Volledige versie bekijken : - t° -



Warchief-Be
16 June 2006, 14:29
Ik zoek het beste en gebruiksvriendelijkste programma om je t° in het oog te houden.
Ik heb al veel programma's zien voorbij gaan (ken namen niet meer).
Weet er iemand nog een zeer goed programma voor je t° na te kijken met de temperatuur in de iconenbalk.
En een warning die je kan instellen bij het berijken van 70° (laptop is tot 90° gegaan... :oink: ) .

Thanks,

Warchief-Be

P.S. Voltages moet ik niet perse in het progje kunnen aflezen.

Nikolas
16 June 2006, 14:34
Speedfan is een handig programmaatje, maar wel zeker t° vergelijken met die van bv. Everest, om te kijken of ze kloppen :)

Warchief-Be
16 June 2006, 15:32
Ja mr dan kunde geen warnings geven.
Tis vr op de laptop van mijn pa, die der niks van kent.
En als de laptop over de 70°, dan moet hij progs sluiten en als hem nog hoger gaat moet de laptop af.
Dit zal nooit gebeuren, mr na vorig jaar de 90° te hebben berijkt...
voorkom ik liever dan een nieuw mobo.

Warchief-Be

P.S. Heeft geen hitteprob, want draait normaal op 45°. En laptops gaan vrij warm.

Ché
21 June 2006, 18:47
Kijk eens of je dat niet in je bios kan instellen. Bij de recenste toestellen kan je perfect een temp instellen waarbij het toestel zichzelf afsluit als die overschreden wordt.

heb net even bij mij gechecked en staat onde PC health status

nojs
21 June 2006, 18:57
Speedfan is een handig programmaatje, maar wel zeker t° vergelijken met die van bv. Everest, om te kijken of ze kloppen :)


Sorry maar dat programma doet echt raar .. ik steek mijn computer aan en dat spel begint te loeien dat mijn pc zogezegd 600 graden heeft en al ...
ik heb daar niet zo goede ervaringen mee! maar je kiest zelf maar hé

Reddie
21 June 2006, 19:18
Ik zoek het beste en gebruiksvriendelijkste programma om je t° in het oog te houden.
Ik heb al veel programma's zien voorbij gaan (ken namen niet meer).
Weet er iemand nog een zeer goed programma voor je t° na te kijken met de temperatuur in de iconenbalk.
En een warning die je kan instellen bij het berijken van 70° (laptop is tot 90° gegaan... :oink: ) .

Thanks,

Warchief-Be

P.S. Voltages moet ik niet perse in het progje kunnen aflezen.

Probeer SensorsView (http://www.softpedia.com/get/System/System-Miscellaneous/SensorsView.shtml) eens, daar kan je de "Warnings" voor de temp mee instellen.

Warchief-Be
21 June 2006, 20:02
Thanks!

Clioke16V
23 June 2006, 23:24
Mooi en simpel progamma, maar heb toch eens een vraagje.

Wat is sys. temp ( moederbord ? )

en bij RPM CPUfan > die flipt, dan 0 RPM, iets daarna weer 168000 RPM. Met everest home is dit ook, alleen zegt hij daar de normale waarde ( 2250 ) en dan weer 0 . Is dit een slechte uitlezing of scheelt er daadwerkelijk iets aan de fan ?

Warchief-Be
23 June 2006, 23:51
Als die fan begint te bibberen of véél te veel toeren draait dan wete ofdat er iet aan scheelt.
Mijn AUX t° staat bij dit prog op 0 en rpm ook op 0.
En mijn rpm van mijn HD staat op 0, t° geeft wel juist aan.
Ondanks deze foutjes ben ik zeer content van deze prog.
Ik vind de nieuwe versie 2.1 beter (http://www.stvsoft.com/download.php?id=122).

Warchief-Be

g_man
23 June 2006, 23:59
168000 RPM.

Vertrekt uwe PC nog niet...?:p Zal zeker een verkeerde uitlezing zijn.

Clioke16V
24 June 2006, 00:02
Vertrekt uwe PC nog niet...?:p Zal zeker een verkeerde uitlezing zijn.

LOL :D, ja en net in BIOS gaan kijken, en daar zegt hij ook van 0 - 4600 dat ik gezien heb. ( heb de laatste nieuwe versie, en dan is ze al oud :D )

g_man
24 June 2006, 00:06
4600RPM daar kan ik nog mee leven...maar geen 168000. Kijk eens naar de aansluiting op je mobo, zit die connector nog goed vast? Als je een ASUS bord hebt, staat Q-fan technology aan?

Clioke16V
24 June 2006, 00:20
4600RPM daar kan ik nog mee leven...maar geen 168000. Kijk eens naar de aansluiting op je mobo, zit die connector nog goed vast? Als je een ASUS bord hebt, staat Q-fan technology aan?

Ik heb een Asrock ( zelfde fabriekant dacht ik, maar goedkope brol dan :D )

De connector zal ik eens nakijken 1 van de dagen, heb nu geen zin om pc open te schroeven :wall:

g_man
24 June 2006, 11:46
( zelfde fabriekant dacht ik, maar goedkope brol dan :D )



Die tijd is toch wel voorbij hoor...Asrock maken stevige borden :good: die in de hoogste rangen mee kunnen.

Nikolas
24 June 2006, 11:51
Die tijd is toch wel voorbij hoor...Asrock maken stevige borden :good: die in de hoogste rangen mee kunnen.

En bovendien bordjes die meestal nog een leuke extra hebben,
zoals bordjes met AGP én PCI-e

Of bordjes die te upgraden zijn naar AM2 :)

g_man
24 June 2006, 13:34
En bovendien bordjes die meestal nog een leuke extra hebben,
zoals bordjes met AGP én PCI-e

Kan idd handig zijn .. :)


Of bordjes die te upgraden zijn naar AM2 :)
Daar heb ik m'n twijfels ...AM2 ondersteunt DDR2 ...en het mobo niet...:damn: