Volledige versie bekijken : PDA met GPS Aldi



balthazar
13 June 2006, 22:33
Hallo,

Morgen komt er een GPS systeem uit in de Aldi.
Het een PDA van medion met bijhorende software.
Heeft iemand hier ervaring mee ?

Groetjes

Snuifje
13 June 2006, 23:24
welk type etc.. je kan altijd ff bij onze vriend google in type:
gps type... review ;)

vanic
14 June 2006, 15:28
is een MIO look alike A201 ... mijn schoonbroer is er in ieder geval tevreden over... kostte zo'n 2 maand geleden nog 60 € meer...
gebruikt hem dagelijks als vrachtwagen bestuurder...

balthazar
14 June 2006, 20:47
Het is een Medion MD96700

Nikolas
14 June 2006, 21:02
Wij hebben hier ook zo'n Medion PDA en op de batterijduur na mogen we zeker niet klagen!

balthazar
14 June 2006, 22:03
Hoe lang gaat deze ongeveer mee ?

vanic
15 June 2006, 15:59
heb je al eens gekeken naar de batterij... is ene van Mitac (Mio );)
dit zou zo'n 4 H moeten zijn...

als je navigeert in de wagen dan steek je hem in de " lader" ... dan wordt de batterij niet gebruikt.

Nikolas
15 June 2006, 17:34
heb je al eens gekeken naar de batterij... is ene van Mitac (Mio );)
dit zou zo'n 4 H moeten zijn...

als je navigeert in de wagen dan steek je hem in de " lader" ... dan wordt de batterij niet gebruikt.

Bij ons na een tijdje nog slechts een halfuur!

vanic
15 June 2006, 18:08
wat bedoel je met na een tijdje... uiteraard is dit met een volledig geladen batterij ... welke PDA heb je?

heb je gekeken naar je batterij? die in de pda van mijn schoonbroer is van Mitac...

eventure
15 June 2006, 18:13
wij hebben ook een mio, zit pas een nieuwe batterij in en da slaagt ook serieus tegen hoor!

maja, in de auto gwn altijd in de sigarenaansteker steke en tis klaar!

mvg
Robbe

vanic
15 June 2006, 18:25
welke mio heb je?
'k heb hier nog ne 339 liggen... en hierin zit geen batterij van Mitac

eventure
15 June 2006, 22:00
Ik denk da het ne mio 558 is

balthazar
15 June 2006, 22:06
Ik heb een Medion.

vanic
16 June 2006, 15:52
in de 558 zit geen gps in gebouwd...
en kun je zelf instellen wat het verbruik betreft van de batterij...

vanic
16 June 2006, 15:54
Ik heb een Medion.
als het zo ene is die verkocht werd deze week ... dan is het "dezelfde" van de Mio A 201 ...

alle PDA 's die werden verkocht in de Aldi zijn Mio kloons ... dus gewoon een ander covertje...

2B's
16 June 2006, 17:59
Met medio heb ik niet zo'n heel goede ervaring. Vrienden van mij hebben deze ook eens gekocht bij den Aldi. Zat ook een schijf bij met de kaarten van Duitsland en Frankrijk maar die moest je afzonderlijk installeren. Ze hebben er echter niet bij verteld dat je daarvoor een kaartlezer moest bij kopen om die te installeren op je medion. Mensen hebben geen PC en dus ook geen kaartlezer. Dus ... extra kosten en die hadden ze met Garmin of Tomtom nooit gehad!

vanic
16 June 2006, 20:30
Met medio heb ik niet zo'n heel goede ervaring. Vrienden van mij hebben deze ook eens gekocht bij den Aldi. Zat ook een schijf bij met de kaarten van Duitsland en Frankrijk maar die moest je afzonderlijk installeren. Ze hebben er echter niet bij verteld dat je daarvoor een kaartlezer moest bij kopen om die te installeren op je medion. Mensen hebben geen PC en dus ook geen kaartlezer. Dus ... extra kosten en die hadden ze met Garmin of Tomtom nooit gehad!

dit heeft niks te zien met Medion he... hoe je extra kaarten installeert op een Garmin of Tomtom ... moet je mij eens proberen uit te leggen ... zonder pc... tenzij je ieder kaart appart koopt op een SD kaartje...

misschien kun je in een Garmin nog en cd of dvd stoppen( maar deze zit dan vast in je wagen ;)) ... maar in een Tomtom niet hoor... dus om op een draagbare GPS een kaart te installeren heb je een pc nodig ...

2B's
16 June 2006, 21:22
Sorry Vanic, het is wel degelijk Medion. Als je iemand kent die wél een PC heeft maar je moet daarvoor een extra kaartlezer gaan kopen omdat die persoon die NIET heeft... dat bedoelde ik eigenlijk. Bij garmin of tomtom installeer je gewoon de kaart op je PC en draagt hem lekker over via het bijgeleverde kabeltje.

vanic
16 June 2006, 21:40
dan heb je nog nooit een Medion in je handen gehad hoor...

er zitten bij Medion meer accesoires dan bij een andere PDA...:D

en inderdaad je moet je PDA aansluiten via een ... dockingstation( misschien zit dit erbij en weet je niet voor wat dit dient...) of via een kabel ;)

je hebt geen kaartlezer nodig... net als bij Garmin ; TomTom ;Mio ; asus enz...

maar zoals je zelf zegt... je hebt een pc nodig om kaarten te installeren op een PDA of ander draagbaar navigatiesyteem ... tenzij je de kaart reeds voorgeïnstalleerd koopt op een SD kaartje( geheugenkaartje)
en dit heeft niks te zien met Medion( is dit wat ik bedoelde...)

eventure
17 June 2006, 10:37
in de 558 zit geen gps in gebouwd...
en kun je zelf instellen wat het verbruik betreft van de batterij...

Idd zit geen gps in gebouwd, is met een externe antenne die je inplugt via compactflash...

Nikolas
17 June 2006, 10:40
dan heb je nog nooit een Medion in je handen gehad hoor...

er zitten bij Medion meer accesoires dan bij een andere PDA...:D

en inderdaad je moet je PDA aansluiten via een ... dockingstation( misschien zit dit erbij en weet je niet voor wat dit dient...) of via een kabel ;)

je hebt geen kaartlezer nodig... net als bij Garmin ; TomTom ;Mio ; asus enz...

maar zoals je zelf zegt... je hebt een pc nodig om kaarten te installeren op een PDA of ander draagbaar navigatiesyteem ... tenzij je de kaart reeds voorgeïnstalleerd koopt op een SD kaartje( geheugenkaartje)
en dit heeft niks te zien met Medion( is dit wat ik bedoelde...)

Op het geheugenkaartje dat in je Medion zit,
staat het installatiebestand van de "Medion Navigator".

Dus je hoeft 'm niet speciaal aan te sluiten op je pc :)
Alleen om extra kaarten te installeren.

Of bestanden te synchroniseren.

vanic
17 June 2006, 15:45
Op het geheugenkaartje dat in je Medion zit,
staat het installatiebestand van de "Medion Navigator".

Dus je hoeft 'm niet speciaal aan te sluiten op je pc :)
Alleen om extra kaarten te installeren.

Of bestanden te synchroniseren.


Zat ook een schijf bij met de kaarten van Duitsland en Frankrijk maar die moest je afzonderlijk installeren. Ze hebben er echter niet bij verteld dat je daarvoor een kaartlezer moest bij kopen om die te installeren op je medion.

dus je moet hem aansluiten op je pc ....en neeeeen je hebt geen cardreader nodig...
om extra kaarten te installeren...

mocht je ooit per ongelijk je kaartje wissen en je doet hierna een hard reset... dan heb je toch weer een pc nodig...

caztan
17 June 2006, 23:23
ik heb ook de pda met gps 96700 gebruik dagelijks met vrachtwagen, het spijtige is dat onlangs het forum van de gsc site (is overgenomen door medion) is gesloten, daarop kon je handige tools downloaden zoals flitspalen en vlaams gesproken en andere skins, weet er hier mss iemand waar we die linken kunnen terugvinden voor de rest zeer tevreden van toestel, allen het syncro met pc gaat ni al te vlot afbeeldingen wel maar de pps lukt niet

vanic
17 June 2006, 23:34
het spijtige is dat onlangs het forum van de gsc site (is overgenomen door medion) is gesloten,

is net iets anders... GSC heeft het contract met Medion opgezegd...
dus is het logisch dat zij geen forum meer openhouden voor Medion toestellen...

binnenkort moeten de Medion toestellen naar...???

eventure
18 June 2006, 09:48
binnekort moeten de Mediob toestellen naar...??? Ik heb geen idee, als je medion support intypt bij google kom je nog steeds bij gsc terecht. Is eigenlijk een grote fout van medion vind ik, momenteel is er met andere woorden geen service meer dus?

mvg
Robe

vanic
18 June 2006, 10:23
momenteel is er met andere woorden geen service meer dus?

nog steeds GSC... ( een contract heeft een opzegperiode...)
ik postte binnenkort... en niet momenteel...
je moet maar eens naar de site van GSC gaan... je wordt doorverwezen naar Medion en naar een nieuw telnr.


Ik bedoelde dat het niet klopt dat Medion ... GSC heeft overgenomen;)

Wayne
18 June 2006, 10:40
Wijken we hier niet weer te ver af van het topic zelf
""Wat is het toestel waard en heeft er iemand ervaring.""

eventure
18 June 2006, 10:46
nog steeds GSC... ( een contract heeft een opzegperiode...)
ik postte binnenkort... en niet momenteel...
je moet maar eens naar de site van GSC gaan... je wordt doorverwezen naar Medion en naar een nieuw telnr.


Ik bedoelde dat het niet klopt dat Medion ... GSC heeft overgenomen;)

Oke bedankt En nu terug ONTOPIC! :)

Hallo,

Morgen komt er een GPS systeem uit in de Aldi.
Het een PDA van medion met bijhorende software.
Heeft iemand hier ervaring mee ?

Groetjes

eventure
18 June 2006, 10:50
Dit staat er op de site van aldi:

Navigatiesysteem met pocket PC
Uitpakken - Inschakelen - Navigeren

399 euro


Incl. 1 GB SD-kaart
-gedetailleerd kaartmateriaal voor meer dan 20 Europese landen
-grensoverschrijdende navigatie (van straat tot straat)

3,5' TFT-display met touchscreen en 65.536 kleuren
kaartlezer voor SD-/MMC-kaarten
interessante bijzondere bestemmingen zoals hotels, tankstations, parkeerplaatsen, theaters, restaurants, enz.
eenvoudige menugestuurde bediening
invoer van navigatiedoel
begeleiding naar bestemming via gesproken instructies
3D-detailweergaven
geen gegevensverlies als het navigatieapparaat niet langer wordt gebruikt (door opslag op de schijf)
incl. Office-toepassingen: Outlook Mobile, ActiveSync 4.0, Power Point Mobile, Windows Media Player Mobile, Games, Internet Explorer Mobile, Word Mobile, Excel Mobile, Pocket MSN, TMC (Traffic Message Channel): ontvangst van actuele verkeersinformatie, files en omleidingen kunnen automatisch worden weergegeven, ActiveSync 4.0: synchronisatiesoftware voor de pc, bijwerken van gegevens via USB-interface
flexibele displayopstelling (verticaal of horizontaal): automatische displayomschakeling door het draaien van de antenne
kaartmateriaal voor West- en Oost-Europa voorgeïnstalleerd en op DVD-ROM (Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland, Benelux, Scandinavië, Italië, Frankrijk, Spanje, Portugal, Verenigd Koninkrijk, Polen, Tsjechië, Slowakije, Slovenië, Hongarije, Ierland, Griekenland)
3 jaar garantie
incl . 0,50 EUR Recupel


http://www.aldi.be/ALDI_BN/OFFER_BN/Multimedia/beelden/G_navig_NL.jpg

http://www.aldi.be/ALDI_BN/OFFER_BN/Multimedia/OFF02.HTM

vanic
18 June 2006, 12:51
Wijken we hier niet weer te ver af van het topic zelf
""Wat is het toestel waard en heeft er iemand ervaring.""

het toestel in een Medion... en de service( denk toch dat dit een belangrijk
onderdeel is bij een toestel.) .. wordt inderdaad gedaan door GSC en het klopt ook dat het forum over Medion toestellen inderdaad down is..

dus of dit nu off topic is of niet...


er werden hier al andere dingen gepost ... die gewoon niet kloppen ;)

eventure
18 June 2006, 13:05
er werden hier al andere dingen gepost ... die gewoon niet kloppen ;)

Offtopic: Welke dingen klopten dan niet als ik vragen mag?

vanic
18 June 2006, 13:49
Offtopic: Welke dingen klopten dan niet als ik vragen mag?

dat je een kaartlezer nodig hebt om je kaarten op je PDA te plaatsen... dit gaat gewoon via de meegeleverde kabel of dockingstation... al naar gelang het type van PDA...

eventure
19 June 2006, 17:39
Volgens mij zijn deze pda's uitverkocht nu hoor?
Moest je nog info willen:

http://forum.pocketinfo.nl/showthread.php?t=64263

mvg
Robbe

eventure
19 June 2006, 17:40
Ik heb een Medion.

Hier mag volgens mij een slotje op,
in het begin vraagt balthazar hoe goed die pda is,
en iets later zegt hij dat hij een medion heeft.

Ik vermoed dat hij hem heeft gekocht?

mvg
Robbe