Volledige versie bekijken : Operating system not found



surfer
4 June 2006, 12:04
Ik heb een laptop met XP home OEM. Deze week heb ik al enkele keren gemerkt dat als ik na een automatsche shutdown opnieuw wil opstarten het volgende gebeurd : Eerst krijg ik het logo van AMD maar dan komt in plaats van Windows XP een zwart scherm met de vermelding : operating system not found. Het enige wat ik dan kan doen is uitschakelen met de "power on" toets, het scherm volledig dichtdoen. Daarna werkt alles weer normaal. Ik kan mij niet herinneren dat ik iets veranderd heb aan het register of iets anders. Ik heb deze laptop nog maar anderhalf jaar. Heb ik reeds slijtage of wat?

Alvast bedankt voor jullie reacties

jerrythealien
4 June 2006, 12:28
Kan volgens mij zijn dat je harde schijf er slecht aan toe is, neem maar al de nodige backups...

grabber
5 June 2006, 05:54
Misschien is je MBR(Master Boot Record) beschadigt.
Probeer het volgende eens:
Opstarten met de WinXP CDROM en dan in het opstartscherm kiezen voor de herstel-console, en dan het commando fixmbr doen.

g_man
5 June 2006, 11:13
Al eens ooit een schijfdefragmentatie gedaan?

surfer
5 June 2006, 21:24
Schijfdefragmentatie is het niet, maar ik heb geen xp cdrom martd enkel een cd om fabrieksinstellingen te herstellen. Dit lijkt me een beetje te ver gezocht voor een probleempje dat zich enkel stelt bij autom. shutdown en terug opstarten zonder eerst het scherm "dicht te klappen"