Volledige versie bekijken : een download



bensix
13 June 2006, 10:20
Als voorzitter van een voetbalclubje zou ik graag op de site de voetbalkalender ,van het volgende voetbaljaar , als download plaatsen.
Hoe doe ik zoiets. Het zal waarschijnlijk een excel of word doc. worden.

elmago
13 June 2006, 11:22
het document opslaan in een zip-file, dit bestandje uploaden naar de server en in de pagina vanwaar je dit wil laten downloaden een hyperlink naar dit bestandje zetten.

bensix
13 June 2006, 11:45
thx ga het in de week eens proberen.

Spoorzoeker
13 June 2006, 12:20
Okee, we slaan het stukje "moeilijk doen" in de vorige posting even over.:D

Zet dit in je html file:
<a href="text.doc (http://.doc)">download</a>
en zorg dat je text.doc op je server staat.

je hoeft er niet persé een zipfile van te maken hoor. :lol:

nog makkelijker ?.
Upload je bestand bij bv Yousendit en zet de aldaar verkregen link op je website.

bensix
13 June 2006, 12:38
thx,iets makkelijker lijkt me.

bedankt beiden.

elmago
13 June 2006, 23:34
je hoeft er niet persé een zipfile van te maken hoor. :lol:
ik blijf een onverbeterlijke fan van zip-kes of rar-kes, hoor Spoorzoeker :p :D :p ik denk dat dit een ongeneeslijke misvorming is die ik aan mijn eerste website heb overgehouden :lol:

grs

Spoorzoeker
14 June 2006, 08:31
Op zich niks mis mee, maar als je iets per mail of MSN wilt versturen, dan begin MS te zeuren dat het zip/rarbestand potentieel gevaarlijk zou kúnnen zijn en weigert vervolgens om het bestand te versturen cq binnen te halen.:D

eXziBit
15 June 2006, 20:34
Hezt voordeel aan zoiets te zetten in RAR / ZIP op een website is dat het document niet meteen opent, aangezien enkele mensen nog altijd 'rechtermuisknop->doel opslaan als' hebben gevonden.

elmago
15 June 2006, 21:52
Hezt voordeel aan zoiets te zetten in RAR / ZIP op een website is dat het document niet meteen opent, aangezien enkele mensen nog altijd 'rechtermuisknop->doel opslaan als' hebben gevonden.
Zo doe ik het ook meestal. Extra voordeel is dat je voor het unzippen het bestandje met de rechtermuisknop eerst nog ff kan scannen op virussen.

Spoorzoeker
16 June 2006, 07:47
Als je een goede virusscanner hebt wordt dat al gedaan tijdens het binnenhalen hoor. :)

eXziBit
17 June 2006, 12:13
Als je een goede virusscanner hebt wordt dat al gedaan tijdens het binnenhalen hoor. :)Als webmaster kan je er beter nooit vanuit gaan dat de gebruiker een goede virusscanner heeft :P