Volledige versie bekijken : nieuwe modem



patwever
8 June 2006, 20:25
hoi

heeft er hier iemand nog problemen gehad na een instalatie van een nieuwe modem

die van telenet zijn hier geweest en hebben een nieuwe modem geinstaleerd
vanaf toen kon ik niet meer via mijn router op het net
draadloos voor mijn laptop werkt niet meer en op het net met mijn pc gaat alleen als ik de kabel rechtstreeks insteek
daarom mijn vraag hier als er iemand nog zo problemen heeft gehad met zijn router daarna

Nikolas
8 June 2006, 22:34
Mensen van Telenet opnieuw laten komen...waarom heb je hen dat niet meteen gezegd trouwens?

Hier heb ik geen enkel probleem na de installatie van de nieuwe modem...

PeterN
9 June 2006, 07:57
Voorheen had je ook telenet als provider? Ze zijn enkel de modem komen vervangen door een nieuwere?
Normaal gezien heeft de nieuwe modem geen invloed op uw router. Instellingen van deze router en verbinding tss router en pc's zouden gewoon verder moeten werken zonder dat je iets veranderd in uw router.

Ché
9 June 2006, 08:06
Volgens je uitleg kan je wel met een kabel rechtstreeks verbinding maken. Dus zijn de netwerkkaart en de modem in orde en zal telenet je niet verder (willen) helpen. Ligt het soms niet aan je router? Werkt die nog? Kun je dat niet bij iemand anders eens testen?

dannyma
9 June 2006, 08:07
heb ook en nieuwe modem gekregen en deed het beter dan vroeger en heb geen enkel probleem alleen bij electriciteit panne soms ook niet altijd want soms lost het zich zelf op .

Goldie
9 June 2006, 08:56
hoi

heeft er hier iemand nog problemen gehad na een instalatie van een nieuwe modem

die van telenet zijn hier geweest en hebben een nieuwe modem geinstaleerd
vanaf toen kon ik niet meer via mijn router op het net
draadloos voor mijn laptop werkt niet meer en op het net met mijn pc gaat alleen als ik de kabel rechtstreeks insteek
daarom mijn vraag hier als er iemand nog zo problemen heeft gehad met zijn router daarna

Heb je alle toestellen al eens herstart? En dan wel in volgende volgorde eerst nwe modem, w8ten tot die volledig gesynchroniseerd is (alle lampjes nr behoren werken). Dan pas router aanzetten, als deze volledig ok dan pas de pc aanzetten. Ben zelf technieker geweest. Sinds wanneer vertrekt een techn als het niet werkt? :s

PeterN
9 June 2006, 09:35
Ché heeft gelijk hoor. Normaal heeft de nieuwe modem geen invloed op uw router gelijk ik ook al poste en ga je die van telenet niet snel meer tot bij u krijgen. Ook Goldie heeft een punt. Normaal vertrekt de technieker nadat hij getest heeft. Maar daar ben je nu niet veel mee. Ik zou toch ook eens eerst kijken als die router nog goed werkt ;)

Nikolas
9 June 2006, 09:54
Ik moest trouwens mijn router herstarten, alvorens terug op i-net te kunnen.
Welke router heb je?

patwever
9 June 2006, 18:27
hoi heb een d-link DI-624 +
was niet thuis toen die van telent is langs gekomen
hij geraakte er met moeite op maar is er op geraakt
ik ook maar hij valt na een tijdje uit
de lampjes wan en wlan branden maar na een tijdje valt wlan uit en wan blijft alleen branden en

dan niets meer


thanks

patwever
9 June 2006, 18:29
ook als ik mijn router reset geraak ik er op
was dit eventjes vergeten te vertellen


thanks

PeterN
9 June 2006, 21:14
Ik zou eens proberen gewoon de router te resetten en dan eens naar de settings van de router te surfen. Daar is ergens een statusblad waar je kan zien als de router connectie heeft met internet of niet. Refresh een tijdje die pagina en kijk als je een disconnect krijgt. Als je bij een disconnect nog steeds naar de router kan surfen ben je tenminste zeker dat de verbinding router pc io is

pieken
10 June 2006, 20:22
Wanneer dat de pc een geldig ip heeft zal een repairtechnieker je geld kosten. (60 €)En dit voor een probleem dat aan je router ligt. Ga eens via je vast ip naar de instellingen van de modem en bekijk daar maar eens alles van instellingen. Maar ik vind het alleszins strange dat een router niet meer werkt na een modemwissel.

patwever
15 June 2006, 20:53
hoi

ben eventjes er tussen uit geweest maar heb het probleem kunnen oplossen
ben eens in de settings van de router gaan kijken en heb daar kunnen zien dat ik hem kan updaten na dat ik dit gedaan had werkte alles prima
dus veel lawaai voor niets
toch iedereen bedankt voor de reacties


groetjes

eventure
15 June 2006, 21:10
Deze mag dus op slot; probleempje opgelost!