Volledige versie bekijken : antivirus nodig of niet



jekrussek
6 June 2006, 18:11
Hey ik heb een vraag ik heb hier thuis een server staan met een firewall en antivirus en antispyware die verbindt ook de werkstations met het internet maar nu is men vraag moet ik nog een firewall , antivirus en antispyware op men werkstations zetten ? Want dat spaart toch heel wat ram uit enz als het niet op de werkstations moet .

Snuifje
6 June 2006, 18:41
ja dat moet gewoon nog.. omdat die virus scanner alleen beschermt voor de virussen die op die pc willen "aanvallen " dat is zover ik weet ...

Krikkie
6 June 2006, 19:18
Zoals Snuifje reeds zei, ja, in mijn opinie wel.
Ik heb een router met hardwarematige firewall en als ik zie wat mijn softwarematige firewall's nog kunnen tegenhouden loonde het toch reeds de moeite...
Ook elke pc uitrusten met een virusscanner is volgens mij geen overbodige luxe, aangezien er virussen binnenkomen in verschillende vormen (als exe, gezipt, gerart, in mails...enz.) zou het best kunnen dat deze door de mazen van het net glippen bij je eerst virusscanner en bij het activeren op je pc toch onderschept worden door je scanner op je pc.

Groetjes Krikkie

jekrussek
6 June 2006, 19:26
raden jullie dan ms ook aan om 2 verschillende te gebruiken

Krikkie
6 June 2006, 19:44
raden jullie dan ms ook aan om 2 verschillende te gebruiken

Best wel, twee weten meer dan één, let wel op dat twee verschillende virusscanners op één pc grote problemen kunnen geven, ik neem dan ook aan dat je server niet in je pc verwerkt zit maar een appart apparaat is.

Groetjes Krikkie

jurgenv
6 June 2006, 20:24
Nooit twee antivirusprogjes tegelijk in real-time beveiliging zetten op 1 pc! :) Anders heb je temaken met conflicten tussen de twee AV's waarbij men in sommige gevallen elkaar als virus aangeeft en zo is het boeltje snel om zeep geholpen, het doet dus ook de betrouwbaarheid dalen en ook de snelheid van je pc.