Volledige versie bekijken : toetsenbord probleem ....



kwazimodo
12 June 2006, 07:13
Hallo
ULTIEME POGING TOT OPLOSSEN VAN HANGEND PROBLEEM

probleem: als ik een e met een trema wil intikken , krijg ik ¨¨e
druk ik die toets gewoon in krijg ik ^^

voorgestelde oplossingen die niks opleverden tot nog toe waren
a) = virus : w32.bugbear.O@mm (internetworm)
b) = instelling van toetsenbord ; moet je switchen naar us , maar dan krijg ik een querty klavier en geeft die toets enkel [ of ;et shift { raar he
IK HOOP DAT IOEMAND EEN GELIJKAARDIG PROBLEEM 'HAD' en het definitief heeft kunnen oplossen .. is uiterst vervelend
alvast bedankt

kwazimodo

PeterN
12 June 2006, 07:59
Normaal moet je uw toetsenbord op belgisch punt zetten. Om een ë te typen moet je dan eerst shift en ¨ drukken. Daarna de gewone e. Dan krijg je dus dit: ë
(Als je eerst die shift ¨ indrukt zie je niks, het is pas als je de volgende letter intikt dat de ¨ erboven komt)

kwazimodo
13 June 2006, 05:30
ja dat is me wel duidelijk hoor, ik typ nu eenmaal nogal wat en weet best hoe je een trema moet intikken , maar als ik de shift toets indruk en dan die voor trema krijg ik ¨¨en als ik dan de e druk , gewoon e .. druk ik die toets (naast de 'p') gewoon in , dan krijg ik ^^

het is om de muren van op te lopen , vooral daar alles perfect marcheerde tot een 10 tal dagen terug ..

seppe007
13 June 2006, 06:49
Probeer eens een systeem herstel naar een 15 tal dagen terug, kan helpen.

snowmaniac
15 June 2006, 06:49
als ik de ^ toets 1 maal in druk zie ik niets, druk ik die nogmaals in zie ik ^^, als ik de shift en de ¨ indruk hetzelfde eerst niets, dan ¨¨, eenmaal drukken en dan de e geeft bij mij natuurlijk wel ë of ê. dit is dus niet zo bij jou?

Wat gebeurt er nu precies bij jou?
Je drukt op de ^ toets en je ziet direct de 2 ^^ staan, waardoor het eigenlijk niet uitmaakt of je nu de e indrukt of een andere toets.
Of je drukt op de ^ toets, je ziet niets staan, drukt dan op de e waardoor er direct ^^e komt staan?

En wat met de Ë en Ê? werken die wel?

Als mogelijke oplossingen zou je eens de herhaalvertraging wat langer kunnen zetten(configuratiescherm, toetsenbord) en eens controleren of in toegankelijkheidsopties alles staat uitgevinkt...

PeterN
15 June 2006, 13:20
Ik zou volgende doen:
Controleer eens met een ander programma als dit ook slecht werkt. Bv open kladblok en probeer daar eens. Is het daar ook slecht weet je dat het probleem in de instelling van windows ligt, en niet in de gebruikte software.
(in volgende tekst kan de specifieke benaming wat verschillen. Ik zit hier namelijk op een engelstalige xp voor het moment;) )
Ga naar instellingen/configuratiescherm en kies daar voor , regionaal settings en taalkeuze. Open dat en kies het tweede tabblad 'taalkeuze' en druk daar op de knop details. Kijk hier na of de instelling van uw keybord layout nog goed staat. Normaal moet dit belgisch punt zijn als je een belgisch toetsenbord hebt.

snowmaniac
16 June 2006, 07:21
probeer ipv belgisch punt eens je toetsenbord op taal NL(nl), toetsenbord VS(int) te zetten...

Milo
16 June 2006, 14:20
Dit is een besmetting.
Zie ik heb een 2 à 3 tal weken geleden hetzelfde euvel voorgehad met een user in mijn klantenbestand.
Nja ik had direct door dat dit een besmetting was : haar internet ging enorm vertraagd alsook haar toestenbordsettings stonden op Qwerty ........ JaJA mensen , landinstellingen stonden op Belgisch Punt.
Bon ik zocht en verstelde landinstellingen : bleef idem ......
Ik mij suf gezocht ....
Ik had géén cleantools .. probeerde Ewido binnen te hale , wat normaal 2 min duurt ( probeerde dat al op die lijn ) .... nu gaf IE weer dat em 45 min nodig had .... Qué ???

Ok , ik deed dus een Systeemherstel .... Wat beide problemen heeft opgelost.
Nja , nu heb ik user meegegeven van deftige cleantools op haar pc te zetten en regelmatig eens een clean te doen .