Volledige versie bekijken : CD-ROM kopieren naar computer



guillaume520
15 June 2006, 20:28
hey,

Ik weet niet of dit in dit forum thuishoort maar bon !

kijk ik heb de CD-ROM hopla kom maar binnen gekocht en ik heb deze exact naar mijn documenten gekopieerd maat toch blijft hij nog om de CD-ROM vragen.

weet iemand hier een oplossing voor !


Alvast bedankt

DJMoLe
15 June 2006, 20:33
geef eens wat meer info wat voor cdrom prog of data??? Inmage of zo??

Pilote
15 June 2006, 20:36
Als je wil een reserve kopie hebben van de originel cd-rom.
Daan moet je een iso of een image maken van de cd-rom " zo kan je de originel houden hé"

g_man
15 June 2006, 20:37
Maak er een image van met Alcohol120% of deamon tools, die je als je hem nodig hebt opent. Gewoon kopiëren neemt volgens mij de kopieerbeveiliging niet mee en dan vraagt ie naar de originele cd/dvd...

guillaume520
15 June 2006, 20:41
hey , leg mij eens uit ik ben niet zo een computer expert .

Nikolas
15 June 2006, 20:44
Maak er een image van met Alcohol120% of deamon tools, die je als je hem nodig hebt opent. Gewoon kopiëren neemt volgens mij de kopieerbeveiliging niet mee en dan vraagt ie naar de originele cd/dvd...

Dan nog kopieer je de beveiliging toch niet mee?

J.W.
15 June 2006, 22:24
hey,

Ik weet niet of dit in dit forum thuishoort maar bon !

kijk ik heb de CD-ROM hopla kom maar binnen gekocht en ik heb deze exact naar mijn documenten gekopieerd maat toch blijft hij nog om de CD-ROM vragen.

weet iemand hier een oplossing voor !


Alvast bedankt

Die cdrom met het spel "Hopla...." naar uw documenten kopiëren wilt nog niet zeggen dat het spel op uw pc geïnstalleerd is. Probeer het spel eens met Alcohol 120% naar een virtueel cdromstation te kopiëren en vandaaruit op te starten.

Pilote
15 June 2006, 22:52
Hier heb je de handleiding van alcohol
http://www.ivanhoejupiler.be/t33146-image-maken-met-alcohol.html

Ché
16 June 2006, 11:37
hey,

Ik weet niet of dit in dit forum thuishoort maar bon !

kijk ik heb de CD-ROM hopla kom maar binnen gekocht en ik heb deze exact naar mijn documenten gekopieerd maat toch blijft hij nog om de CD-ROM vragen.

weet iemand hier een oplossing voor !


Alvast bedankt

Dat komt omdat de exe file blijft naar je cd rom station verwijzen. Normaal kan je dat oplossen met deamon tools. je copieert de cd en het programma maakt dan een virtuele cdstation aan.

guillaume520
19 June 2006, 12:28
hey,

tis gelukt maar door die hardware die alcohol 120% geinstaleert heeft lezen geeneen van mijn 2 cd-rom spelers nog cd-roms ik krijg deze foutmelding

Plaats een schijf of ander geschikt
medium in station D :


kan iemand mij helpen alvast bedankt

Tibo
19 June 2006, 14:23
Misschien helpt het van alles eens mooi op een rijtje te zetten:

1. Steek de cdrom in bijv. uw cdrom-brander
2. open Alcohol 120%
3. kies bij Alcohol 120% voor "image maken", en selecteer daarbij het cdromstation waar de cdrom zich bevind
4. Alcohol 120% maakt nu een image van je cdrom en schrijft die op een locatie die jij aangeeft
5. installeer daemontools (verschijnt na installatie normaal rechtsonder in het systeemvak)
6. rechtermuisknop op icoon Daemontools (in systeemvak)
7. kies "Set number of virtual devices"...of zoiets ;)
8. kies voor 1
9. opnieuw rechtermuisknop op icoon Daemontools (in systeemvak)
10. klik op de nieuw aangemaakte virtual drive bijv [I:\]
11. kies "Mount Image..."
12. ga dan opzoek naar die image-file die je met Alcohol 120% hebt opgeslagen
13. ...eens dit gedaan...bestaat er een soort van virtueel cdromstation, waar jouw image-file is ingeladen. Je hebt de echte cdrom normaal gezien niet meer nodig dan..

Sorry jongens als dit een beetje kinderachtig overkomt, maar voor sommigen onder jullie lijkt alles zo eenvoudig....maar als ik deze post las, leek het mij een beetje verwarrend, vandaar deze uitleg.....(misschien is het nu een beetje duidelijker ?)

eventure
19 June 2006, 17:45
Sorry jongens als dit een beetje kinderachtig overkomt, maar voor sommigen onder jullie lijkt alles zo eenvoudig....maar als ik deze post las, leek het mij een beetje verwarrend, vandaar deze uitleg.....(misschien is het nu een beetje duidelijker ?)

Sorry? Dat is nu juist een hele goede uitleg, je hebt duidelijk je tijd genomen, dit begrijpt zelfs een kind!

mvg
RObbe

guillaume520
6 July 2006, 14:17
hey,


er mag een slotje op het is gelukt