Volledige versie bekijken : AMD X2 VS AMD "Single Core"



delinquente
12 June 2006, 19:54
Vroeger had ik een AMD Athlon XP 2500+ Barton Core (die liep op 1833 megahertz, af en toe 2100 mhz) Het was een gewone boxed cooler in een oemcase met een intake vanvoor en outtake vanachter, en dan ook nog op de sidepanel (dus 3 fans). Die cpu liep op 41-44 graden.

Toen ik deze pc had samengesteld dacht ik van ja, kzal waarschijnlijk veel cooling nodig hebben voor een dualcore. Juist niet, rond deze tijd (25 graden in mijn kamer ongeveer, of meer :wall: ) is mijn CPU temp maar 38 graden en dien is met 200 mhz overclocked. Van 2200 naar 2400 mhz. Hoe kan dit? Ik heb één grote intake van 12 cm (voor) en één grote outtake (achter). Is dit ook ooit het geval bij iemand geweest? Ik vind dit wel opmerkelijk :D

Nikolas
12 June 2006, 20:04
Vroeger had ik een AMD Athlon XP 2500+ Barton Core (die liep op 1833 megahertz, af en toe 2100 mhz) Het was een gewone boxed cooler in een oemcase met een intake vanvoor en outtake vanachter, en dan ook nog op de sidepanel (dus 3 fans). Die cpu liep op 41-44 graden.

Toen ik deze pc had samengesteld dacht ik van ja, kzal waarschijnlijk veel cooling nodig hebben voor een dualcore. Juist niet, rond deze tijd (25 graden in mijn kamer ongeveer, of meer :wall: ) is mijn CPU temp maar 38 graden en dien is met 200 mhz overclocked. Van 2200 naar 2400 mhz. Hoe kan dit? Ik heb één grote intake van 12 cm (voor) en één grote outtake (achter). Is dit ook ooit het geval bij iemand geweest? Ik vind dit wel opmerkelijk :D

AMD's koeling is er de laatste tijd énorm op vooruit gegaan,
ze zijn nu gewoon koeler dan Intels.

Bij de CPU koeler test kwam de boxed (!) koeler van AMD er als één van de be(s)te(re) uit :)

Maar voor de exacte t° moet je in je BIOS kijken bij 'PC Health'

barbapapa5800
12 June 2006, 20:07
ik ken je oude cpu niet zo goed, maar waarschijnlijk is die nog van een oud procede waardoor deze meer vcore nodig heeft dan je dual core cpu.
en het is de vcore die je temp van je cpu bepaald, in mindere mate de mhz'en.
hoe hoog is de temp van je cpu als beide cores stressed zijn?

iig geval nog veel succes met oc'en.
ik vermoed met de gepaste koeling dat je zeker in de buurt van de 2.6 a 2.7 Ghz moet kunnen komen.
lees het grote overclocking topic maar ;)

delinquente
12 June 2006, 20:24
ik ken je oude cpu niet zo goed, maar waarschijnlijk is die nog van een oud procede waardoor deze meer vcore nodig heeft dan je dual core cpu.
en het is de vcore die je temp van je cpu bepaald, in mindere mate de mhz'en.
hoe hoog is de temp van je cpu als beide cores stressed zijn?

iig geval nog veel succes met oc'en.
ik vermoed met de gepaste koeling dat je zeker in de buurt van de 2.6 a 2.7 Ghz moet kunnen komen.
lees het grote overclocking topic maar ;)

hoe kan je het beste je beide cores stressen ofzoiets? Allerlei taken uitvoeren?
@PC health staat 38 ° C, zoals bij het programma'tje Asus probe

barbapapa5800
12 June 2006, 21:23
draai gewoon prime95 en kies je core.
open prime95 opnieuw (zonder de andere af te sluiten) en kies de andere core.
laat beide cores een nachtje stressed en zo zie je of je fouten krijgt en dus je oc goed is of niet. ;)

Heezy
12 June 2006, 22:12
Je X2 cores zijn 90nm cores, de Barton is nog 130nm.

S&M vind ik het beste programma om je cpu en geheugen te stressen. Heb nog niets anders gezien dat de cpu temp zo de hoogte injaagt.

g_man
16 June 2006, 19:14
OCCT doet anders ook goed z'n best... :) ;)