Volledige versie bekijken : tuut tuut



dapi
3 June 2006, 08:19
Hallo iedereen,

mijn pc doet sinds enkele dagen zeer raar soms waneer ik iets aan het doen ben begint hij ineens te piepen net zoals een ambulance en stopt niet tot ik volledig alles afsluit soms heeft hij dat en soms niet ik draai geen games op mijn pc heeft het soms bij een virusscan of bij het openen van pps mails en soms heeft hij het niet

weet er iemand wat dit zou kunnen zijn

alvast bedankt
greetings
Dapi:frown:

vanic
3 June 2006, 08:22
stof in de ventilator(s) ... waardoor de temp. van 1 van de onderdelen ( cpu) te warm wordt..??

dapi
3 June 2006, 08:26
heb ik al nagekeken en de temp loopt niet op

toch bedankt

dapi

vanic
3 June 2006, 08:54
Is het een biep door de luidsprekers of komt ie door de luidspreker in de kast??
( eventueel eens de speaker afkoppelen in de kast )

misschien eens je geheugen testen ( mem test bv.)
http://www.memtest86.com/
http://tweakers.net/meuktracker/9400
als je zeker bent van je temp...

g_man
3 June 2006, 09:30
Kijk hier eens: http://www.ivanhoejupiler.be/t21388-mijn-bios-maakt-vreemde-geluiden.html

Kijk welke BIOS je hebt en je weet wat die geluiden betekenen... :)

zomaar
3 June 2006, 09:39
Parity Error(geheugen probleemke dus).Heb je geheugen bijgeplaatst? Parity check in bios is op enable zetten. Heel onwaarschijnlijk maar mss met het verplaatsen van je pc losgekome? Indien je eerder geen problemen had:Geheugen uithalen en weer insteken. s6

vanic
3 June 2006, 09:57
Kijk hier eens: http://www.ivanhoejupiler.be/t21388-mijn-bios-maakt-vreemde-geluiden.html

Kijk welke BIOS je hebt en je weet wat die geluiden betekenen... :)

1 bemerking... deze geluiden hoor je ze niet tijdens het opstarten ( post) ??

de TS hoort ze tijdens het werken met de pc...

g_man
3 June 2006, 12:00
1 bemerking... deze geluiden hoor je ze niet tijdens het opstarten ( post) ??

de TS hoort ze tijdens het werken met de pc...

Yep was te snel...niet goed gelezen...:wall:

compuchrisje
3 June 2006, 22:30
Blijvend fijne "tuutjes" is meestal een fout in geheugenbankje(s). Kan een storing zijn of gewoon een defect printplaatje of een stuk ervan.
Heb je meer dan 1 geheugenbankje kan je ze er uithalen, behalve één, opstarten, geeft de computer de hoeveelheid geheugen aan en tuutert er niks is dàt bankje in orde.
Let er wel op dat je dat per bankje in de eerste sleuf doet. Zijn er geen foute dingen, kan het zijn dat er in de tweede sleuf wat mis gaat. Oplossing dan met meerdere geheugenlatjes is dan in feite gewoon een groter kopen dus ipv 2 keer 512 Mb ééntje van 1024 Mb, omdat overslaan van een sleuf ook problemen kan geven.

dapi
4 June 2006, 11:26
sorry voor de late reactie
maar de biepjes komen dus uit de kast en ik hoor ze niet tijdens het opstarten en hij heeft het af en toe

greetings
Dapi

dapi
4 June 2006, 11:39
heb net een memory test laten doen en toen kreeg hij het weer ondanks dat de test bleef verder lopen zonder foutmeldingen ????

greetings
Dapi

Ché
4 June 2006, 14:31
je zal eens in je bios moeten gaan kijken. In een van de onderdelen zal je oa je huidige temp van je cpu kunnen aflezen en ook een waarde kritische temperatuur. wanneer je pc die overschrijdt zal je een alarm horen uit je kast zoals een ambulance. Ofwel zet je die temp in je bios op een iets hogere waarde (niet overdrijven) ofwel zorg je voor een betere crosflow (= luchtdoorstroming)in je kast. Het stof uit je kast verwijderen en alle fans eens schoonmaken zal ook al helpen.

dapi
5 June 2006, 07:27
heb dat allemaal nagekeken en nergens staat de temp te hoog of geen stof in de kast

tis weer iets raars hoor

greetings
Dapi

vanic
5 June 2006, 08:19
Ché bedoelt eigenlijk dat je de waarde bij de warning van de temps iets hoger moet plaatsen in je bios ... als je dit al kunt...

hoe warm wordt je cpu trouwens?

dapi
5 June 2006, 09:37
52 graden dit is toch normaal denk ik
en mijn kast is meer dan gekoeld en een optimale luchtdoorstroom er zitten 6 fans in

greetings
dapi

dapi
5 June 2006, 11:46
nu draait cpu op 56 graden

greetings
dapi

g_man
5 June 2006, 12:46
Geef de temperatuuruitlezingen van everest eens ... mobo, gpu, omgeving,...

Ché
5 June 2006, 17:34
@ Dapi:
wat ik bedoel is dat er een item is in je bios (bij mij is dat in het onderdeel: PC health- cpu shutdown temp) waar je een temperatuur kan aangeven waarbij je bios een waarschuwing laat horen als die temp bereikt wordt (dit is een ingebouwde veiligheid om het oververhitten van de cpu tegen te gaan). Meestal staat dat disabled, maar bij jou blijkbaar niet. Nu 56 ° is idd nog niet zo hoog voor een cpu, maar als die waarde in je bios daar staat op 56° begint het getuut tot de temp terug onder de waarde is. Je zal zien dat er meerdere waarden mogelijk zijn. Zet die op een 60° of gewoon disabled aangezien er toch voldoende fans in je case steken.

dapi
5 June 2006, 18:30
hoe doe ik dat met everest???

Ché
5 June 2006, 20:18
everest is een diagnostisch programma waarme je allerlei zaken kunt controleren in je pc.
Jammer genoeg bestaat het freeware gedeelte niet meer.
je kan ook het volgende gebruiken: http://downloads.vnunet.nl/download/optimalisatie/sisoft+sandra+lite/_272.html

na de installatie ga je naar informatie modules / moederbord informatie. Als je wat naar beneden scrolt zal je daar de temperatuurgegevens van oa moederbord, cpu, hardddisk vinden

dapi
6 June 2006, 16:54
ok zal het eens proberen

alvast bedankt

greetings
Dapi