Volledige versie bekijken : csrss.exe opstart fout



Emde
14 June 2006, 11:34
Bij het opstarten van de pc krijg ik een foutmelding dat de file "csrss.exe" niet kan gevonden worden en dat er mogelijk een probleem is met de linken van deze file in het register.:eek:

Bij nazicht heb ik de betroffen file gevonden op de plaats waar hij moet staan (c:\windows\system32\) en waar het register ook naar verwijst.:wtf:

deze fout blijft terugkomen bij iedere startup:wall: , na bevestigen van de fout(en)melding(en) start de pc gewoon verder op en werkt hij ook normaal.

het systeem is windows 2000.

weet iemand raad waar dit probleem vandaan komt? heb op het net reeds gezocht en niets tot mijn teverdenheid gevonden.

g_man
14 June 2006, 11:45
crss.exe is (Client Server Runtime Process) een systeemproces...maar kan ook een virus zijn...

Dit vond ik op het net om te checken of je al dan niet met een virus te maken hebt, is wel in 't engels.



If you get the Task Manager up [CTRL+SHIFT+ESC etc.], and choose Processes, then find CSRSS.EXE. If you then select the process (CSRSS.EXE) and choose End Process (Right Click menu or button at bottom of frame), you _should_ be presented with a dialog box that states that "This [CSRSS.EXE] is a critical system process. Task Manager cannot end this process." If you are presented with a box that asks whether you _want_ to end the process, it is up to you what you do (I would recommend choosing No, due to the above comments on the role of CSRSS.EXE). If there is more than one CSRSS.EXE, then virus activity could be a possibility, and if one presents the dialog box as above when you attempt to close it, then the other one could be the virus.

Milo
14 June 2006, 17:16
Dus als er als ge CTRL-Alt-Del drukt en in uwen taakbeheer gaat zien bij PROCESSEN en er draait méér dan 1 CSRSS.Exe Proces ... nja dan hebt ge prijs ;)
Maar ergens denk ik da ge al prijs gehad ebt en da Windows de cleane versie alsook de infected versie eeft buitengekletst
Mss een reinstall van Win 2000 ? ? ?

Emde
19 September 2006, 14:18
sorry voor de late reactie, was thema een beetje uit het oog verloren

heb eens gekeken in taskmanager, stond maar 1 maal het proces in en bij eindigen proces kreeg ik de melding dat dit een kritiek proces is dat men niet kan afsluiten.

Dus waarschijnlijk geen virus maar een echte systeemproces.
Terug bij af en mss eens nadenken om een nieuwe instal te doen.

Ieder bedankt voor de reactie

gabriel
19 September 2006, 14:56
hey
kijk even naar dit http://www.liutilities.com/products/wintaskspro/processlibrary/crsss/