Volledige versie bekijken : vista



dirk2
13 June 2006, 21:07
Als ik terug vista wil verwijderen hoe moet dat?
want nu heb ik deze op mijn e: geinstaleerd en xp op mijn c:
groetjes

Nikolas
13 June 2006, 21:20
Gewoon je e: formatteren...werkt perfect normaal gezien...

dirk2
13 June 2006, 21:22
ja maar dan zit ik nog met dubbel boot dat je kunt kiezen tussen xp en vista nie?
groetjes

g_man
13 June 2006, 21:24
ja maar dan zit ik nog met dubbel boot dat je kunt kiezen tussen xp en vista nie?
groetjes

Je boot.ini aanpassen :)

Nikolas
13 June 2006, 21:29
Je boot.ini aanpassen :)

Mee oppassen! Ik had een fixmbr gedaan en ik mocht formatteren, windows niet meer toegankelijk verdraaid nog aan toe...

dirk2
13 June 2006, 21:35
dat is precies niet zo simpel als ik dat ooit wil verwijderen dien vista.
Daar zouden ze toch iets moeten op vinden vind ik als het een beta versie is dat je het terug kunt verwijderen zonder dat je u ander systeem aantast.
groetjes

Snuifje
13 June 2006, 21:46
zo moeilijk is het echt niet hor het is gewoon wat ze al gezegt hebben op je xp opstarten dan format E als hij daar mee klaar is ga je
Deze computer rechts/ eigenschappen / geavanceerd / in het vak opstart en herstel instelling / daar klik je op instellingen / dan zie je een vak met systeem starten daar klik je op bewerken / dan haal je gewoon heel die regel van vista weg en dan sla je hem op bestand / opslaan klaar.

dirk2
13 June 2006, 22:03
Dan zal ik dat zo doen maar eerst wat verder testen.
bedankt voor de uitleg.
groetjes

GuntherS
13 June 2006, 22:06
zo moeilijk is het echt niet hor het is gewoon wat ze al gezegt hebben op je xp opstarten dan format E als hij daar mee klaar is ga je
Deze computer rechts/ eigenschappen / geavanceerd / in het vak opstart en herstel instelling / daar klik je op instellingen / dan zie je een vak met systeem starten daar klik je op bewerken / dan haal je gewoon heel die regel van vista weg en dan sla je hem op bestand / opslaan klaar.

Euhm, ik ben nu in XP maar heb Vista ook op een andere schijf staan.
Met deze oplossing wou ik ook al komen maar toen ik het zelf wou controleren, stond Vista er niet bij!

Wel staat er dit:
Warning: Boot.ini is used on Windows XP and earlier operating systems.
Warning: Use BCDEDIT.exe to modify Windows Vista boot options.

Maar hoe dat precies in zijn werk gaat met die BCDEDIT weet ik nog niet.

Snuifje
13 June 2006, 22:08
heb je vista er al af gehaald ? ...

GuntherS
13 June 2006, 22:09
Nee, ik heb hem nog steeds.
Ik ben dit nu gewoon even voor Dirk aan het uitzoeken.
En voor mij is het ook handig om te weten, aangezien ik niet altijd met een bèta blijf zitten op mijn PC ;)

dirk2
14 June 2006, 21:50
hoe lang je vista beta gebruiken?of bestaan er al bepaalde files voor :p
Groetjes

GuntherS
14 June 2006, 22:05
Ik heb een licentie tot juni 2007 (heb nog wel ff de tijd dus :lol:)

Gismo1
18 June 2006, 20:42
Je boot.ini aanpassen :)

Vista maakt geen gebruik meer van boot.ini maar BCD (Boot Configuration Data). Je kan zomaar geen .ini file meer editen om de layout of opstartvolgorde aan te passen. ;)

Info: http://www.microsoft.com/technet/windowsvista/library/85cd5efe-c349-427c-b035-c2719d4af778.mspx

Heb al bijna een week op een testcomputer met eenvoudige specificaties een XP naast een Vista en dat werkt tot nu toe voortreffelijk. Voor de duidelijk zeg ik er even bij dat ik geen gamer ben. Ik heb enkele screens (http://www.gismo1.be/forum/viewtopic.php?p=1190#1190) gemaakt toen ik Vista installeerde op 12 juni ll.

Beste groeten,
Peter

dirk2
18 June 2006, 20:58
Ik heb vista op men e: geinstalleerd waar al mijn mp3 en games opstaan.
Als ik nu is gewoon die map van windows,users en programma files verwijder zou dat geen oplossing zijn?
En dan opstarten met de windows xp cd en dan windows herstellen zou dat niet gaan?
Groetjes

Gismo1
18 June 2006, 21:22
Hallo Dirk,

Ik kan hierop (nog) geen antwoord geven omdat ik nog niet zoveel heb getest. Waar ik wel voor zorgde was dat ik een partitie apart voorzien had om Vista te installeren.

Ben dus begonnen met lege schijf waar ik eerst XP op geïnstalleerd heb. Eens in XP heb ik nog één kleine partitie (http://users.telenet.be/Gismo1/computer_klassiek.JPG) aangemaakt (Tools) en geformatteerd. Het grootste deel, bestemd voor Vista, heb ik dus niet geformatteerd binnen XP.

Toen ik nadien opstartte met de DVD van Vista kreeg ik de keuze op welke partitie ik Vista wou installeren. Ik koos de grootste, deze werd geformatteerd (zonder Fat/NTFS keuze - is alleen NTFS) en dan begon de installatie.

Wat ik wel zie is dat bij het gebruik van XP, XP de op de C:\ staat. Als ik overschakel naar Vista krijgt deze de C:\ toegewezen. Kan dus nog niet meer zeggen want het is allemaal nieuw en ik moet nog veel uitzoeken... ;)

Beste groeten,
Peter

dirk2
18 June 2006, 21:51
Heb ik ook al gemerkt dat ik de c: schijf krijg als ik in vista opstart en mijn xp staat dan in e: .
Ik heb hem nog staan de vista en ga hem nog verder testen ik zou het gewoon willen weten als de beta verlopen is hoe ik het moet verwijderen en dat is precies niet zo simpel.
Heb zo wat op google gezocht en er zijn nog mensen die het willen weten ma vind nergens de oplossing.
groetjes

Gismo1
19 June 2006, 00:26
Die Beta gaat geloof ik mee tot 7 juni 2007. Dus eigenlijk zou de officiële versie dan al enkele maanden te koop moeten zijn, men spreekt nu al van begin 2007.

Om die Beta te verwijderen als je dus ook een dual boot hebt, zou je eerst van alles een backup moeten maken voor de veiligheid. Vooral ook die .mp3's die op dezelfde partitie staan bij jou als Vista.

Ik heb wat info opgezocht want zoals gezegd, ik ben ook nog aan het zoeken, maar om Vista nu al te verwijderen na één weekje leek mij te vroeg om al naar oplossingen te zoeken daarvoor. Maar we kunnen het maar al weten. Of het dan werkt is nog af te wachten. ;)

Neem eerst backups (eventueel op DVD) van die .mp3's en lees dan even de info op volgende link waarvan ik denk dat die wel juist is: http://www.tech-recipes.com/microsoft_vista_tips1040.html.

Zoals gezegd, ik kan het nu nog niet proberen, maar ik denk wel dat het op die manier zou moeten lukken. :)

Beste groeten,
Peter

eventure
19 June 2006, 16:07
Ik heb die schijf gewoon geformatteerd en vista was weg, maarja weet niet hoe het anders moet

dirk2
19 June 2006, 16:16
het is dat wat ik al dacht wat er staat met de windows xp opstarten en dan herstellen nemen .
ik hoop dat het werkt maar ga het nu niet proberen.
groetjes

Gismo1
19 June 2006, 17:49
Misschien kan de info van volgende site je helpen. Ik kan het nu zelf nog niet proberen maar denk wel dat dit eventueel kan helpen:

http://www.pro-networks.org/forum/post-580737.html#580737

In het begin is het allemaal wennen, uitproberen en zien wat het geeft. ;)

Beste groeten,
Peter

dirk2
23 June 2006, 22:19
Mag slotje op.
De oplossing die ik gevonden heb is mijn backup terug gezet met true image.
dan opgestart in veilige modus en dan de e geformateerd waar vista opstond.
en nu is alles terug in orde.
Groetjes