Volledige versie bekijken : aanschaf AM2 nu beter S939?



delinquente
14 June 2006, 14:01
2 maand geleden heb ik onderstaand systeem geassembleerd. Na enkele weken kreeg ik van verschillende sites te horen dat er nieuwe cpu's uitkomen. Van die AM2 wist ik fataal niks af.

Ik voelde me een beetje in het zak gezet omdat
1) die X2 kost toch wel wat, en dacht zo van: die X2 zal waarschijnlijk binnen enkele weken in prijs dalen...op dit moment zijn ze bijna gelijk.
2) AM2 accepteerd DDR2 geheugen. Op zich beter? In ieder geval wel goedkoper, niet?
3) Plus, ben ik nu nog wel toekomstgericht? Want ben niet van plan om de 5 botten van moederbord te veranderen. Ik dacht namelijk dat de socket 939 één van de betere moederborden waren.

Maar deze conclusies zijn die nu waar? Is die AM2 nu effectief beter dan S939 gerichte X2-cpu? Is het nog verstandig nu om bijvoorbeeld 1 gb te steken daar het toch compleet nutteloos zou als ik bijvoorbeeld beter kan omschakelen naar AM2. Want een maat van mij wilt best wel mijn pc overkopen, met dat geld kan ik dan een AM2-systeem in elkaar steken.

Wat denken jullie er zelf van die AM2. Ik heb er nog niet echt een discussie over gehad:D

*sorry voor den illegale titel, maar kan hem niet meer veranderen: het is dus=>aanschaf AM2 nu beter dan de S939

vanic
14 June 2006, 15:21
als je nog wil veranderen... moet je wachten op de Conroe van Intel... al de rest is " weggesmeten " geld...

of je houdt je huidige pc of je koopt binnen zo'n 2 maand ( misschien ook iets vlugger) een systeem met een Conroe...

delinquente
14 June 2006, 15:28
als je nog wil veranderen... moet je wachten op de Conroe van Intel... al de rest is " weggesmeten " geld...

of je houdt je huidige pc of je koopt binnen zo'n 2 maand ( misschien ook iets vlugger) een systeem met een Conroe...

Ik zou zowiezo niet kiezen voor intel, niet echt mijn genre en niet voor mijn budget weggelegt:)

vanic
14 June 2006, 15:57
dan moet je blijven bij wat je bent... en mag je je niet in het zak gezet voelen...
steek er dan maar meer geheugen in ... tenzij je je vriend in ' t zak wil zetten...

de nieuwe ( betere dan de jouwe) cpu van AMD ... K8L is maar voor volgend jaar en deze zou DDR 3 geheugen ondersteunen ... dus ik zou niet overgaan naar AM2

als jij ( binnenkort) veranderd van cpu moet je voor de conroe gaan... ere wie ere toekomt... je hebt al een X2 van AMD.

Tibo
14 June 2006, 16:05
Hou er rekening mee dat wanneer Intel zijn Conroe op de markt brengt, AMD z'n prijzen van de X2, en misschien ook z'n AM2 zal laten zakken.

Voor zover ik de AM2 ken is hij zuiniger dan de 939, en kan hij overweg met DDR2...dat zijn volgens mij de enige grote verschillen. Qua prestaties zal het nog niet zo denderend zijn.

Best lijkt mij te wachten op de Conroe...die blijkt iets beter te zijn dan de X2's van AMD, maar als AMD dan met die prijzen zakt...is het misschien interessant om een zwaardere X2 aan te schaffen. (wat in jouw geval misschien al een beetje moeilijk is he ?)

delinquente
14 June 2006, 16:08
dan moet je blijven bij wat je bent... en mag je je niet in het zak gezet voelen...
steek er dan maar meer geheugen in ... tenzij je je vriend in ' t zak wil zetten...

de nieuwe ( betere dan de jouwe) cpu van AMD ... K8L is maar voor volgend jaar en deze zou DDR 3 geheugen ondersteunen ... dus ik zou niet overgaan naar AM2

als jij ( binnenkort) veranderd van cpu moet je voor de conroe gaan... ere wie ere toekomt... je hebt al een X2 van AMD.

hahaha, das iets da klopt natuurlijk:D :D :D , fiere eigenaar van een X2.

Ja als je het zo beziet kan ik niet klagen en als die AM2 toch niet veel beter is (wrs een stunt van AMD om wat meer klanten te lokken denk ik:) , of om de Intel-gebruikers te laten overstappen naar AMD->door ondersteuning van DDR2).

Bwah ja, ik overweeg toch om wat up te graden:lol: (na mijn vakantiewerksjiek )dan zal het zeker geen slecht systeem zijn.

Allee ik voel me al wat minder het zak gezet:good:

delinquente
14 June 2006, 16:10
Hou er rekening mee dat wanneer Intel zijn Conroe op de markt brengt, AMD z'n prijzen van de X2, en misschien ook z'n AM2 zal laten zakken.

Voor zover ik de AM2 ken is hij zuiniger dan de 939, en kan hij overweg met DDR2...dat zijn volgens mij de enige grote verschillen. Qua prestaties zal het nog niet zo denderend zijn.

Best lijkt mij te wachten op de Conroe...die blijkt iets beter te zijn dan de X2's van AMD, maar als AMD dan met die prijzen zakt...is het misschien interessant om een zwaardere X2 aan te schaffen. (wat in jouw geval misschien al een beetje moeilijk is he ?)

ja dat is waar, ik heb er ook van gehoord dat ze die prijzen gaan laten zakken tegen eeuh begin 2007 ofzoiest (of na de zomer, kweet het niet meer). En ja overstappen zoals je zegt naar een zwaardere X2, veel zal het niet uithalen: gewoon wat meer cache en mhz'jes...Niet echt nodig om dan meer geld uit te geven:)

Nikolas
14 June 2006, 17:07
De AM2 heeft natuurlijk het DDR2 voordeel en de mogelijkheden voor de toekomst (*kuch*)...
maar als ik jou was zou ik gewoon wachten op de AM3, die er eind 2007 alweer aankomt!

Deze ondersteunt dan DDR3 geheugen...dus ik zou wachten, voorlopig zit je mooi genesteld met dit systeem.

delinquente
14 June 2006, 17:31
De AM2 heeft natuurlijk het DDR2 voordeel en de mogelijkheden voor de toekomst (*kuch*)...
maar als ik jou was zou ik gewoon wachten op de AM3, die er eind 2007 alweer aankomt!

Deze ondersteunt dan DDR3 geheugen...dus ik zou wachten, voorlopig zit je mooi genesteld met dit systeem.

perfect antwoord, thx;) . Maar het is nu niet zo dat ik direct in 2007 een nieuw systeem gaan kopen, dan zal ik wel wachten totdat die AM3 van prijs verlaagt. En dat zal dan nog een jaartje of 3 duren. Zo'n innovator ben ik nog niet:rolleyes: Dit systeem zal zijn "werk" moet doen:lol:

cruwero
14 June 2006, 17:41
Je kan ook effe wachten op deze.
Asus presenteert conceptmoederbord 'Pluto'
http://tweakers.net/nieuws/43002/Asus-presenteert-conceptmoederbord-Pluto.html
Henk

vanic
14 June 2006, 18:11
maar als ik jou was zou ik gewoon wachten op de AM3, die er eind 2007 alweer aankomt!

Deze ondersteunt dan DDR3 geheugen...dus ik zou wachten, voorlopig zit je mooi genesteld met dit systeem.

http://tweakers.net/nieuws/42549/AMD-geeft-meer-details-over-de-K8L-core-vrij.html

AM3 vind ik niet ...wel K8L

delinquente
14 June 2006, 18:37
Je kan ook effe wachten op deze.
Asus presenteert conceptmoederbord 'Pluto'
http://tweakers.net/nieuws/43002/Asus-presenteert-conceptmoederbord-Pluto.html
Henk

raar (maar waar)...:shocked: