Volledige versie bekijken : kloksnelheid



eros
3 June 2006, 11:26
hallo
heb een vaagje heb een laptop hp pavilion 6100
maar heb nu een probleem als ik met de stekker werk heb ik een grotere kloksnelheid dan als ik met de baterij werk weet iemand hoe het zou komen en wat ik er zou kunnen aan doen

mvg en alvast bedankt

kevindewachter
3 June 2006, 11:31
hallo
heb een vaagje heb een laptop hp pavilion 6100
maar heb nu een probleem als ik met de stekker werk heb ik een grotere kloksnelheid dan als ik met de baterij werk weet iemand hoe het zou komen en wat ik er zou kunnen aan doen

mvg en alvast bedankt

Het zou mss kunnen zijn dat de batterij niet genoeg kracht heeft voor de maximum kloksnelheid te halen?
Is het een oude laptop, batterij??

eros
3 June 2006, 11:37
hallo
nee de laptop is 2 maand oud

mvg

kevindewachter
3 June 2006, 11:38
hallo
nee de laptop is 2 maand oud

mvg

Dat was heet eerste gedacht. Als hij nog onder garantie valt zou ik hem terug brengen naar de winkel van aankoop.

Wayne
3 June 2006, 11:43
Gewoon binnebrengen en laten nakijken
Batterij werkt volgens mij niet naar behoren.
Trouwens hoe lang kan je werken met uw laptop zonder netstroom.
De ideale test

g_man
3 June 2006, 11:53
Denk dat dit normaal is hoor. Om de batterij te sparen gaat de kloksnelheid omlaag gebracht worden...laptops maken gebruik van mobile processors die de kloksnelheid kunnen aanpassen naargelang het gebruik van de laptop ...en op netstroom heb je dat natuurlijk niet nodig...

eros
3 June 2006, 12:00
hallo
ik kan +- 3uur werken met de batterij
mvg

vanic
3 June 2006, 14:37
zie het antwoord van G-man... en volgens mij is het zelfs zo dat met netstroom dit ook kan gebeuren ( warmte) ... dat de CPU maar op volle snelheid werkt als het echt nodig is...

dus je kunt hier niks aan doen...

eros
3 June 2006, 16:29
bedankt voor de info

Heezy
4 June 2006, 04:24
Idd, heb het model niet opgezocht maar 9.9/10 is het de Intel EIST of de AMD C'n'Q die de kloksnelheid naar beneden haalt op de momenten dat het kan. Dus idle of tijdens heel lichte toepassingen om zo de batterij te sparen. Is zeker een pluspunt ;). Kan normaal wel worden afgezet in het BIOS moest je dit per sé willen.

eros
6 June 2006, 21:05
weet iemand wat ik moet verzetten in de bios daarvoor
mvg

g_man
6 June 2006, 21:12
weet iemand wat ik moet verzetten in de bios daarvoor
mvg

Zoek eens ergens bij advanced > cpu configuration ...staat daar nergens AMD CPU Cool & Quiet...Zet die dan op disabled.
Is moeilijk te zeggen waar dat staat, er zijn zoveel Biossen...een beetje zoeken en als je de BIOS verlaat en je bent niet zeker, save dan nooit! ;)

GuntherS
6 June 2006, 21:36
Normaal gezien is het niet nodig om dit te doen denk ik hoor.
Zoals al eerder werd aangegeven wordt de kloksnelheid automatisch verlaagd om zo weinig mogelijk te verbruiken wanneer men op batterij werkt.

Als je met de batterij zwaardere programma's opent zal normaal automatisch je kloksnelheid opgevoerd worden zodat alles optimaal blijft werken zonder vertragingen. Dat is nu het principe van een mobile processor :)

g_man
6 June 2006, 21:47
Normaal gezien is het niet nodig om dit te doen denk ik hoor.
Zoals al eerder werd aangegeven wordt de kloksnelheid automatisch verlaagd om zo weinig mogelijk te verbruiken wanneer men op batterij werkt.

Als je met de batterij zwaardere programma's opent zal normaal automatisch je kloksnelheid opgevoerd worden zodat alles optimaal blijft werken zonder vertragingen. Dat is nu het principe van een mobile processor :)

Idd,...maar hij vraagt en hij krijgt.. ;)

eros
7 June 2006, 07:54
iedereen bedankt voor het uiltleg

mvg