Volledige versie bekijken : Bootmanager?!



2B's
16 June 2006, 18:21
Ik denk dat ik dit probleem zowel in Windows als in Linux kan gesteld worden... Ik heb mijn harde schijf in partities getrokken en daarop Linux en XP geînstalleerd aanvankelijk gaf dat geen probleem en kon ik beide systemen naar keuze opstarten Windows heeft me echter op een gegeven ogenblik in de steek gelaten een herinstallatie was noodzakelijk. Kopies hielpen niet! Nu heeft windows natuurlijk alles overschreven en kan ik mijn Linux niet meer opstarten Wat moet ik doen om dit euvel te kunnen verhelpen. Aub niet te ingewikkeld als het kan want ik ben geen crack in zulke dingen:wall:

spruit
17 June 2006, 11:01
als ik het goed begrijp heb je niet de keuze meer om selectief op te starten?

dit vind je: configuratiescherm --> systeem -->opstart-en herstelinstellingen, daar kan je instellen hoe lang men de verschillende besturingssystemen kan weergeven

Nikolas
17 June 2006, 16:28
OF je installeert een software partition manager zoals die van Acronis.

2B's
18 June 2006, 00:13
Thx, ga ik eens nakijken. Laat nog iets weten.

2B's
18 June 2006, 17:36
Spruit. Die tip van jou heb ik even geprobeerd. Om de opstart fase manueel te veranderen dat lijkt me te gevaarlijk. Ik krijg inderdaad een lijst te zien waar je wellicht nog een en ander kan aan toevoegen maar dan ook niet zonder het risico te lopen dat ik in totaal niks meer kan starten. Durf ik dus niet en zoek verder met de oplossing van Nikolas. Als die voor een leek als ik kan helpen dan ben ik uitermate blij. Anders rest me wellicht alleen maar herinstallatie van mijn Ubuntu.

spruit
18 June 2006, 17:41
tweebees, bah neen toch...bedoeling is om gewoon te kiezen met welk os je wil opstarten...veranderen moet je toch niet doen