Volledige versie bekijken : watermerk in word lager op blad zetten



sniffer
13 June 2006, 19:34
Ik zou voor mijn werk het logo in watermerk willen zetten onderaan een A4 blad maar als ik dat in word doe door achtergrond watermerk ... dan komt het pal in de midden van het blad te staan terwijl ik daar liever iets anders zou willen zetten.
Ik heb al geprobeerd om de paginainstelling te veranderen maar dan springt het naar beneden en heb ik 2 bladen met dat watermerk op
Weet iemand hoe ik dat lager kan zetten of op een andere manier?

J.W.
13 June 2006, 20:09
Open Word, Menubalk - Beeld - Werkbalken - Figuur - Klik op het icoontje (1e) Figuur en voeg uw logo in. Selecteer uw logo, klik op het 2e icoontje (Kleur) en kies "Wassen". Klik nu op het icoontje "Figuur opmaken" tabblad Indeling en kies "Achter tekst", klik dan op "Geavanceerd" en zet een puntje bij "Horizontaal uitlijnen" " en kies hier voor "Ten opzichte van de pagina". Zet nu een puntje bij "Vertikaal uitlijnen" en kies hier ook voor "Ten opzichte van de pagina". OK

sniffer
13 June 2006, 21:37
met dat uitlijnen lukte het niet echt om het op de plaats te zetten die ik wilde maar je kan er ook op klikken en verslepen.

het enige wat ik me nu nog afvraag is of je dat wassen ook kan instellen want nu is het zodanig vervaagd dat je de zwarte tekst van het logo niet meer kan lezen

compuchrisje
13 June 2006, 22:11
Ik heb een vermoeden dat je met office 2003 werkt. In versie 2000 is het menu iets anders ingedeeld, maar ben er net achter gekomen dat het watermerk van 2003 in feite de kop- of voettekst in 2000 kan zijn.
Voor versie 2000 dus moet je via het menu Beeld - kop/voettekst en dààr voettekst kiezen. In die indeling kan je zowel gewone tekst, wordart of een afbeeldingen invoegen. Zolang je in die modus bent, kan je de tekst of de afbeelding zetten waar je verkiest. Zodra je op Ok hebt gedrukt, zal het logo/tekst op elke pagina op dezelfde plaats weergegeven worden.

J.W.
13 June 2006, 22:23
met dat uitlijnen lukte het niet echt om het op de plaats te zetten die ik wilde maar je kan er ook op klikken en verslepen.

het enige wat ik me nu nog afvraag is of je dat wassen ook kan instellen want nu is het zodanig vervaagd dat je de zwarte tekst van het logo niet meer kan lezen

U kunt natuurlijk ook bij Geavanceerd kiezen voor "Absolute positie". Dan kunt u alles tot op 1/10 mm nauwkeurig plaatsen.

Klik op de zonnetjes om de afbeelding lichter of donkerder te maken.

sniffer
13 June 2006, 22:25
het komt ook vooral doordat ik het logo vergroot denk ik. het ziet er een beetje blokjesachtig uit

boneless
14 June 2006, 12:08
als je een figuur in een voettekst zet en de voettekst erg groot maakt, zou je op elke pagina automatisch je watermerk krijgen. moet je wel de figuur opmaken zoals hierboven beschreven.
ik vraag me alleen af of je dan nog wel over de voettekst heen kunt schrijven in je gewone scherm... je kunt het proberen

compuchrisje
14 June 2006, 20:05
Jawel Boneless, kop-voettekst ligt om zo te zeggen buiten het "werkveld". Er is enkel het verschil in versie van office, is bij 2003 iets anders dan vorige versies.