Volledige versie bekijken : Computer loopt steeds vast



Darkrose
4 June 2006, 17:40
Ik hoop dat ik het in het goede forumdeel heb geplaatst :)

Aangezien ik net mijn computer weer terug heb en hij dus niks meer moet mankeren :S Zet ik mijn probleem hier maar eens neer. Ik heb hem inmiddels alweer 4 dagen in mijn bezit en kan hem wel alweer het raam uitgooien. Aangezien ik mijn computer via mijn broer heb besteld wil ik hem dus ook niet steeds lastig vallen. Hij weet inmiddels wel al dat het probleem nog niet verholpen is. En het is wel de bedoeling dat hij weer opnieuw weg gaat hoor.
1 van de problemen waar mijn computer last van heeft is dat hij steeds weer vastloopt. Dit kan zijn als ik hem eventjes niet gebruikt heb, maar soms ook wel als ik ermee bezig ben. Ik moet dan CTRL-ALT-Del drukken en dan 2x op activeren drukken, want 1x is niet genoeg. En dan werkt alles weer. Iemand enig idee wat dit is?
Een 2e probleem is het vele lawaai wat mijn computer produceert. Ook dit was verholpen werd mij gezegd. Helaas niet dus. Ik mag haast wel oordopjes in hebben. Het is niet prettig om er naast te zitten. Weet iemand ook wat dit kan zijn?
Wie o wie heeft enig idee wat deze problemen kunnen zijn?

Groetjes Darkrose

woepi
4 June 2006, 17:43
Misschien gemakkelijk als we weten welke OS je draait en wat gegevens over je PC ;)

Darkrose
4 June 2006, 17:44
OKe.... Ik ben echt blond wat dat betreft hoor. Waar kan ik dat vinden?

woepi
4 June 2006, 17:47
start -> configuratiescherm-> systeem-> Algemeen-> daar staan de meeste gegevens

Darkrose
4 June 2006, 17:51
Oke... Dit staat er

Systeem:
Microsoft Windows XP
Home Edition
Versie 2002
Service Pack 2

Computer:
Intel[R]
Pentium[R] 4 CPU 3.00 GHz
Kloksnelheid: 2.99 GHz, 512 MB

Nikolas
4 June 2006, 18:00
Volgens mij wordt je pc te warm...misschien even laten controleren door je broer.

Darkrose
4 June 2006, 18:24
Dat zal ik in ieder geval even laten controleren

guyke25
5 June 2006, 00:46
Denk wel dat je hier duidelijk kunt spreken van een hardware probleem.
Zeker als je spreekt over het hoge lawaai
Dit duid op een ventilator probleem ofwel harde schijf die ver de geest geeft.
Probeer eens het geluid te vinden,doe u case eens open en hoor vanwaar het komt.
Ventilator zou ik in eerste instantie zeggen die op u cpu zit kan zijn dat je deze eens deftig moet ontstoffen ofwel is de ventilator zelf het aan begeven.
Kan ook van de voeding komen daar zit ook ventilator in en als deze niet meer stabiel is doet u pc ook zéér raar.

Hou ons een beetje op de hoogte zullen het wel vinden.