Volledige versie bekijken : Microsoft producer voor powerpoint



BONLEV
1 June 2006, 22:14
Aansluitend op mijn ander onderwerp van inpakken en wegwezen voor powerpoint heb ik dit nieuw onderwerp geopend.

Daarin werd mij microsoft producer aangeraden om audio, video en foto's te presenteren in 1 bestand en dit op cd te schrijven.

PROBLEEM: Ik krijg veel bewerkingsfouten in microsoft producer :frown:
Ik kon dit programma gratis downloaden vanaf de microsoft site.

Ik had gelezen dat microsoft producer en windows media player 9 samen op de pc stonden problemen konden geven...

Ik heb media player verwijderd van pc maar heb nog steeds bewerkingsfouten...
Gemiddeld na 5 a 10 minuten met videobewerkingen...

Iemand ervaring mee? :)

BONLEV
2 June 2006, 22:56
Die fouten zijn serieus geminderd maar het lukt me niet om het deftig af
te spelen vanaf de cd-rom die ik beschreven heb..

De videobeelden gaan in schocken...

Met producer zou het ook mogelijk zijn als je je cd-rom erin steekt dat deze automatisch de voorstelling afspeelt...

Help

spruit
3 June 2006, 12:55
ik denk niet dat er veel mensen ervaring hebben met hetgeen je beschrijft. We helpen zeker zoeken, maar tot op heden nog niks helpvols gevonden..;)

BONLEV
3 June 2006, 13:11
Bestaat er een goed programma om videobeelden, audio en foto's te verwerken in een mooie presentatie en daarna op cd te branden? De foto's zijn minder belangrijk.

compuchrisje
3 June 2006, 22:22
Ik heb gisteravond al geprobeerd om info te zoeken over die MS Producer, maar tot hiertoe nog maar weinig (positiefs) over gevonden. Had je mss de Bèta opgehaald? Dan is het zeker aan te raden om je commentaar naar Microsoft te sturen! als ze software aanbieden om samen te werken met hun product moét het ook samenwerken vind ik. Op Microsoft.nl is er trouwens een soort "chatroom" waar je je bevindingen en vragen kan deponeren, misschien heb je daar een mede-sukkelaar?
Ondertussen, blijven we meezoeken...

pinky
4 June 2006, 09:50
Van toepassing op Microsoft PowerPoint 2002

Wanneer u een presentatie op een andere computer wilt uitvoeren, gebruikt u de wizard Inpakken en wegwezen om de benodigde bestanden in één bestand op te nemen en dit bestand te kopiëren naar een schijf of een netwerklocatie. Vervolgens pakt u het bestand uit op de doelcomputer of het doelnetwerk en voert u de presentatie uit.
Als u de presentatie inpakt, kunt u gekoppelde (gekoppeld object: een object dat is gemaakt in een bronbestand en wordt ingevoegd in een doelbestand. Tussen beide bestanden wordt een koppeling onderhouden. Het gekoppelde object in het doelbestand kan worden bijgewerkt als het bronbestand is bijgewerkt.) bestanden in het pakket opnemen en als u TrueType-lettertypen gebruikt, kunt u deze ook insluiten (ingesloten object: een object (verzameling gegevens) dat in één bestand (het bronbestand) is gemaakt en in een ander bestand (het doelbestand) is ingevoegd. Een ingesloten object maakt deel uit van het doelbestand. Als u het ingesloten object wijzigt, worden deze wijzigingen weergegeven in het doelbestand.). Als u lettertypen insluit, weet u zeker dat de lettertypen ook beschikbaar zijn als u de presentatie op een andere computer weergeeft. (Houd er echter rekening mee dat de wizard geen TrueType-lettertypen in het pakket kan opnemen die ingebouwde auteursrechtbeperkingen bevatten.)
Als u wijzigingen aanbrengt in de presentatie nadat u deze hebt ingepakt, voert u de wizard Inpakken en wegwezen gewoon opnieuw uit om de presentatie opnieuw in te pakken. U kunt ook meerdere presentaties tegelijk inpakken.
Een PowerPoint-viewer mee inpakken

Als u de wizard Inpakken en wegwezen gebruikt, kunt u aangeven of u Microsoft PowerPoint Viewer 97 in het pakket wilt opnemen. Sluit de viewer in als u de presentatie wilt weergeven op een computer waarop Microsoft PowerPoint niet is geïnstalleerd. De viewer biedt u de mogelijkheid om de presentatie in de PowerPoint-indeling weer te geven.
Als u de viewer mee wilt inpakken, moet u deze eerst op uw computer installeren. Dat kunt u doen via een koppeling in de wizard Inpakken en wegwezen. Daarna kunt u de viewer inpakken bij uw presentatie.
De viewer is niet beschikbaar in de wizard Inpakken en wegwezen als u presentaties inpakt die met een wachtwoord zijn beveiligd. Deze presentaties kunnen niet worden bekeken met behulp van PowerPoint Viewer 97.
Opmerking U kunt de viewer van PowerPoint 2003 gebruiken om niet-ingepakte, met een wachtwoord beveiligde presentaties te bekijken die zijn gemaakt met PowerPoint 2002. U kunt de viewer van PowerPoint 2003 echter niet inpakken met de wizard Inpakken en wegwezen. U moet deze viewer apart installeren. U kunt de viewer van PowerPoint 2003 installeren vanuit het downloadcentrum van Office Online (http://office.microsoft.com/search/redir.aspx?AssetID=DC010505971043&CTT=5&Origin=HA011243671043).

Nikolas
4 June 2006, 15:38
Het zou eigenlijk ook nog handig kunnen zijn als we de specificaties van je pc kenden.

BONLEV
4 June 2006, 21:14
Bedankt jongens. Ik had nu ergens gelezen dat het ook mogelijk is om je presentatie in powerpoint automatisch te laten starten als je de cd-rom erin steekt. Toevallig heb ik hier een cd-rom die automatisch opstart als je deze in pc steekt. Het betreft een powerpoint voorstelling met enkel foto's. Er zit o.a. een autorun bestandje bij, playlist.txt, batch file enz.

Heb dit nu ook gedaan met mijn powerpoint presentatie en om te testen moet ik eerst een op die play.bat file klikken en de predentatie starte.

Maar ik heb deze presentatie met bijhorende files op cd gebrand maar start niet automatisch op?

Wel als ik kijk wat er op de cd staat en vervolgens dubbelklik op de play.bat file

Mijn presentatie bevat wel gefilmde beelden audio en foto's.

Die voorbeeld cd-rom bevat enkel foto's en die worden automatisch

BONLEV
4 June 2006, 21:15
opgeslagen in de powerpointpresentatie. Gefilmde beelden blijven apart staan. Misschien ontbreekt de link?

Iemand?