Volledige versie bekijken : documentviewer.msi



compuchrisje
18 June 2006, 08:31
Terwijl ik hier volop bezig ben met het maken van handleidingen word ik ineens geconfronteerd met iets wat ik vroeger ook al es heb voorgehad, maar waarvan ik niet meer weet hoe ik het opgelost kreeg. Eerst wel melden dat ik zowel alle windows-updates als die van HP (merk-pc dus) heb opgehaald en geïnstalleerd.
Tijdens een toepassing begint hier opeens een venstertje te zoeken naar documentviewer.msi maar kan het niet vinden. Alles geprobeerd, printer (ook HP, maar oud); de recoveryset, mijn backups, maar nergens op enig medium is dat installatiebestandje te vinden. Door te annuleren krijg ik dan gestaag error 1706 te zien. Op deze manier duurt het 5 jaar eer deze tut in mekaar zal zitten.
Iemand iets dergelijks gehad? Hoe opgelost?

eventure
18 June 2006, 09:38
Heey compu,
kheb even wat gegoogled en kheb een oplossing gevonden!
op deze site:http://www.hijackthis.nl/forum/viewtopic.php?t=1828&view=next&sid=c35a0b9e7f229cc4e732a249c35ae400 vind je de onderstaande tekst.


Aha,
Ik heb het DocumentViewer probleem opgelost. http://www.hijackthis.nl/forum/images/smiles/icon_biggrin.gif
Het was een hulpprogramma van mijn HP scanner. Door naar "DocumentViewer" te zoeken in het register (met regedit) kwam ik uit op een sleutel waarin HP vermeld werd. Dus kon het alleen maar gaan over iets van één van m'n printers of over de scanner. Op de installatie-CD van de scanner vond ik dan het bestand DocumentViewer.msi. Daarnaar verwijzen in het WindowsInstaller venster was dan nog maar een makkie.
Sindsdien kan ik weer normaal m'n pc afsluiten en zo. Waarschijnlijk was één van de schoonmaakprogramma's wat te ijverig geweest met een link naar iets van de scanner

Probeer dat eerst eens, werkt dat niet neem dan hier eens een kijkje: http://ureader.com/message/1489249.aspx


Solution Found!

This seems to be something in the HP Image Zone software. Here is the
fix.

Go to www.hp.com. In the search box type "hp Office Jet 7410" (without
the quotes). Select HP OfficeJet 7410 All-in-One under the select
product heading. Select Software and driver downloads under the
Product Quick Links heading. Select Windows XP under the Operating
System. Select HP Full Feature software/driver: Network Support under
the Driver heading. Go to the botom of the page and click download
now. Do not install directly. You need to download the whole 276 Meg
file.

Next, go to Control Panel/Add remove programs and remove anything
having to do with HP Image Zone. There may be two or three of them,
remove them all. Ignore the messages about loosing functionality, you
will re-install. After removing, double click on the downloaded file
(rub_w01_Americas_Euro01.exe). Follow the prompts to install the
replacement programs. Voila - your problem is solved. Thanks to Vidya
and HP telephone support for this solution.

Ik hoop dat dit de oplossing voor jouw probleem is!
mvg
RObbe

compuchrisje
18 June 2006, 21:39
Klopt wat je vertelt, alleen... een HP scanner heb ik niet, wel een Genius die nie zo geniaal is om met windows te mogen meewerken (geen logo meegekregen). De printer is wel HP, maar al wat leeftijd, de cd heeft enkel geen enkel msi-bestand staan dus.
In de recovery-partitie = noppes, recovery-set = noppes. Paar fora, maar allemaal met nogal heel drastische ingrepen, waar je later spijt van krijgt.

eventure
18 June 2006, 21:58
Raar, dus je hebt ook geen Hp image zone op je pc?

compuchrisje
18 June 2006, 22:30
Jawel ook de plus versie, als ik die als afbeeldingen viewer gebruik, niks probs, maar zodra er een ander prog mee gemoeid is, boel. Alhoewel Moviemaker is toch ook van windows? En dat je dat ding nergens kan terugvinden! Updates voor printer zijn ook gedaan, zonder effect.

ghost
18 June 2006, 22:43
En als je kijkt bij de error 1706 ? http://www.google.be/search?hl=nl&q=+error+1706+&btnG=Google+zoeken&meta=
De eerste is voor office 2000 de tweede is voor office 2003

compuchrisje
18 June 2006, 23:38
Heb 't nogal radicaal opgelost, de Hp Image soft eruit gebonjourd, heb opnieuw met dat progje geprobeerd: geen foutmelding meer!
Nu terug aan die Hp geraken, hihi.