Volledige versie bekijken : Goede server of niet?



jekrussek
6 June 2006, 11:31
Hallo ik heb thuis nog een pc over en ik zou die willen gebruiken als server het is een cerelon 1 ghz met 384 mb ram en 32 video en 200 gb harddisk is deze pc snel genoeg om te dienen als printserver , fileserver eb voor eeb actieve directory .

depol99
6 June 2006, 13:23
Hallo ik heb thuis nog een pc over en ik zou die willen gebruiken als server het is een cerelon 1 ghz met 384 mb ram en 32 video en 200 gb harddisk is deze pc snel genoeg om te dienen als printserver , fileserver eb voor eeb actieve directory .

Voor thuisserver is die groot en snel genoeg.
Printserver en fileserver is geen enkel probleem.

Voor active directory zal dit ook gaan, maar ik weet niet waarom je dit zou gebruiken voor thuisgebruik. (active directory = voor policy's binnen een domein)

cruwero
6 June 2006, 13:58
Inderdaad hier kan je een uitstekende server van maken:
Henk

Snuifje
6 June 2006, 15:34
waarom zou je policy`s instellen? voor thuis gebruik.. policy`s zijn meer voor bedrijven etc. en als je nog nooit server heb gemaakt is het best moeilijk om het goed te maken.
ik zou gewoon 1 groot domain maken voor alle computers, en iedereen alle rechten geven..

Ché
6 June 2006, 18:19
een server is idd meer geschikt voor een domein (bvb werk) wanneer je met meerdere gebruikers zit, die allen verschillende gebruikersrechten (= policies) moeten hebben. Zo kan je bvb instellen wie programmma's mag installeren of verwijderen, wie welk prog mag gebruiken (idem voor bestanden). Dit kan thuis wel interessant zijn als je bepaalde personen een beperktere account wil bezorgen of bvb de toegang tot jou persoonlijke bestanden wilt verbieden.

Persoonlijk vind ik die pc wel uitermate geschikt om hem als backup pc te gebruiken (vooral gezien zijn grote harddisk) voor al je andere pc's

Je kan hem wel voor die zaken die jij opgeeft perfect gebruiken.