerst de directories, dan de files, in alfabetische volgorde en per extensie.
Wat kan ik nog doen om de bestanden IN de mappen juist gesorteerd te krijgen?

Nikolas
31 May 2006, 20:21
En wat als je het beeld op detail zet en je dan schikt via de categoriebalk (er gewoon op klikken).

jerrythealien
31 May 2006, 20:35
je kan altijd je muziek toevoegen aan een bibliotheek zoals die van i-tunes of winamp (of die van de windows media player) dan kan je ze rangschikken hoe je ze maar wil.