Volledige versie bekijken : Gameplay



cowboy1
9 June 2006, 17:49
Weet dat ik op hardware verre van de slimste ben, daarom deze vraag aan jullie.

Dit is mijne pc, pentium IV 1.5mhz
Moederbord: AsusP4B
Ramgeheugen: 1024
Harde schijf van 2 maal 60gb + 1 extern van 250 gb

Grafische kaart: Nvidea gforce 2 64 ram

Wil het spel spelen: Da vinci code maar hij zegt dat mijn grafische kaart niet genoeg geheugen heeft, kan dit ook negeren en in het begin van het spel valt dus dit spel uit, waarschijnlijk door te weinig geheugen.
Kan ik dit nu upboosten door geheugen te pikken van mijn ram?

Wil dus dat het spel werkt zonder dat ik een nieuwe videokaart steek, ben gene gamefreak, maar mijn vrouwtje zou dit wel eens willen spelen.

Kan iemand mij helpen?

Thx van cowboy1

Heezy
12 June 2006, 01:32
Nope, enkel een nieuwe videokaart kan een oplossing bieden.

dannyma
12 June 2006, 09:26
128 of zelfs 256 mb ram zou beter zijn en natuurlijk 512 is super maar wordt wel duur .
ik werk met ati en ook met nvidea en mijn zoon speelt er call of duty op een pc met 1.2 gig kloksnelheid en latje 256 ram geheugen en met amd sempron .
prijs voor het kaartje +-100 euro .

groetjes danny,

gotenks
19 June 2006, 17:31
de enige manier is een nieuwe videokaart steken :)
als je niet teveel kosten wilt uitgeven, koop je beter één van volgende kaartjes:

- GeForce FX 5200 (128 MB) => €35 tot €40
- GeForce FX 5500 (128 MB) => €45

hou er wel rekening mee als je een AGP- of een PCI-poort gebruikt voor u videokaart :)

eventure
19 June 2006, 19:55
de enige manier is een nieuwe videokaart steken :)
als je niet teveel kosten wilt uitgeven, koop je beter één van volgende kaartjes:

- GeForce FX 5200 (128 MB) => €35 tot €40
- GeForce FX 5500 (128 MB) => €45

hou er wel rekening mee als je een AGP- of een PCI-poort gebruikt voor u videokaart :)

Als je niet veeleisend bent is dit idd goed,
wil je iets meer dan ga je best wat hoger,
dit zijn echt wel budgetkaarten!

gotenks
19 June 2006, 20:09
Origineel gepost door cowboy1
Wil dus dat het spel werkt zonder dat ik een nieuwe videokaart steek, ben gene gamefreak, maar mijn vrouwtje zou dit wel eens willen spelen.


budgetkaarten zijn voor hem goed :) dus die kaartjes wat ik zei, want
hij wilt niet teveel uitgeven als er geen andere oplossing is

Nikolas
19 June 2006, 20:37
Ik vrees dat ik slecht nieuws heb, deze moederborden hebben geen AGP slot, door de aanwezigheid van onboard video.

Tenzij je een P4B533-X hebt, is het dus onmogelijk een degelijke extra videokaart bij te steken,
heb je die wel, dan raad ik je aan om voor de 7300GS te gaan :)

Bron (http://www.asus.com.tw/search.aspx?searchitem=1&searchkey=p4b)

nielsvandesype
24 June 2006, 18:00
Je vergeet nog 3d-analyze als tussenoplossing. Deze emuleert nl grafische functies van 3d-kaarten. Natuurlijk moet je geen knappe graphics verwachten. Ook niet alle games werken. http://www.3dcenter.org/downloads/files/cb46p71/3d-analyze.zip