Volledige versie bekijken : In php Variables php gebruiken.



kurt0015
3 June 2006, 17:52
Ey, ik heb eens gevraagd aan Jelle of het mogelijk was php te gebruiken in een variables dus bv


<?php
$variable = "PHP";
?>

Waar PHP staat wil ik dus php kunen schrijven. Maar hij had geen tijd om het uitteleggen en zei dus dat ik maar eens op een forum moest vragen hopelijk weten jullie hoe ik dit kan doen. Heb het ook gevraagd op websitemaken.be maar tot nu toe nog steeds geen antwoord dus hoop dat jullie het mij kunnen vertellen. Met php bedoel ik dus includes, contact formulieren, login's enzo.

Alvast Bedankt

Martijnc
3 June 2006, 18:19
Je bedoeld dus dat je een stuk code in een variabele wilt steken. Je kan die daar insteken maar niet meer gebruiken denk ik. Als je die met echo wilt gebruiken word die niet meer geparsed.

jeroentje
3 June 2006, 18:32
kan je dan niet best met functies werken?

kurt0015
3 June 2006, 18:35
Ik wil die dus echt kunnen gebruiken omdat dit nogal handig zou zijn ik heb namelijk iets simpels maar tàoch handigs bedacht. Ik heb een layout gemaakt met variables in. Deze variables worden in 2 files gezet namelijk page_building.php en de pagina met de inhoud. page_building.php bevat een menu reeks + de footer + include layout. De inhoud pagina in dit geval index.php bevat de variable $content = "met de inhoud hier"; maar nu zou ik net waar die content staat php willen gebruiken want heb een login systeem, contact forumulier enzo en daarvoor gebruik ik php en hoe zou ik die daar anders in kunnen krijgen. Dit is vooral handig omdat de layout in 1 pagina blijft en ik zo met meerdere mensen sneller kan samen werken.

Edit: Ik ga dit zoals jeroentje zegt met functies proberen ik zie net dat je hier wel php kan toepassen :D ik post dadelijk of het gelukt is of niet.

Het is gelukt ik kan nu php gebruiken bedankt iedereen :d dit is wat ik wou
hier mag dan een slotje op