Volledige versie bekijken : DVD brand probleem



2B's
8 June 2006, 21:37
Ik heb al een tijdje problemen met het branden van DVD's. Eerst dacht ik dat het aan de labels lag (welke ik zelf afdrukte op kleeflabels). Uiteindelijk ben ik overgestapt naar printbare DVD's en nu krijg ik het zelfde probleem..... de film wordt perfect gebrand door Nero. Als ik hem de eerste of een tweede keer bekijk dan is ie perfect. Dan gebeurt het vaak dat naar het einde van de film toe het beeld plots begint te bevriezen of de film begint te stotteren. Ik gebruik DVD's van hoge kwaliteit. Zou het kunnen dat dit aan mijn brander ligt? Is een liteonit van een viertal jaartjes oud. 4x branden 16 maal lezen. Met het lezen van cd of DVD's heb ik nooit enig probleem.:wall:

Mp3Tjoeper
8 June 2006, 23:03
Het probleem hoeft daarom niet je dvd's of brander te zijn hoor,
Het kan natuurlijk ook je dvd player zijn
Probeer eens als je dvd op een andere player, als hij daar dan weer wel perfect draaide dan kan je bv.eens beginnen met je player eens te reinigen
In een ruimte waar bv.gerookt word, kan het natuurlijk zijn dat je lezer bevuild geraakt en gereinigd moet worden.

Milo
9 June 2006, 00:09
Yep
probeer eerst een CleanDvd in je Dvd station daar te steken
En laat da maar ne keer of 10 zijn werk doen
Ma ge zegt 4 jaar oud ... Ehm nu voor nog geen 100 Euro ebt ge nen brznder , nie eens time to change ? Zeker bij ne writer

vanic
10 June 2006, 09:32
Ehm nu voor nog geen 100 Euro ebt ge nen brznder , nie eens time to change ? Zeker bij ne writer

als je een interne bedoelt ... ' tis al een tijdje geen 50€ meer...

Nikolas
10 June 2006, 09:32
als je een interne bedoelt ... ' tis al een tijdje geen 50€ meer...

Ik heb mijn Lite-On gekocht voor € 33...

vanic
10 June 2006, 10:32
Ik heb mijn Lite-On gekocht voor € 33...
we spreken wel over ne goeien he :evil::evil: ( grapke) en in Belgische shops... ik betaalde voor mijn Nec 4550 bulk ook maar 36€ in NL...

Ik ben al een tijdje van school he... maar volgens mij is 33 minder dan 50...:lol::lol:... dus dit is geen 50 meer... ;)

Nikolas
10 June 2006, 10:39
we spreken wel over ne goeien he :evil::evil: ( grapke) en in Belgische shops... ik betaalde voor mijn Nec 4550 bulk ook maar 36€ in NL...

Ik ben al een tijdje van school he... maar volgens mij is 33 minder dan 50...:lol::lol:... dus dit is geen 50 meer... ;)

Ik wou daarmee even aantonen dat je overschot van gelijk had ;)
En geloof me, ik ben er echt tevreden van ;)

Heb hem nu ondertussen al van december vorig jaar ongeveer en nog geen enkel probleem mee gehad ;)
Reviews lezen helpt bij een aankoop ;)

cruwero
10 June 2006, 12:32
Ik heb deze brander ook en nog nooit problemen mee gehad en heb zelfs geen top dvd’s waar ik mee brand dus ter info denk niet dat het aan je brander ligt:
Henk

2B's
11 June 2006, 18:22
Toch even nog volgende opmerking. Wij hebben een combi dvd en video speler. Mijn zoon heeft op zijn kamer een PS2 waarop je ook die filmen kunt afspelen. Mijn nicht heeft een dvd speler van den Blokker en mijn zus een philips. Ik heb nu een paar keer dezelfde film gebrand en even doorgegeven. Probleem is dus bij iedereen hetzelfde; zal dus wel degelijk aan mijnen brander liggen zekers? Verdikke spijtig want is was daar heel tevreden van? Mag slotje op. Wat ik wel héél raar vind? De eerste keer dat je de film speelt, is er niks mis. Het is pas de tweede of de derde keer dat het mis loopt? Hoe verklaar je dus zoiets?

vanic
11 June 2006, 19:06
Wat ik wel héél raar vind? De eerste keer dat je de film speelt, is er niks mis. Het is pas de tweede of de derde keer dat het mis loopt? Hoe verklaar je dus zoiets?
dit vind ik nu dus ook wel raar...
als het echt aan de brander ligt... dan lukt het volgens mij nooit...

ik zou eerder een firmware update overwegen...
of toch eens een ander merk van schijfjes ...

welke schijfjes gebruik je + of -

2B's
12 June 2006, 21:12
Mijn DVD lezer kan ze allebei aan. Ik gebruik - omdat deze toch beterkoop zijn dan anderen, kwalitatief kies ik toch voor de betere zoals bv Verbatim. Firmware update? Hoe raak ik daar aan?

Milo
12 June 2006, 21:20
KUIS U DVD STAION EENS !!!!!!

Kheb da hier ook al voorgehad .....
Nja ff te veel back-ups achter elkaar moeten doen

2B's
14 June 2006, 21:03
Stationneke met Cleaner (cd) grondig laten kuisen... zal effect moeten afwachten tot ik volgende film ga branden. De dvd speler die in de huiskamer staat heeft hetzelfde meegemaakt... dus maar hopen en anders toch een andere kopen. Mag slotje op.

Milo
14 June 2006, 22:31
geef eerst respons
brand 3 à 4 schijfkes en post uw ondervinding
Euhm .... goeie keus van u een nieuw branderken te gaan halen .

pitbull.spikey
25 June 2006, 21:55
Hey hallo ik heb namelijk het volgende probleem.Ik heb een nec dvd rw nd 3540A en waneer ik een data cd wil maken via nero dan loopt het heel de procedure af eindigt met brandprocedure geslaagd maar waneer ik dan de dvd wil gebruiken blijkt dat er niks op staat ?????

zariash
25 June 2006, 21:57
gebruik je deze gebrande dvd in hetzelfde station of een ander.
grtjs

pitbull.spikey
25 June 2006, 21:59
in dat van mijn laptop een ander dus

zariash
25 June 2006, 22:01
misschien een domme opmerking maar je dvd is toch afgesloten want anders lukt het niet.
grtjs

pitbull.spikey
25 June 2006, 22:35
dvd is aangesloten anders zou nero de hele procedure niet aflopen en melden welk soort dvd shijf erin zit enz.Ook onder apparaatbeheer zou er een melding zijn neen de fout zit ergens anders vrees ik ps (een doordenkertje) Domme vragen bestaan niet enkel domme antwoorden wel:evil:

zariash
26 June 2006, 00:06
met afsluiten bedoel ik finalize disc de dvd leesbaar maken om in een gewone dvd lezer te gebruiken of als je een multisessie maakt kan je wel de sessie afsluiten maar dan is de dvd nog niet klaar om in een ander station te gebruiken
grtjs

pitbull.spikey
26 June 2006, 00:12
PotvXXX sorry vriend mijn oprechte excuses ik had gelezen aangesloten ipv afgesloten sorry ik moet beter leren kijken en lezen vrees ik euum en afsluiten ? ik brand via nero express en ik heb nog nooit eerder afgesloten bij het branden is dat iets dat je apart nog moet instellen of staat dit standaard??Ik weet dat je dit kunt zodanig dat er niks meer bij kan geschreven worden