Volledige versie bekijken : Windows blijft ff hangen



Misjel
3 June 2006, 15:25
Hoi mensen
Ik heb 2 problemen met mijn computer. Ik hoop echt dat iemand me kan helpen want ik geraak er echt nie aan uit.

1) wanneer ik soms een basishandeling doe in Windows, zoals bijvoorbeeld een venster maximaliseren en minimaliseren, dan durft mijn computer héél even blijven hangen. Dit probleem is me echt beginnen opvallen sinds ik een nieuwe versie van PCDJ heb aangeschaft. Als ik zo een handeling doe, dan blijft een stukje muziek héél even hangen. Het bizarre aan de zaak is dat dit niet het geval is bij Winamp...
Voor het geluid maak ik gebruik van 2 geluidskaarten: Nvidia en C-media mixer.

2) ik ben volop bezig met mijn cd's op computer te zetten. Hiervoor gebruik ik EAC. Sinds kort slaat het systeem een aantal seconden (ik denk een 3 à 4) elke keer een liedje van cd gelezen is... Weet iemand hoe ik ervoor kan zorgen dat ie continu blijft doorlezen zonder te stoppen? Aan de instellingen heb ik niets veranderd.

Hetvolgende kan misschien een oorzaak zijn van de problemen: Bij Apparaatbeheer staat er een standaardspelpoort met een probleem bij.

"Dit apparaat heeft onvoldoende vrije bronnen die kunnen worden gebruikt. (Code 12)

Als u dit apparaat wilt gebruiken, moet u een van de andere apparaten van dit systeem uitschakelen.

U dient de computer opnieuw op te starten om de aan dit apparaat aangebrachte wijzigingen door te voeren.

Klik op Probleem oplossen om de probleemoplosser voor dit apparaat te starten."

Zou het hier kunnen aan liggen? Weet iemand dan waar ik de benodigde drivers kan afhalen? Ik heb de computer al 100 keer hiervoor op het internet laten zoeken, ma die vindt niks...

Alvast nen dikke merci voor wie mij kan helpen!

eventure
3 June 2006, 15:48
Volgens mij is er een conflict tussen een aantal drivers,
volgens mij ligt het aan de geluidskaart(en)
Schakel eens 1 kaart uit, en test even verder;
Uitschakelen doe je als volgt:
1) ga naar configuratiescherm
2)prestaties en onderhoud
3) systeem
4) harware - apparaatbeheer
5) besturing voor geluid...
6) schakel in besturing voor geluid één kaart uit, en test een tijdje...

PorkyFrost
3 June 2006, 15:50
Nvidia is geen geluidkaart hoor, dat zijn videokaarten :damn:
wat je ook eens best doet, hijackthis-logje plaatsen op het forum hier, daar helpen de spyware-slayers je verder ivm spyware.
over die standaardspelpoort (weet niet precies wat het is) maar gebruik je die? zonee, misschien kan je je daar uitschakelen ofzo

eventure
3 June 2006, 15:59
Voor het geluid maak ik gebruik van 2 geluidskaarten: Nvidia en C-media mixer.

Als je een onboard kaartje hebt, kan je nvidia mixer gebruike als je een nforce chipset hebt, is hier toch het geval.
Dus Nvidia heeft wel wat te maken met geluidskaarten :)
mvg
RObbe

Misjel
3 June 2006, 16:09
Ik heb de 2de geluidskaart (C-Media Mixer) es uitgeschakeld. Toen ik dat gedaan had verdween ook die standaardspelpoort waar een uitroepteken bij stond.
Nu, het probleem doet zich nog altijd voor. Als ik dus een venster minimaliseer en maximaliseer "bibbert" het geluid even.

Wat ik ook vergeten te zeggen was dat ik soms (en af en toe regelmatig) de computer afsluit met een blauw scherm. De volgende keer dat ik dan opstart krijg ik een melding dat Windows hersteld is van een grote fout.
http://oca.microsoft.com/nl/response.aspx?SGD=0305a403-3ed8-44b7-94e4-461801bcc046&SID=10

Zijn jullie heer wijzer mee?

Porkyfrost, denk je dat het aan spyware ligt? Ik scan regelmatig met Adaware en Spybot...

Groeten

Misjel

Misjel
3 June 2006, 16:23
het log van HijackThis is verplaatst en staat in het juiste forum. Nog iemand een idee van hoe ik de problemen kan oplossen?

PorkyFrost
3 June 2006, 16:37
zet deze onder het hijackthis-subforum :)