Volledige versie bekijken : systeem ontstoffen



elmago
1 June 2006, 22:28
wat vinden jullie de beste manier om een pc te ontstoffen, de stofzuiger erin of met de compressor voorzichtig uitblazen? En hoe dikwijls, meerdere keren per jaar of enkel als de boel begint warm te lopen?

kevindewachter
1 June 2006, 22:36
wat vinden jullie de beste manier om een pc te ontstoffen, de stofzuiger erin of met de compressor voorzichtig uitblazen? En hoe dikwijls, meerdere keren per jaar of enkel als de boel begint warm te lopen?

Er bestaat een product dat je kan kopen special voor u pc te reinigen. Het is zo een spuitbus waarin lucht onder druk zit (gecomprimeerde lucht) zodanig dat je je pc kan schoon "blazen". Hoe dikwijls ja dat moet danzal je zelf moeten aanvoelen. Ja kan best wel maandelijks controleren op stof of vuil in je pc. Hopelijk heb je hier iets aan.

zariash
1 June 2006, 22:42
opgelet met het uitblazen met perslucht dat je een goede waterafscheider hebt ,want er zit soms condenswater in je compressor en let op met blazen
in de ventilator .als deze te snel draait kan hij zelf een lage spanning opwekken en zo je mobo beschadigen.ik stop er meestal even een schroevendraaier tussen zodat hij niet ronddraait je moet dan natuurlijk niet vergeten weg te nemen :D:D:D.
grtjs

elmago
1 June 2006, 22:47
ja de spuitbusjes ken ik, ma twas meer nieuwsgierigheid om te weten hoe de meesten hun spinnewebben eruit halen en hoe vaak :D Ik weet dat ze in het pc center vanwaar mijn gerief komt de boel met de compressor uitblazen maar meestal komt er uit mijn compressor wat vocht mee, daarom ben ik wat voorzichtig, ik zou er niet graag een aquarium van maken.......:p

elmago
1 June 2006, 22:48
opgelet met het uitblazen met perslucht dat je een goede waterafscheider hebt ,want er zit soms condenswater in je compressor en let op met blazen
in de ventilator .als deze te snel draait kan hij zelf een lage spanning opwekken en zo je mobo beschadigen.ik stop er meestal even een schroevendraaier tussen zodat hij niet ronddraait je moet dan natuurlijk niet vergeten weg te nemen :D:D:D.
grtjs

da bedoel ik dus :good: :bow: :good:

Snuifje
1 June 2006, 23:33
ik doe altijd eerst met een kwast alles tussen me koelers etc vandaan halen daarna gewoon met compressor uitblazen.. daarna ff 10 min de grote ventilator er op en klaar ;) omdat ik geen waterafscheider op me compressor heb..

Peter.B
2 June 2006, 05:48
heb hier al gelezen van dat zeker niet te doen met ne stofzuiger.om dat ge een ontlading kunt hebben.

Ché
2 June 2006, 11:05
gelijk wat je gebruikt, zorg ervoor dat bewegende delen (ventilatoren) vastgezet worden ivm ontwikkelen van statische electriciteit

g_man
2 June 2006, 13:22
de fans haal ik er persoonlijk altijd uit...en maak ik zo zuiver...omdat je anders maar 1 zijde van de fan zuiver maakt ! Kijk maar eens aan de andere kant, dan weet je wat ik bedoel. De CPU koelblok elk half jaar ervan af en dan goed zuiver maken.
Voor de rest, de kast aan de binnenkant af en toe met de stofzuiger. De kaarten blaas ik zuiver met persluchtspuitbus.

J.W.
2 June 2006, 13:44
ja de spuitbusjes ken ik, ma twas meer nieuwsgierigheid om te weten hoe de meesten hun spinnewebben eruit halen en hoe vaak :D Ik weet dat ze in het pc center vanwaar mijn gerief komt de boel met de compressor uitblazen maar meestal komt er uit mijn compressor wat vocht mee, daarom ben ik wat voorzichtig, ik zou er niet graag een aquarium van maken.......:p

Het stof losmaken met een zachte verfborstel met lange haren.
Gebruik dan een haardroger, op max. zetten maar blazen met koude lucht.

Nikolas
2 June 2006, 17:43
1. Zeker geen swiffer! Die werken met statische elektriciteit en dat vindt je pc niet zo leuk (:lol:)

2. Een bus met lucht onder hoge druk is wel goed, maar let op!

2.1 De maxium kantelhoek van 45° respecteren, of er komt troep uit.
2.2 Niet langer dan een paar seconden spuiten als je geen brandwonden wilt,
die bus wordt namelijk zeer koud!

elmago
2 June 2006, 21:33
Gebruik dan een haardroger, op max. zetten maar blazen met koude lucht.

vind ik wel een goe idee :good: ga ik ook eens testen denk ik :D

elmago
5 June 2006, 12:51
mag een slot op :)