Volledige versie bekijken : Groot probleem! kan iem helpen ?



mXX
10 June 2006, 21:13
ik heb een groot probleem! ik heb in mijn bios mijn pc laten opstarten (zowel primaire als secundaire) via mijn cd-rom maar het stond op mijn hd.
als ik nu mijn pc opstart blijft die zoeken naar cd-rom maar die vindt die ni, er staat auto-detecting secundaire slave en zo blijft da en na ongeveer een 1 min start em trg op en zo blijft die doen.ik heb xp cd in cd-rom gezet zodat het mss kan installen ofzoits maar vind da ni.
mijn vraag nu is : is het mogelijk om het terug als primaire op mijn harde schijf te zetten ?

btw. ik geraak niet meer op bios


alvast bedankt !;)

Milo
10 June 2006, 21:33
Oeda ge raakt niet meer in uwen Bios ??? ? ? ? ?
WTF ..... ? ? ? Ge kunt toch altijd in u bios ?
Euhm ....... Is et door een password ?
Wel ---> Bios Battery er ff uit halen en tis ok.
Anders bios settings / Boot(options) / en daar uw hd als primary device zetten ;)

J.W.
10 June 2006, 21:36
btw. ik geraak niet meer op bios

Wat gebeurt er als u in de bios tracht te komen? Krijgt u een melding? Iets anders? Op welke manier tracht u in de bios te komen?

mXX
10 June 2006, 21:52
nee ik krijf nix ik kan alleen boot menu kiezen maar zelfs dat werkt niet reageert gewoon niet

Milo
10 June 2006, 22:03
Toch...
Ge zit al verder dan Bios Loading
Euhm
probeer eens F2 , OF F1 of F10 of F12 in te houden (afhankelijk van bios tot bios) Kan ook Del zijn .....
Kijk eens .... Ge gaat zeker in u Bios Kunnen
Euhm .... want een biosload gaat NOOIT cd vragen .... I'm sure of it

mXX
10 June 2006, 22:07
gaat niet ik kom aleen bij het 1ste schermpje en daar blijft die zoeken en voor bios moet ik op 2de schermpje komen snapje? :p

Milo
10 June 2006, 22:09
Beschrijf eens u schermen .
Euhm
Edde al u baterij uit u mobo ghaald ?

mXX
10 June 2006, 22:13
gaat nu moeilijk heb hem nu bij de hand lit thuis :( maar ik zal proberen om de baterij van de moederbord eruit te halen alvast bedankt

gordini
10 June 2006, 22:15
Om Milo bij te treden,

Het drukken op F1,F2 F10 of del, gelijk welke er nodig is voor uwe pc, ge moet dat direct beginnen te doen, vanaf de eerste seconde dat ge uwe pc opzet, als je ff te lang wacht zit je te ver, da's waarschijnlijk jou prob waardoor je "niet" in je bios geraakt.

Try it, you'll like it

Greetz Gordini

Clioke16V
10 June 2006, 23:31
Als die constant probeert van u cd-rom drive te lezen > trek die ff uit zodat hij ze niet meer kan en niet meer zal lezen en hij verplicht is naar de HD te gaan om verder te gaan. ( of begrijp ik da hier allemaal verkeerd )

gordini
11 June 2006, 02:35
Ja Clioke, dat zie je verkeerd.

Als er in je boot-sequence niet opgeeft dat de pc naar de HDD moet gaan kijken, dan zal hij niet opstarten.

Vroeger had je first boot: diskettestation (A)
second boot: Optical drive (cd)
tirth boot: C-drive
fourth boot : *nog iet* afhankelijk van je bios

Je kan de volgorde van booten wijzigen, alsook verwijderen, ttz, je kan als 1ste, 2de en 3de boot je C-drive instellen, of eerst cd, en dan C-drive of gelijk wat, zelfs een geheugen-kaartlezer, als je die heb, of usb-stick.

Echter, als je de C-drive er niet ergens tussen zet, mag je doen wat je wilt, hij zal niet opstarten, of er moest een bootable cd/diskette/... inzitten en deze aangeduid zijn in je boot sequence.

Hoe je de volgorde moet wijzigen hangt af van je bios, sommige zijn poepsimpel, andere zijn ... tja, lastiger

Greetz Gordini

mXX
16 June 2006, 11:40
ik heb de batterij er uit gehaald en toen geraakte ik trg op bios heb alles terug normaal gezet hij start op en zo maar ik moet nu alleen nog mijn hardschijf formatteren wat xp is hele kapot wss door het geknoei maar hoe moet ik het formatteren zonder op xp te geraken ?
alvast bedankt voor de bios probleem iedereen

bensix
16 June 2006, 11:45
pc laten opstarten via u windows cd rom,en daaruit kan je formateren.

Ché
16 June 2006, 11:46
In je bios je cd als first boot zetten. Je cd erin en dan de partitie met je xp (vermoedelijk C: op je harde schijf verwijderen. opnieuw formatteren en xp installeren.

Clioke16V
16 June 2006, 11:46
Dan moet je in je BIOS, de opstartvolgorde aanpassen > dus eerst laten opstarten van cd-rom station ( waar je dan de XP cd insteekt ), dan kan je kiezen voor format enzo > kies hier formaten als NTFS. de rest legt zichzelf uit hoor. dan installeerd hij wat bestanden voor de instal van XP en start opnieuw op dacht ik > ga dan terug BIOS en zet je HD terug als eerste, dan leest hij HD in en begint de setup. Zo is het ongeveer hoor, ik ken het uit mijn hoofd als ik het zie, maar zo als dit is het toch wel iets.

Milo
16 June 2006, 11:55
Lol
Terug een modificatie'ken doen in den Bios ....
Euhm als primary boot device zet ge dan uw cdrom
Dan steekt ge u cdrommeken in uwe cd/dvd lader.
Ge reboot .
Dan gaat ge het zinneke krijgen om op een toets te drukken ..... En euhm de install van windows begint.
Dan volgt ge u schermkens en ik denk het 3e of 4e scherm gaat em vragen waar ge Windows wilt instaleren , ge kiest dan u schijf ... daarna gaat em vragen wat ge met da volume wil doen ... opgelet niet doorenteren of ge formateert niet .... op F drukken .
Succes ;)

mXX
16 June 2006, 12:15
ok bedankt ik zal het straks thuis proberen en als het niet lukt kom ik weer zagen :p
alvast bedankt mannen

mXX
17 June 2006, 17:57
lol nu ik dat primaire op cd-romheb gezet start die weerniet op zoalsikinmijn 1ste bericht zei. Ikheb batterij er trg uit gehaald maar deze keer lukt het niet.
Weet iemand anders hoeik in bios kan geraken zonder batterij er uit te halen ??

cruwero
17 June 2006, 18:28
primaire op cd-romheb gezet wat bedoel je hier mee:
Henk

vanic
17 June 2006, 19:35
je moet gewoon je boot volgorde veranderen... dus eerst floppy( als er ene inzit) dan je cd/dvd en dan pas je HD...

dus first bootdevice floppy... second bootdevice cd/dvd... third bootdevice HD... enz...

misschien een posten welk mobo en welke biosuitgever...


je kan ook niet in je bios door de batterij eruit te halen... door je batterij eruit te halen wis je de settings van je bios tot de default settings...

dus je moet zeker op een toets drukken om in je bios te geraken...

mXX
18 June 2006, 11:39
maar ik kan niet kiezen wat ik op primaire op secundaire zet ik kies gewoon auto en de rest doet ie van zelf maar ik heb user gepakt en gegevens van cd-rom geschreven en nu staat er gewoon zo als ik pc opstart:
auto-detecting prim slave... not detected
auto-detecting sec slave ... not decected
en als ik op f2 druk om in bois te geraken staat er gewoon een pijl naar setup en een paar seconde erna start die gwn trg op en zo blijft dat.
ik moet gewoon een andere manier hebben om in bos te geraken
weet je mss een manier?

alvast bedankt

vanic
18 June 2006, 13:06
ik vrees dat je enkele zaken door elkaar haalt...

primaire en secundaire slaan op je IDE poort en niet op je bootvolgorde...


kijk eens welk mobo het is??? desnoods de pc openvijzen...

is het een merk pc... wat gebeurd er als je op de del toets drukt tijdens het opstarten?

mXX
20 June 2006, 11:22
pc heb ik al open gevezen en heb de jumpers veranderd van master naar slave want dat zocht die maar vond geen slave dus heb ik hd en cd op slave hezet en bij primaire staat er nu IDE HD
en secundaire atapi ofzoits ben ni meer zeker ik zeg het de volgende keer 100%
en de mobo zeg ik ook de volgende keer want ken hem niet van buiten

alvast bedankt.

vanic
20 June 2006, 11:56
misschien eens posten ook... wat er allemaal op je IDE poorten is aangesloten...

dus aantal HD's en aantal CD/dvd spelers... en het aantal IDE kabels...

maar er zullen wel 2 IDE kabels inzitten aangezien je blijkbaar beide op Slave hebt gezet...

Ché
20 June 2006, 14:08
Ik denk dat er hier 2 zaken door elkaar worden gehaald.
maar ik kan niet kiezen wat ik op primaire op secundaire zet ik kies gewoon auto en de rest doet ie van zelf maar ik heb user gepakt en gegevens van cd-rom geschreven en nu staat er gewoon zo als ik pc opstart:
auto-detecting prim slave... not detected
auto-detecting sec slave ... not decected
Dit slaat op de detectie van je inwendige ide apparaten.

pc heb ik al open gevezen en heb de jumpers veranderd van master naar slave want dat zocht die maar vond geen slave dus heb ik hd en cd op slave hezet en bij primaire staat er nu IDE HD
en secundaire atapi ofzoits ben ni meer zeker ik zeg het de volgende keer 100%

Dit zijn de ide settings master/ slave.
een harde schijf moet altijd master staan.

wat er eigenlijk moet wijzigen is de volgorde van opstarten zoals al een aantal keer werd opgegeven.

serna
20 June 2006, 22:16
Batterijtje eruit dat zal wel het eenvoudigste zijn denk ik. Er is waarschijnlijk nog wel een andere mogelijkheid om je Bios te resetten, moet je maar even in de handleiding kijken of dit bij jou motherboard ook het geval is.(een jumper even veranderen )

vanic
21 June 2006, 09:03
het moederbord moet niet worden gereset.... de bootvolgorde moet worden veranderd...

mXX
21 June 2006, 13:28
dat weet ik ook maar hoe kan ik dat veranderen als ik niet meer in bios kan geraken ?
er staat zo op mijn scherm:
f2:setup f11:bootmenu (als ik f2 druk dan staat er dees ==> setup en dan na een paar seconde start die gewoon terug op)
autodetecting pri slave...IDE HARD DRIVE
autodetecting sec slave...ATAPI cdrom
dat staat er allemaal

btw hier zijn mijn gegevens van mijn mobo: p4vt8+ van asrock

fews
21 June 2006, 16:22
dat weet ik ook maar hoe kan ik dat veranderen als ik niet meer in bios kan geraken ?
er staat zo op mijn scherm:
f2:setup f11:bootmenu (als ik f2 druk dan staat er dees ==> setup en dan na een paar seconde start die gewoon terug op)
autodetecting pri slave...IDE HARD DRIVE
autodetecting sec slave...ATAPI cdrom
dat staat er allemaal

btw hier zijn mijn gegevens van mijn mobo: p4vt8+ van asrock

daar staat ie dus F11: bootmenu hiermee kan je de bootvolgorde veranderen

mvg
fews

mXX
21 June 2006, 19:42
daar staat ie dus F11: bootmenu hiermee kan je de bootvolgorde veranderen

mvg
fews

maar als ik op f11 druk of op f2 staat er gewoon een pijl naar f2 en f11 das al en dan start die gwn trg op. zo ziet het er uit: f2:setup f11==>bootmenu

vanic
21 June 2006, 22:10
als je onmiddellijk op F2 drukt wat gebeurd er dan? dus voor de post... blijven drukken tijdens het starten...

vanwaar ben je eventueel via PM.

mXX
22 June 2006, 16:13
als je onmiddellijk op F2 drukt wat gebeurd er dan? dus voor de post... blijven drukken tijdens het starten...

vanwaar ben je eventueel via PM.

dan komt er ook die pijl die wijst naar setup dat is al.
btw. wat bedoel je met vanwaar ben je eventueel via PM?

vanic
22 June 2006, 21:50
waar je woont en stuur dit eventueel via PM...
als het niet te ver is wil ik wel eens komen kijken ;) of kun je zelf eens tot hier komen...

g_man
23 June 2006, 18:05
vanwaar ben je eventueel via PM.

Of vul dat gewoon aan in je gebruikerspaneel (wijzig profiel) ipv België te zetten :p

mXX
24 June 2006, 11:54
Of vul dat gewoon aan in je gebruikerspaneel (wijzig profiel) ipv België te zetten :p

Lol, ok bedankt ik zal het direct wijzigen :) .
Ik woon in 2020 Antwerpen

vanic
24 June 2006, 12:47
oei ... het is te ver om zo maar eens over en weer te rijden... ik woon in Menen is zo'n 100KM.

mXX
25 June 2006, 13:57
Ja dat geeft niet je hebt me toch proberen te helpen.
Weet je misschien een andere manier om het te maken of gewoon hoe ik mijn bios terug meot resetten (batterij er uit halen werkt niet)

laterzz

vanic
25 June 2006, 14:27
normaal moet je de batterij ( al staat dit niet in de manual ) eruit halen + de power afleggen ... en de jumper verplaatsen...

http://download.asrock.com/manual/P4VT8+.pdf

mXX
26 June 2006, 15:44
Ok ik zal het nog is proberen.
Btw. waarom geef je link voor handleiding heb die thuis :D maat toch bedankt voor de moeite.

vanic
26 June 2006, 16:43
dan had je toch al moeten gezien hebben dat de batterij eruit halen niet helpt om je bios te resetten... dat je een jumper moet verplaatsen;)

hiervoor dient een manual/handleiding nl. :D

mXX
26 June 2006, 20:20
nopz werkt toch nog altijd niet heb HD op master gezegd en cd-rom ook maar nu staat er :

detecting pri slave... not detected
detecting sec slave... not detected

als ik op f2 of f11 druk staat er gewoon die pijl terug en dan start em gewoon terug op.
nog andere suggesties misschien ?

vanic
26 June 2006, 20:49
detecting pri slave... not detected
detecting sec slave... not detected



dit is logisch he... er is geen pri of sec slave ... als je alles op master zet...

start deze pc op? die cd van Windows is dit een originele?... kun je met andere cd's wel booten vanaf je cd? bv eens memtest proberen...
http://www.memtest86.com/#download0

'Rainman'
26 June 2006, 20:49
al es geprobeerd om je bios te resetten..??
ik heb ook iets dergelijks aan de hand gehad...
ik heb mijn bios gereset, en klaar is kees...
hoe je dit doet staat in de manual van je moederbord.
ik hoop dat hiermee uw probleem opgelost is...

mXX
27 June 2006, 12:44
dit is logisch he... er is geen pri of sec slave ... als je alles op master zet...

start deze pc op? die cd van Windows is dit een originele?... kun je met andere cd's wel booten vanaf je cd? bv eens memtest proberen...
http://www.memtest86.com/#download0

ja die start op en die vind geen enkele cd zelfs win xp (origineel) niet.
Als ik mijn HD op slave zet en cd ook op slave staat er:

autodetecting pri slave...IDE HARD DRIVE
autodetecting sec slave...ATAPI cdrom

dan start em terug op na een paar seconde.
mss iets anders ?

mXX
27 June 2006, 12:45
al es geprobeerd om je bios te resetten..??
ik heb ook iets dergelijks aan de hand gehad...
ik heb mijn bios gereset, en klaar is kees...
hoe je dit doet staat in de manual van je moederbord.
ik hoop dat hiermee uw probleem opgelost is...

Dat heb ik al geprobeerd maar jammer genoeg werkte het niet :(

Milo
27 June 2006, 13:03
Hebt gij Sata config ?

mXX
27 June 2006, 13:16
nee dus :D

PeterN
27 June 2006, 13:43
Geloof niet dat je uw bios niet krijgt gereset. Settings onthouden zonder dat je een batterijtje nodig hebt ????

Haal de stekker van de voeding uit het stopkontact, haal dat batterijtje uit het mobo, Druk nu een minuutje de aan/uitknop in, eventueel een paar keer.
Pas daarna steek je terug het batterijtje en daarna terug in het stopkontact.

Moet gaan zo ;)

Milo
27 June 2006, 14:15
Nja , dit zou moeten gaan.
Anders weet ik hét ook niet meer zenne
En A'pen is nogal ver van Zottegem voor On Site te komen zenne ... sorry

vanic
27 June 2006, 15:23
heb je een floppy zitten? en kun je hier van booten?

nadat je F2 drukt zie je setup ... kun je niet aan die setup geraken? eventueel met de pijltjes toetsen?


heb je al je bios gereset met de jumper? wat je ook eens zou kunnen doen... haal de batterij eruit en leg ze weg tot morgen...

kun je niet met een andere cd of dvd speler proberen? misschien is de jouwe wel stuk?

mXX
27 June 2006, 21:36
Nja , dit zou moeten gaan.
Anders weet ik hét ook niet meer zenne
En A'pen is nogal ver van Zottegem voor On Site te komen zenne ... sorry

Geeft niet hoor je hebt me tenminste proberen te helpen :D

mXX
27 June 2006, 21:39
heb je een floppy zitten? en kun je hier van booten?

nadat je F2 drukt zie je setup ... kun je niet aan die setup geraken? eventueel met de pijltjes toetsen?


heb je al je bios gereset met de jumper? wat je ook eens zou kunnen doen... haal de batterij eruit en leg ze weg tot morgen...

kun je niet met een andere cd of dvd speler proberen? misschien is de jouwe wel stuk?

Ik heb alles gedaan wat hierboven staat behalve bios gereset met een jumper.Ik zal het eens proberen, maar hoe moet dat?

Btw. als ik f2 druk reageert zo te zien pc niet meer dus...

PeterN
28 June 2006, 00:05
Zie post vanic voor handleiding http://www.ivanhoejupiler.be/showpost.php?p=220964&postcount=38
Pagina 7 met tekening layout van uw mobo: nummer 14 is de jumper om uw bios te clearen.
- Trek uw stopkontact uit en open uw case. Zoek die jumper en steek gedurende minimum 3 seconden een jumper op de pinnetjes (een doorverbinding). Verwijder deze jumper terug en herstart

MADtm
28 June 2006, 00:28
Heb je een toetsenbord met dubbele knoppenfuctie's?
Dat wil de boosdoener wel eens zijn...
Mijn F2 knop (die je waarschijnlijk moet hebben) heeft ook de funtie "word"
als het hieraan ligt dat de F2 niet goed werd gedetecteert hoop ik dat ik niet is en heb je je bios nog niet gereset.

mXX
28 June 2006, 13:27
Zie post vanic voor handleiding http://www.ivanhoejupiler.be/showpost.php?p=220964&postcount=38
Pagina 7 met tekening layout van uw mobo: nummer 14 is de jumper om uw bios te clearen.
- Trek uw stopkontact uit en open uw case. Zoek die jumper en steek gedurende minimum 3 seconden een jumper op de pinnetjes (een doorverbinding). Verwijder deze jumper terug en herstart

Hoeft al niet meer !! Het is gemaakt heb batterij er uitgehaald een andere HD op gezet en dan terug mijn HD en het werkte terug, maar heb nu een andere probleem met een andere pc (waar ik die HD van heb). Als ik die opstart staat er :
Incorrect drive a type - run setup
Incorrect drive b type - run setup

Weet je wat dat betekent ?

Ps. Ik wil iedereen bedanken wie mij heeft geholpen mijn pc terug te maken :)

PeterN
28 June 2006, 16:52
Drive A en drive B zijn uw diskette drive. Als je geen diskette drive hebt aangesloten kan je die 'disable' zetten in de bios setup. Dan zoekt hij daar niet achter en start je iets sneller op. Heb je wel een diskette drive moet je het juiste type opgeven in de bios setup. Meestal zal dat een 1,44Mb zijn tenzij het een heel oude is. Dan kan het nog een 720Kb zijn.

Milo
28 June 2006, 17:31
Idd . De taak van uw oud diskette station is nu einglijk overgenomen door UsB stick's en bootable cd's.
Ik denk dat P4's eignlijk al standaard niet meer worden geconfigd met een diskettebakske erin.
Doen Zoals Petern hierboven beschrijft .. In u biossetings uw diskettedrives disablellen .
Maar euhm , uw pc'ken start toch op , neen ?

mXX
28 June 2006, 19:39
Het is een oude pc een P2 en het start ook op en geraak zonder moeite in de bios, ik zal proberen wat PeterN zei

vanic
28 June 2006, 20:42
Idd . De taak van uw oud diskette station is nu einglijk overgenomen door UsB stick's en bootable cd's.
Ik denk dat P4's eignlijk al standaard niet meer worden geconfigd met een diskettebakske erin.


dan moet je maar eens SATA drivers( voor Windows XP) installeren op bepaalde mobo's ;)

misschien wordt dit beter met de Vista...

mXX
29 June 2006, 21:50
Hey

wat Petern zei werkt maar voor de helft, ik krijg die error niet meer maar nu staat er zo: Ongeldige diskette vervang de diskette en druk op een toets.

het raar er aan is , is dat ik mijn floppy driver gewoon weg heb gedaan van mijn mobo en ook disabled heb gedaan in bios en de boot volgorde is als volgd :

first boot device : atapi cd-rom
second boot device : HD
third boot device : Removable devices
fourth boot device : network boot

Weet jullie mss iet anders ?

Milo
30 June 2006, 10:49
Ja uwen OS is om zeep
Alez ik denk den config.sys of den Autoexec .
Hij geeft aan dat ge een systeemdiskette moet insteken .... dus da wil zeggen dat hij géén Sys bestanden vind op u hd.

Reinstall denk ik .............

mXX
30 June 2006, 13:50
Hoe moet ik herinstallen ? Via cd of via floppy ?
Heb in bios laten opstarten via cd en heb daar cd van win 98 gestoken maar niks blijft wat ik zei

vanic
30 June 2006, 16:58
als je XP hebt staan ... neem dan maar de cd van XP... normaal wordt XP geformateerd in NTFS... windows 98 kan hier niks meedoen...


dus je hebt dan ook je floppy terug gestoken??

mXX
30 June 2006, 19:12
Maar ik denk dat die oude pc( P2) xp niet aankan daarom wil ik 98 er op zetten en ik heb die floppy nog niet terug gestoken

vanic
30 June 2006, 19:59
als je windows 98 wil installeren... dan denk ik dat je je floppy er best terug instopt...
je zal een opstartdiskette nodig hebben... maar misschien heb je hier iets aan...
http://www.schoonepc.nl/windows9x.html

mXX
30 June 2006, 20:09
Thx ikzal het thuis proberen maar nog een klein vraagje, ik heb juist iets gedownload voor dat ms-dos opstartdiskette moet ik toch 1st op diskette zetten en dan in pas in de oude pc niet ?

vanic
30 June 2006, 20:42
inderdaad je moet zorgen dat je een opstartdiskette hebt...

mXX
30 June 2006, 21:01
Haal ik toch van die site die ik gekregen heb van u en 1maal dat ik die heb gedownload moet ik die op en diskette zetten
juist opf niet :)?

PeterN
30 June 2006, 21:12
Vanaf win98 kan je direct installeren vanaf cdrom;) Wel moet uw moederbord kunnen opstarten van cdrom. Aangezien je enkele posten geleden vermeld dat uw boot volgorde "first boot device : atapi cd-rom" is kan uw moederbord opstarten van cd rom. Dus gewoon cd van 98 erin en opstarten, zou moeten lukken ;)
Tijdens de setup zou je uw hd terug moeten kunnen partioneren en formateren.

mXX
2 July 2006, 13:06
Heb het geprobeer (beide oplossingen van petern en die van vanic) maar ze werken beide niet blijft staan : ongeldige diskette vervang de diskette en druk op een toets

iets ander misschien ?

mXX
3 July 2006, 17:32
Niemand ?:)

vanic
4 July 2006, 10:13
Heb het geprobeer (beide oplossingen van petern en die van vanic) maar ze werken beide niet blijft staan : ongeldige diskette vervang de diskette en druk op een toets

iets ander misschien ?

als je je floppy verwijdert uit de bootvolgorde ( dus niet laat booten vanaf je floppy) heb je dan nog die melding.?

mXX
8 July 2006, 20:04
als je je floppy verwijdert uit de bootvolgorde ( dus niet laat booten vanaf je floppy) heb je dan nog die melding.?

Ja heb

PeterN
9 July 2006, 12:07
Heb het geprobeer (beide oplossingen van petern en die van vanic) maar ze werken beide niet blijft staan : ongeldige diskette vervang de diskette en druk op een toets

iets ander misschien ?

Om zeker te zijn dat er niet iets anders mis is: trek gewoon de bandkabel uit uw mobo dat van dat diskette station komt. Het mobo kan dan de diskette niet meer detecteren. Zet first boot op cdrom. Nu zal hij wel moeten booten van cd.
Als dit niet het geval is begin ik aan uw bios te twijfelen.

mXX
12 July 2006, 14:45
Om zeker te zijn dat er niet iets anders mis is: trek gewoon de bandkabel uit uw mobo dat van dat diskette station komt. Het mobo kan dan de diskette niet meer detecteren. Zet first boot op cdrom. Nu zal hij wel moeten booten van cd.
Als dit niet het geval is begin ik aan uw bios te twijfelen.

ok thx, zal het proberen

Spoorzoeker
12 July 2006, 20:51
De tegenwoordige mobo's hebben ook bij het opstarten al in beeld staan: F11 bootoptions.

Kijk eens of jij ook zoiets hebt.

mXX
15 July 2006, 13:20
Om zeker te zijn dat er niet iets anders mis is: trek gewoon de bandkabel uit uw mobo dat van dat diskette station komt. Het mobo kan dan de diskette niet meer detecteren. Zet first boot op cdrom. Nu zal hij wel moeten booten van cd.
Als dit niet het geval is begin ik aan uw bios te twijfelen.

nopzz werkt niet blijf zeggen : ongeldige diskette ...

mXX
15 July 2006, 13:20
De tegenwoordige mobo's hebben ook bij het opstarten al in beeld staan: F11 bootoptions.

Kijk eens of jij ook zoiets hebt.

is een oude mobo een P 2

vanic
15 July 2006, 13:53
nopzz werkt niet blijf zeggen : ongeldige diskette ...
dus je diskettestation is volledig ontkoppelt...? heb je de bootopties aangepast... dus je diskette weggedaan?

is er een HD aangekoppeld ? misschien eens proberen met enkel je cd station aangekoppeld aan je mobo... anders niks...

er zit toch toevallig geen cardreader aangesloten aan deze pc ... of een usb stick?

mXX
16 July 2006, 12:16
dus je diskettestation is volledig ontkoppelt...? heb je de bootopties aangepast... dus je diskette weggedaan?

is er een HD aangekoppeld ? misschien eens proberen met enkel je cd station aangekoppeld aan je mobo... anders niks...

er zit toch toevallig geen cardreader aangesloten aan deze pc ... of een usb stick?

Ontkoppelt is gebeurt ;bootopties verander en de diskette is ontkoppelt van de mobo.

Er is wel een HD gekoppeld maar zo te zien geen besturingssysteem er op. Cd is ook gekoppeld.

mss een cardreader (weet niet zal het checken) maar een usb stick zit er niet in

mXX
16 July 2006, 12:24
ff off topic mijn pc's temperatuur is abnormaal hoog (denk ik toch).
Heb het afgestoft en het blijft dezelfde temperatuur.Mss weet iemand wat ik nog er aan kan doen?
btw. mijn pc zijn Temperatuur is :
mobo:29
cpu70
HD:18

vanic
16 July 2006, 12:50
is dit voor die Celeron?... zeker dat de fan nog draait op je cpu...

voor die andere pc... ontkoppel eens die HD... dus enkel je CD speler ... en kijk dan eens of je kan booten via cd... eventueel eens memtest86 laten booten...

mXX
16 July 2006, 12:59
is dit voor die Celeron?... zeker dat de fan nog draait op je cpu...

voor die andere pc... ontkoppel eens die HD... dus enkel je CD speler ... en kijk dan eens of je kan booten via cd... eventueel eens memtest86 laten booten...

Yeppz voor de celeron en de fan van de cpu draait nog wel

k Zal HD eruit halen maar klein vraagje... wat is een memtest86 en hoe doe je dat ?

vanic
16 July 2006, 13:54
http://www.memtest86.com/

dan kun je zie of er wordt geboot vanaf je cd( en je geheugen wordt ook eens getest) ... zonder dat er een HD moet zijn ... moest je Windows nemen dan zoekt ie een HD...

ja ....die celeron wordt wel zeer warm hoor... daarnet nog eens mijn (10% oc) AMD 2x3800 eens gestresst... 58 °... met de standaard koeler...

mXX
17 July 2006, 20:10
http://www.memtest86.com/

dan kun je zie of er wordt geboot vanaf je cd( en je geheugen wordt ook eens getest) ... zonder dat er een HD moet zijn ... moest je Windows nemen dan zoekt ie een HD...

ja ....die celeron wordt wel zeer warm hoor... daarnet nog eens mijn (10% oc) AMD 2x3800 eens gestresst... 58 °... met de standaard koeler...

Hoeft niet meer :D is gemaakt door HD weg te halen en 98 te installeren maar 98 wou er eerst niet op gaan omdat ik ME er op had dus 1st xp erop gezet dan 98 MAAR...een klein probleempje als ik naar deze computer ga moet ik normaal gezien mijn cd-driver zien en die staat daar niet en idem voor mijn usb-stick en mp3 en logische gezien als ik een cd;usb-stick of mp3 erin steek moet die automatische op starten en dat doet die ook al niet en voor de rest werk die perfect

En voor die Celeron weet je mss iets ? ik heb 2 coolers (cooler van voeding en een aparte cooler) + de cooler fan heb hem afgestoft maar Temperatuur blijft hetzelfde

Btw. Bedankt iedereen voor jullie hulp

mXX
18 July 2006, 21:09
En weet iemand nog iets ?:)

vanic
19 July 2006, 08:52
misschien eens nieuwe koelpasta tss je koelblok en je cpu...

mXX
19 July 2006, 18:36
heb er al 2:s

mXX
19 July 2006, 18:59
Temperatuur is nu zelfs gestegen:
mobo:37
cpu:71
HD:29

mXX
19 July 2006, 19:27
En wat moet ik doen in het geval dat pc cd rom en usb en mp3 niet kjan detecten ? (die p2)

vanic
19 July 2006, 19:51
heb je de drivers geïnstalleerd voor je USB toestellen... in Windows 98 is dit wel nodig he...

vanic
19 July 2006, 19:52
heb er al 2:s

wat bedoel je hiermee... 2 stuks koelpasta tss je koelblok en je cpu of....???

mXX
19 July 2006, 19:56
1 van de voeding en 1 apart gekocht en die van de cpu dat zijn er 3

mXX
19 July 2006, 19:57
heb je de drivers geïnstalleerd voor je USB toestellen... in Windows 98 is dit wel nodig he...

waar kan ik da vinden (bedoel op een site) en voor mijn cd-rom dan ? heb geen cd meer (wss kwijt al oude pc é)

vanic
19 July 2006, 20:23
1 van de voeding en 1 apart gekocht en die van de cpu dat zijn er 3

met koelpasta bedoel ik wat er tss je koelblok en je cpu zit... er zit daar een pasta tss ...

mXX
19 July 2006, 20:25
heb er geen denk ik toch

mXX
19 July 2006, 20:25
nopz juist opgezocht hoe dat er uit ziet en ik heb er geen

vanic
19 July 2006, 20:26
waar kan ik da vinden (bedoel op een site) en voor mijn cd-rom dan ? heb geen cd meer (wss kwijt al oude pc é)

bij die USB toestellen wordt normaal een driver meegeleverd door de fabrikant van je toestel... indien niet zul je bij de fabrikant ten rade moeten gaan...

voor je cd ook bij de fabrikant te rade gaan... maar hiervoor denk ik dat de 98 ook wel zelf de drivers heeft ... ' tis al een tijdje geleden dat ik nog de 98 heb gebruikt...

vanic
19 July 2006, 20:28
nopz juist opgezocht hoe dat er uit ziet en ik heb er geen

dit kun je enkel zien als je je koelblok van je cpu haalt... maar misschien best niet alleen doen...

mXX
19 July 2006, 20:30
ik heb cpu al eruit gehaald om hem af te stoffen ...dus zal eigenlijk geen probleem zijn
trouwens ik ben voorzichtig :)

mXX
19 July 2006, 20:31
kan ik zo'n koelblok appart kopen ? kost dat duur ?

vanic
19 July 2006, 21:26
dus als ik het goed begrijp... zit er geen koelblok op je cpu... en ook geen koelpasta op je cpu????

als dit zo is zou ik mijn pc'tje niet te veel meer aanleggen... :D

mXX
20 July 2006, 18:14
koelblok wel maar geen koelpasta,ben gaan vragen voor koelpasta (in winkel) en ze hebben gezegd dat dat niet veel zal helpen.
ze hebben gezegd beter een nieuwe cpu koeler er op zetten.

btw.ik denk dat ik weet wat het probleem is: ik heb speedfan gedlt en temperatuur daar is gecheckt en is hetzelfde als everest. Wat er mij is opgevallen is dat er staat
FAN 1: 0 RPM (ik denk dat dit de voeding is of anders de aparte fan)
FAN 2: 3013 RPM ==> cpu fan (gecheckt met pc wizard)
er naast staat : TEMP1: 38° C ==> wss de mobo ==> pijltje omlaag
TEMP2: 72° C ==> wss cpu ==> vlammetje
HD0 : 30° C ==> wss de HD :) ==> pijltje omlaag
Alles is te laag, alleen de cpu is te hoog.
dus er werkt een fan niet van mij aangezien fan1 0 ronde per minuut draait ?
ps. kan het kwaad dat mobo en HD te laag zijn ?

vanic
20 July 2006, 19:48
kan nooit te laag zijn...;)

dan begrijp in niet dat men bij een koeler ... zelfs voor de Northbridge... koelpasta doet ... als dit toch geen nut heeft...

winkel had geen koelpasta liggen zeker :D

mXX
21 July 2006, 15:21
Mss zou kunnen :) heb je mss andere ideeen ?
btw. heb in een andere winkel koelpasta gevonden voor €5 goedkoop of niet ?

vanic
21 July 2006, 15:47
koelpasta gevonden voor €5 goedkoop of niet ?

is volgens mij de prijs hoor... hangt uiteraard af van de hoeveelheid...
maar gezien de prijs ... kun je een eindje verder ;)

mXX
21 July 2006, 15:48
Was 1 tubje en 1 naaldjes was al

vanic
21 July 2006, 15:53
Was 1 tubje en 1 naaldjes was al

je hebt toch niet alles op je cpu gedaan?

mXX
21 July 2006, 15:55
hoe bedoel je met alles ?
als je bedoelt de koelpasta, die heb ik niet gekocht omdat hij zei dat dat niet veel zal helpen :)

vanic
21 July 2006, 16:00
http://www.softcity.nl/showthread.php?p=189489

mXX
21 July 2006, 16:20
Nu heb ik iets geleerd bedankt, wat vind jij ? kopen en er op smeren of niet ? of liever een nieuwe cpu fan + blok = samen €15

vanic
21 July 2006, 16:41
of je nu een nieuwe blok koopt of niet... koelpasta moet ertussen;)

als je koelblok met fan maar 15€ zou kosten ... gebruik dan maar je "oude" waarschijnlijk boxed koeler( tenzij hij versleten zou zijn) ... of eens kijken voor een 2é handse...

mXX
21 July 2006, 17:52
ok ik koop een koelpasta

vanic
21 July 2006, 18:00
ok ik koop een koelpasta

neem dan ineens zo'n zilverkleurige... heeft betere warmte geleiding...

mXX
21 July 2006, 18:05
hoe herken je zo'n zilverkleurige ?
ps. hij had er maar 1

vanic
22 July 2006, 10:32
omdat er silver opstaat ... dat de pasta niet wit is maar zilverkleurig...
meestal is de "tube" ook zilverkleurig.

PeterN
22 July 2006, 11:58
Wel opletten, overtijd ben ik nog een nieuwe koelblok gaan halen. Wat blijkt. Als je koelpasta apart moet kopen kost het soms meer dan de koelblok en bij de koelblok zit over het algemeen een klein beetje koelpasta bij ;)
Dus eerst even vragen in de winkel ;)

mXX
22 July 2006, 15:14
Ik heb koelpasta gekocht maar die verkocht geen zilver alleen 5% koper en 5% zilver en die heb ik gekocht.
ik heb dat ook op mijn cpu gesmeerd (perongeluk een beetje te veel:D)
en Temperatuur was nog altijd 71° mss een paar uur laten inwerken?

btw.ik had toch wel koelpasta op mijn cpu alleen wist ik het niet:D, toen ik koelpasta van cpu en koelblok had gekuist was temperatuur 77, toen ik er trg op had gesmeerd was het trg 71 dus ik denk dat ik dat eerst eeen beetje moet laten inwerken of hoeft dat niet ?

vanic
22 July 2006, 17:44
ik heb cpu al eruit gehaald om hem af te stoffen
ik begrijp er minder en minder van...

je hebt de cpu eruit gehaald... toen had je toch moeten zien dat er koelpasta opzat... je moet nl. je koelblok afnemen om je cpu eruit te kunnen halen...

vanic
22 July 2006, 17:49
Wel opletten, overtijd ben ik nog een nieuwe koelblok gaan halen. Wat blijkt. Als je koelpasta apart moet kopen kost het soms meer dan de koelblok

dan moet dit wel een zeer goedkoop koelblok geweest zijn... of een zeer grote tube koelpasta...

mXX
22 July 2006, 18:54
wat moet ik doen als de temperatuur na 24 uur nog hetzelfde is ? nog is smeren en beter doen ? ( koelpasta was een beetje hard geworden toen ik koelblok erop had geplaatst, wordt wel snel hard of ni? btw. ik heb gesmeerd met oorstokjes mag toch of ni ?)

vanic
22 July 2006, 20:23
als er niks van de watte van het oorstokje is achtergebleven waarom niet...

je moet wel zo dun mogelijk gaan... ' tis geen boterham die je smeert:D

mXX
23 July 2006, 12:20
ok, heb het eraf geveegd omdat het een dikke laag was en heb nu een nieuwe laag gedaan (dun) maar temperatuur blijft hetzelfde 71° (zowel bij 1st laag als 2de) iets anders doen ?

btw. heb mijn koeler omgedraaid zodat er frisse lucht naar binnen komt

mXX
25 July 2006, 14:10
omdat koper niet heeft geholpen ben ik naar Sint-Niklaas egweest om zilver te kopen, heb ik ook gekocht en dat werkt ook al niet :S

wat moet ik nu doen ?

vanic
26 July 2006, 14:42
of je nu een nieuwe blok koopt of niet... koelpasta moet ertussen;)

als je koelblok met fan maar 15€ zou kosten ... gebruik dan maar je "oude" waarschijnlijk boxed koeler( tenzij hij versleten zou zijn) ... of eens kijken voor een 2é handse...

misschien dit eens proberen... maar wel geen van 15€ nemen tenzij je een 2é handse neemt

nog een vraagske... je hebt toch de oude koelpasta telkens verwijderd ... want ik zie 1 é laag en 2é laag... en dan ook dat je al eens je koelblok hebt verwijderd ... maar dat je toen niet wist of er koelpasta tss zat...

mXX
26 July 2006, 14:45
Yep, elke keer verwijderd en ik heb pas koelpasta er op gesmeerd sinds ik wist dat ik al koelpasta er op had.

EDIt: wat bedoel je eigenlijk met geen van €15 ? een duurdere nemen ?

vanic
26 July 2006, 15:00
een duurdere nemen ?
inderdaad... alhoewel ... ' t is ne Celeron he... misschien toch voldoende...

al vind ik het wel raar als de ventilator op je koelblok nog draait ... dat die Celeron 71°
wordt...

g_man
26 July 2006, 15:00
Dat een fatsoenlijke heatsink (koelblok) meer kost dan 15€, tenzij een tweedehands koopt :) ;)

mXX
27 July 2006, 13:08
inderdaad... alhoewel ... ' t is ne Celeron he... misschien toch voldoende...

al vind ik het wel raar als de ventilator op je koelblok nog draait ... dat die Celeron 71°
wordt...

yep draait nog, heb het getest met mijn vinger (deed pijn :)) en die draaid ong 2700 rpm (gecheckt met everest)

mss wordt die zo warm omdat die in mijn kamer zit (kamer ligt juist onder de zolder)

vanic
27 July 2006, 13:23
je mobo en je HD zitten ook in die pc ... in die kamer ...

mXX
27 July 2006, 13:25
ah ja das waar,:D goed gezien

mXX
28 July 2006, 11:33
Mijn pa zei : liever ff wachten tot in december dan is het een beetje kouder mss zal het dan helpen, dus ik zal ff w8tten é.

btw. weet je nog die P2 die vond cd niet awel die heb ik gefixt maar die kan nu alleen de usb die de mobo heeft niet vinden wat moet ik daar voor doen ?

vanic
28 July 2006, 12:41
http://support.microsoft.com/kb/q258773/

voor USB

mXX
29 July 2006, 11:06
das toch gwn de handleiding of niet ? of moet ik drivers downloaden en installeren alvast bedankt voor de site

mXX
31 July 2006, 13:25
iedereen bedankt voor jullie hulp en dees topic mag gesloten worden :)

Milo
31 July 2006, 13:43
iedereen bedankt voor jullie hulp en dees topic mag gesloten worden :)

Alez , amai ... azo ne topic Mmx goe bezig ... en ik denk da nie alleen ik blij ben da u probkens allemaal zijn opgelost ;)

Zoals ge ziet ... IhJ Rulez :)