Volledige versie bekijken : iso branden mbv meerdere cd's



HurleY
16 June 2006, 11:53
hey,

ik heb een DVD-iso gedownload voor een vriend, maar deze heeft geen DVD-drive. Is het mogelijk om deze iso te branden op meerdere cd's?
zoja hoe en met welke programma's.

Alvast bedankt

Kokki
16 June 2006, 17:54
Ik zou het zo direkt niet weten, maar ik veronderstel dat je best die iso uitpakt op je hd en dan kan je, afhankelijk van wat voor bestanden je net krijgt, op verschillende cd's gaan branden.
Het ligt er dus aan wat voor een dvd je hebt. Film, spel,.......
Een iso-bestand uitpakken kan je oa met isobuster.
Stap 1 is dus die iso uitpakken op je HD, en vertel ons dan eens wat voor bestanden je krijgt :)

zariash
16 June 2006, 18:19
ik zou de iso met winrar verdelen in stukken van 15 mb en deze dan op meerdere cdrw's zetten en dan overzetten op de andere pc zo deed ik het vroeger hier en dat ging zonder problemen
grtjs

HurleY
16 June 2006, 18:35
het gaat om windows vista beta 2
het gaat niet om een illegale download, want heb het gedownload van MA3D (met licentie dus).

HurleY
16 June 2006, 18:37
ik zou de iso met winrar verdelen in stukken van 15 mb en deze dan op meerdere cdrw's zetten en dan overzetten op de andere pc zo deed ik het vroeger hier en dat ging zonder problemen
grtjs

dit ben ik niets mee, omdat deze een bootcd zou moeten zijn he :)

patrickbrans
16 June 2006, 20:54
jawel, dat gaat, klik op de iso, dan doe je inpakken (indien je winrar hebt, anders even installeren), je verdeeld het in meerdere bestanden zodat je het op cd kan branden, dan doe je dat.

Je vriend pak die uit, en heeft de iso op zijn Harde schijf staan.

Dan mount hij hem met daemon tools, en start de installatie, dit heeft bij mij gewerkt bij de vorige build, maar of het met deze build ook werkt moet je even op googlen

zariash
16 June 2006, 21:25
dit ben ik niets mee, omdat deze een bootcd zou moeten zijn he :)
dat stond er niet bij he dus lees de uitleg van patrickbrans.
grtjs

vanic
17 June 2006, 10:17
steek jou dvd in de pc van jou vriend...

wat nog gemakkelijker is... jou vriend koopt een dvd speler of writer ... eventueel 2de hands...

maar als er in zijn pc geen dvd speler of writer zit... dan zou ik op deze pc toch geen Vista proberen ;)...

vanic
17 June 2006, 10:21
wat dat mounten met deamon tools betreft... hiervoor moet je een update doen van een bestaand besturingssyteem... anders kun je deamon tools niet installeren...

dus je kan inderdaad eerst xp installeren en dan pas Vista... maar dit wel doen op een nieuwe partitie( dus niet op degene waar je nu mee werkt) ... ' tis een beta van Vista... ;)

eventure
17 June 2006, 11:01
Ik heb dit ook al gedaan; vista downloaden en dan mounten in daemon tools...
Ging perfect, en mijn installatie van xp bleef gewoon bestaan!

mvg
RObbe