Volledige versie bekijken : desktop+laptop



knokke
1 June 2006, 10:43
ben zinnens een laptop (tweedehands) te kopen om deze zomer(als hij komt) eventueel buiten of op terras te werken. aangezien ik een leek ben graag eventueel wat info wat ik buiten die laptop nog moet aanschaffen. kunnen zowel laptop en desktop parallel werken ? Momenteel heb ik een adsl lijn van versatel.

knokke
1 June 2006, 10:46
WinXP Home - 2,00 gigahertz AMD Athlon XP - 128kb prim-512 kb sec.mem processors - MB memory - 160gb Usable Hard Drive cap - 153gb Hard drive free space -Plextor 740-A-versateladsl-Norton antivirus-
DIT IS MIJN HUIDIG SYSTEEM - DESKTOP

Kokki
1 June 2006, 11:02
Je hebt een draadloze router nodig, en de laptop een draadloze netwerkkaart. Als je een nieuwe koopt, dan zit die daar meestal al in.
Met die router kunnen beide pc's teglijk op het net, en je kan ook een intern netwerkje make.

2B's
3 June 2006, 11:57
Ik lees dat je wil "werken" op die laptop. Hou er rekening mee dat je dan best een toestel hebt waar toch een afzonderlijk cijfer klavier (zoals op een gewoon toetsenbord) aanwezig is. Ik moet voor mijn werk héél veel werken met cijfergegevens en geboorte data, huisnummers en dergelijke meer. Ik vind het dan ook hinderlijk als je steeds weer de Cap toets moet gebruiken. Bovendien is het muisvlak ook niet onbelangrijk. In hoeverre beweegt je cursor goed volgens de invloed die jij hebt op het muisoppervlak. Ik kan je zeggen dat mijn laptop al een 5 tal jaren oud is en dat je deze de dag van vandaag al kunt kopen voor een kleine 500 euro. De voornoemde hinderlijke mankementen kun je echter alleen nog maar in de duurdere klassen van laptops terug vinden. Een tweedehands zal je dan misschien niet echt helpen.

Jan8714
12 June 2006, 19:46
Ik lees dat je wil "werken" op die laptop. Hou er rekening mee dat je dan best een toestel hebt waar toch een afzonderlijk cijfer klavier (zoals op een gewoon toetsenbord) aanwezig is. Ik moet voor mijn werk héél veel werken met cijfergegevens en geboorte data, .....

Nie nodig zenne als ge genoeg tijd spendeert wordt ge da wel gewoon met da toetsenbord en anders sluit ge nog een extern ff erop aan he alst snel moet gaan.