Volledige versie bekijken : tekstballons uitschakelen



peterus
7 June 2006, 11:21
Hallo leden
Als ik in de taakbalk op een icoontje sta dan krijg ik steeds de info van wat het icoontje inhoud vb: bii I.E staat de internet-browser starten.
Is er een mogelijkheid om dit uitteschakelen?
http://www.kellys-korner-xp.com/xp_tweaks.htm nr 11 heb ik reeds geprobeerd deze werkt wel bij de icoontjes op het bureaublad echter niet op de taakbalk.

dank bij voorbaat

Peterus

g_man
7 June 2006, 20:13
1. Klik Start, Uitvoeren, type regedit + ENTER.
2. Ga naar de volgende subkey: HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\Curre ntVersion\Explorer\Advanced
3. Rechts-klikken in het rechtse paneel, nieuw > DWORD-waarde, en noem die "EnableBalloonTips".
4. Dubbelklikken op deze nieuwe invoeging en geef het een hexadecimale waarde 0.
5. Sluit Register-Editor. Log uit en terug aan.

peterus
7 June 2006, 20:41
Hallo g_man deze regel had ik al toegevoegd maar heeft enkel uitwerking op de icoontjes van het bureaublad echter niet op deze in de taakbalk.

g_man
7 June 2006, 21:17
Hallo g_man deze regel had ik al toegevoegd maar heeft enkel uitwerking op de icoontjes van het bureaublad echter niet op deze in de taakbalk.

Oei,...dan moet ik ook gaan zoeken... :) ;)

diedie
8 June 2006, 09:40
peterus Hallo g_man deze regel had ik al toegevoegd maar heeft enkel uitwerking op de icoontjes van het bureaublad echter niet op deze in de taakbalk
Hierop moet ik U toch enigzins tegenspreken, want de melding die g-man geeft klopt nochtans volledig. Enige waar je moet op letten is dat je wel degelijk aangemeld bent als administrator, iets wat vele vergeten.
mvg,

peterus
8 June 2006, 13:10
Hallo diedie ik ben administrator van deze pc heb die registervermelding enkele keren geprobeerd zelfs pc opnieuw opgestart en om u het bewijs te leveren heb ik er een screenshot van gemaakt http://users.skynet.be/gerechten/EnableBalloonTips.doc
Zoals je zal kunnen zien in het register staat de vermelding correct en toch zie je rechts dat ik nog steeds de info krijg van mijn virusscanner.

Peterus