Volledige versie bekijken : Toetsenbord blijft aan!



delinquente
3 June 2006, 14:51
hallo een simpele vraag, hoe kan ik ervoor zorgen dat mijn numlock niet meer brand wanneer mijn pc afgesloten is?
Die blijft namelijk aan en dat is vreselijk lastig, ik denk altijd dat mijn pc dan nog aanstaat:) heeft dat iets met de hardware te maken?

eventure
3 June 2006, 16:04
staat atijd aan, er blijft stroom gaan door je voeding, dus ook door je toetsenbord, je kan dat lampje uit laten gaan door op numlock te duwen,
mvg
RObbe

delinquente
3 June 2006, 16:23
staat atijd aan, er blijft stroom gaan door je voeding, dus ook door je toetsenbord, je kan dat lampje uit laten gaan door op numlock te duwen,
mvg
RObbe

heb ik geprobeerd, gaat niet!:wtf:
Is dat omdat ik een Antec Truepower heb? Amai das dan ook ni echt zuinig:rolleyes:

Nikolas
3 June 2006, 16:26
heb ik geprobeerd, gaat niet!:wtf:
Is dat omdat ik een Antec Truepower heb? Amai das dan ook ni echt zuinig:rolleyes:

Ik heb een Antec Smartpower, en mijn lichtjes van mijn toetsenbord blijven ook soms branden.

delinquente
3 June 2006, 16:49
Ik heb een Antec Smartpower, en mijn lichtjes van mijn toetsenbord blijven ook soms branden.

ah ok dan, dan hoef ik me er geen zorgen om te maken als jij het ook hebt:lol:

GuntherS
3 June 2006, 17:02
De meeste PC's hebben achteraan nog een knopje staan.
Wanneer je dan op deze knop drukt, branden je lichtjes niet meer.
Je moet de PC wel EERST afsluiten voor je op deze knop drukt.
Wanneer je de PC opnieuw wil aanzetten moet je eerst weer op die knop achteraan drukken en vervolgens weer langs de gewone weg aanzetten.

Het werkt, maar ik ben alleen niet zeker of jouw PC ermee uitgerust is. Dat is snel gecheckt dus ;)

PorkyFrost
3 June 2006, 18:13
De meeste PC's hebben achteraan nog een knopje staan.
Wanneer je dan op deze knop drukt, branden je lichtjes niet meer.
Je moet de PC wel EERST afsluiten voor je op deze knop drukt.
Wanneer je de PC opnieuw wil aanzetten moet je eerst weer op die knop achteraan drukken en vervolgens weer langs de gewone weg aanzetten.

Het werkt, maar ik ben alleen niet zeker of jouw PC ermee uitgerust is. Dat is snel gecheckt dus ;)
wat gebeurd er als je de pc niet volledig afsluit eerst? :p

GuntherS
3 June 2006, 18:42
Dan sluit hij zo snel af dat je ineens je pc ziet uitgaan :D
Je neemt gewoon de spanning weg via deze schakelaar.

delinquente
3 June 2006, 18:46
De meeste PC's hebben achteraan nog een knopje staan.
Wanneer je dan op deze knop drukt, branden je lichtjes niet meer.
Je moet de PC wel EERST afsluiten voor je op deze knop drukt.
Wanneer je de PC opnieuw wil aanzetten moet je eerst weer op die knop achteraan drukken en vervolgens weer langs de gewone weg aanzetten.

Het werkt, maar ik ben alleen niet zeker of jouw PC ermee uitgerust is. Dat is snel gecheckt dus ;)

Is dat gewoon niet die aan-uit knop van de voeding dat je bedoelt?:)

Nikolas
3 June 2006, 18:57
Is dat gewoon niet die aan-uit knop van de voeding dat je bedoelt?:)

Japs, dat is em :)

vanic
3 June 2006, 20:56
heb ik geprobeerd, gaat niet!:wtf:
Is dat omdat ik een Antec Truepower heb? Amai das dan ook ni echt zuinig:rolleyes:

Misschien eens je Numlock uitschakelen voordat je de pc afsluit... dan moet het lichtje sowieso uitgaan...

'k denk niet dat jouw " probleem" te maken heeft met jou voeding...

delinquente
3 June 2006, 20:59
Misschien eens je Numlock uitschakelen voordat je de pc afsluit... dan moet het lichtje sowieso uitgaan...

'k denk niet dat jouw " probleem" te maken heeft met jou voeding...

ik zal nu de pc eens uitschakelen, en voor dat eerst numlock uitdoen
Tot in de volgende post

delinquente
3 June 2006, 21:07
Misschien eens je Numlock uitschakelen voordat je de pc afsluit... dan moet het lichtje sowieso uitgaan...

'k denk niet dat jouw " probleem" te maken heeft met jou voeding...

haha, ik heb het in het oog gehouden
1) ik doe numlock uit
2) ik schakel pc uit
3) wanneer ik in het blauwe scherm van "windows afsluiten" kom springt die numlock weer aan:wall:

rare dinges:D

GuntherS
3 June 2006, 21:30
Mag ik vragen hoe je je toetsenbord hebt aangesloten?
Via PS2 of USB? Probeer dat eens om te wisselen als je een koppelstukje erbij had..

delinquente
3 June 2006, 21:36
Mag ik vragen hoe je je toetsenbord hebt aangesloten?
Via PS2 of USB? Probeer dat eens om te wisselen als je een koppelstukje erbij had..

die is aangesloten op PS2, maar ik zal eens proberen met zo een hulpstukje om op USB aan te sluiten:D goei idee:good:

edit:oei: dat hulpstukje is USB->PS2

GuntherS
3 June 2006, 21:43
Hmm, je toetsenbord heeft dus enkel maar een PS2 aansluiting..
De toetsenborden hier thuis hebben allemaal een USB-aansluiting met een koppelstukje naar PS2.
Dit kunnen we dus niet testen..

Voorlopig kan je dan de voeding uitzetten achteraan als het je stoort maar ik zoek ondertussen verder naar mogelijke oplossingen die we nog kunnen proberen.

delinquente
3 June 2006, 21:53
Hmm, je toetsenbord heeft dus enkel maar een PS2 aansluiting..
De toetsenborden hier thuis hebben allemaal een USB-aansluiting met een koppelstukje naar PS2.
Dit kunnen we dus niet testen..

Voorlopig kan je dan de voeding uitzetten achteraan als het je stoort maar ik zoek ondertussen verder naar mogelijke oplossingen die we nog kunnen proberen.

heel goed, dank je. Misschien even toch vermelden dat het een Labtec toetsenbord is...Ik weet het, er is niets beters dan Logitech natuurlijk!:lol: Maar zolang het toetsenbord heel is gaan ik geen extra kosten doen natuurlijk:p

Bedankt voor de reacties

delinquente
14 June 2006, 14:26
Ja, mijn toetsenbord blijft dus aan. Ik zet nu gewoon ' s avonds mijn voeding af, en klaar is kees=minder stroomgebruik:eek: . Hier mag dan een grote slot op:cry:

whoopie
14 June 2006, 14:57
als ik van U was, zou ik eens naar de instellingen van uw bios gaan kijken.
heel wss moet je daar de nodige aanpassingen doen

delinquente
14 June 2006, 15:15
als ik van U was, zou ik eens naar de instellingen van uw bios gaan kijken.
heel wss moet je daar de nodige aanpassingen doen

ik ben al eens gaan kijken:cry:, en ik heb niets gevonden...ik het al mogelijke uitgevinkt dat overbodig eens.

Voor de zekerheid zalik nog eens gaan zien:wtf:

kurt0015
14 June 2006, 15:20
Bij ons op school is dat ook zo met die oudere pc's ze vinden daar ook geen oplossing voor. Want het verbruikt nogal wat. :D

delinquente
14 June 2006, 15:30
Bij ons op school is dat ook zo met die oudere pc's ze vinden daar ook geen oplossing voor. Want het verbruikt nogal wat. :D

het gaat niet om het feit dat da iets vebruikt, maar dat toont gewoon aan dat mijn voeding nogal redelijk veel stroom opslurpt, en zo snel zal verslijten.

@whoopie: ben nog eens gaan checken in de bios, alles afgegaan, en niks:lol: .

Ik laat het hierbij dan:)

boneless
14 June 2006, 15:40
het is zowiezo beter om altijd de voeding uit te schakelen.

1. je gebruikt minder stroom, dat is altijd goed ;)
2. je voeding zal langer mee gaan.